Gallup Onko musiikkimaku yksityinen asia?

Mitä mieltä?

  • On

    Ääniä: 4 26,7%
  • Ehkä

    Ääniä: 5 33,3%
  • Ei

    Ääniä: 6 40,0%

  • Ääniä yhteensä
    15

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Mun mielestä on :D pelkään että mut tuomitaan sen takia lol
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,886
Reaktioarvo
1,407
Musiikkimaku on monella yksityinen asia, paitsi mulla se ei ole kovin yksityinen kun mulla on 24/7 joku bändipaita tai huppari päällä kun en juuri muunlaisia paitoja sun muita omista, joten kuka tahansa kadulla vastaan kävelevä voi saada selville mun musiikkimaun vaan vilkaisemalla mua.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,586
Reaktioarvo
6,495
No emt riippuu vähän
Itellä on sillee et riippuu kuka tullee kyssyy multa :D
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Ei oo mulle ainakaan. Ja sekin riippuu vähän ihmisestä. Joillekin on ja joillekin ei.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,385
Reaktioarvo
2,893
Itseäni ainakin joskus hävettää paljastaa musiikkimakuani koska oon kuullut niin paljon sitä kuinka "paskapoppi sitä ja tätä". Inhoan tuollaista musiikkielitismiä jonka mukaan esimerkiksi pelkästään raskas musiikki on oikeaa musiikkia (jos juttelee tietynlaisten vaikkapa bändien jäsenien kanssa niin sellaista sattuu kuulemaan). Oma musiikkimakuni on kyllä laaja joten kuuntelen raskastakin musiikkia. Sitä mua ei kuitenkaan hävetä paljastaa samalla tavalla, mutta esim kpop kyllä hävettää, varsinkin esimerkiksi joku twice tai sen tyyppinen "pilipalimusa", kaikki tietää mitä tietynlaiset ihmiset ajattelee sellaisesta :D eikä siinä mitään mutta voi sen mielipiteensä ilmaista nätistikin, joillakin on niin kova tarve haukkua muita 🤷

On se sinänsä "yksityinen asia" että se tuntuu aika henkilökohtaiselta meikäläiselle.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Itseäni ainakin joskus hävettää paljastaa musiikkimakuani koska oon kuullut niin paljon sitä kuinka "paskapoppi sitä ja tätä". Inhoan tuollaista musiikkielitismiä jonka mukaan esimerkiksi pelkästään raskas musiikki on oikeaa musiikkia (jos juttelee tietynlaisten vaikkapa bändien jäsenien kanssa niin sellaista sattuu kuulemaan). Oma musiikkimakuni on kyllä laaja joten kuuntelen raskastakin musiikkia. Sitä mua ei kuitenkaan hävetä paljastaa samalla tavalla, mutta esim kpop kyllä hävettää, varsinkin esimerkiksi joku twice tai sen tyyppinen "pilipalimusa", kaikki tietää mitä tietynlaiset ihmiset ajattelee sellaisesta :D eikä siinä mitään mutta voi sen mielipiteensä ilmaista nätistikin, joillakin on niin kova tarve haukkua muita 🤷

On se sinänsä "yksityinen asia" että se tuntuu aika henkilökohtaiselta meikäläiselle.
Siis mieki kuuntelen paljon semmosta poppia mitä radiossaki kuulee, ja aina tulee joku nauramaan :D: pitäs olla jotenki erikoisempaa ja erityisempää..
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Itseäni ainakin joskus hävettää paljastaa musiikkimakuani koska oon kuullut niin paljon sitä kuinka "paskapoppi sitä ja tätä". Inhoan tuollaista musiikkielitismiä jonka mukaan esimerkiksi pelkästään raskas musiikki on oikeaa musiikkia (jos juttelee tietynlaisten vaikkapa bändien jäsenien kanssa niin sellaista sattuu kuulemaan). Oma musiikkimakuni on kyllä laaja joten kuuntelen raskastakin musiikkia. Sitä mua ei kuitenkaan hävetä paljastaa samalla tavalla, mutta esim kpop kyllä hävettää, varsinkin esimerkiksi joku twice tai sen tyyppinen "pilipalimusa", kaikki tietää mitä tietynlaiset ihmiset ajattelee sellaisesta :D eikä siinä mitään mutta voi sen mielipiteensä ilmaista nätistikin, joillakin on niin kova tarve haukkua muita 🤷

On se sinänsä "yksityinen asia" että se tuntuu aika henkilökohtaiselta meikäläiselle.
Mikään ei vituta enempää kuin tuollainen elitismi! Raskaan musiikin piireissä etenkin varsin yleistä se, että haukutaan "poseriksi", jos kuuntelee jotain muutakin musiikkia. Miksi ei voi rakastaa raskasta musiikkia JA purkkapoppia/"pilipalimusaa" samaan aikaan? Ei ymmärrä ei, ihmiset ovat niin perseestä.

Musiikkimaku ei loppujen lopuksi tee kenestäkään parempaa ihmistä, ennemminkin saa näyttämään ahdasmieliseltä jos suostuu kuuntelemaan ainoastaan jotain avant-garde-breakcore-slam-viking-depressive-satanworshipper-extreme-black-metal-heviä.
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,886
Reaktioarvo
1,407
Mikään ei vituta enempää kuin tuollainen elitismi! Raskaan musiikin piireissä etenkin varsin yleistä se, että haukutaan "poseriksi", jos kuuntelee jotain muutakin musiikkia. Miksi ei voi rakastaa raskasta musiikkia JA purkkapoppia/"pilipalimusaa" samaan aikaan? Ei ymmärrä ei, ihmiset ovat niin perseestä.

Musiikkimaku ei loppujen lopuksi tee kenestäkään parempaa ihmistä, ennemminkin saa näyttämään ahdasmieliseltä jos suostuu kuuntelemaan ainoastaan jotain avant-garde-breakcore-slam-viking-depressive-satanworshipper-extreme-black-metal-heviä.
Joo, ja sitten se että jotkut elitistit jotka on sitä mieltä että vaan se extreme-dsbm-proge-djent-grindcore on se ainoa kunnon genre, alkaa vittuilemaan muillekin metallifaneille siitä että ne ei kuuntele yhtä raskasta musiikkia. Ja sitten se leimaaminen, että jos kuuntelet metalligenreä X, olet varmasti ''..........''
Esimerkiksi jos olet power metal fani (kuten minä) niin olet automaattisesti läski-weeaboo-nörtti jokaa pelaa videopelejä 24/7.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Joo, ja sitten se että jotkut elitistit jotka on sitä mieltä että vaan se extreme-dsbm-proge-djent-grindcore on se ainoa kunnon genre, alkaa vittuilemaan muillekin metallifaneille siitä että ne ei kuuntele yhtä raskasta musiikkia. Ja sitten se leimaaminen, että jos kuuntelet metalligenreä X, olet varmasti ''..........''
Esimerkiksi jos olet power metal fani (kuten minä) niin olet automaattisesti läski-weeaboo-nörtti jokaa pelaa videopelejä 24/7.
TÄMÄ!!! Elän musiikille ja metallipiirit ovat kotini, mutta nuo mätäpaiseet saavat toisinaan kyseenalaistamaan kaiken. Onneksi suurin osa porukasta on kuitenkin järkevää, nuo idiootit ovat lähinnä vain kovaäänisiä.
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,886
Reaktioarvo
1,407
TÄMÄ!!! Elän musiikille ja metallipiirit ovat kotini, mutta nuo mätäpaiseet saavat toisinaan kyseenalaistamaan kaiken. Onneksi suurin osa porukasta on kuitenkin järkevää, nuo idiootit ovat lähinnä vain kovaäänisiä.
Valitettavasti tollasiin idiootteihin tulee törmättyä muuallakin kuin vain netissä, ja yleensä ne on vaan jotain edgyjä teinejä jotka haluaa shokeerata vanhempiaan ja koulun opeja ja vittuilla kaikille ''posereille''
Olin eilen levykaupassa kahlaamassa hyllyjä läpi, ja samaan puljuun marssii 3 mua paljon nuorempaa tyttöä, ehkä 7-8 luokkalaisia korkeintaan, kaiken maailman grindcore paidat päällä, (just semmosen näkösiä että ovat jotain wannabe-saatananpalvojia jotka haluaa huomiota) ja jää tuijottamaan meikäläistä silleen tosi halveksuvasti, just semmosella ''vittu mikä poser-ilmeellä'' (mulla oli päällä tyyliin joku powerwolf-huppari ja maastohousut ja saappaat)
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Valitettavasti tollasiin idiootteihin tulee törmättyä muuallakin kuin vain netissä, ja yleensä ne on vaan jotain edgyjä teinejä jotka haluaa shokeerata vanhempiaan ja koulun opeja ja vittuilla kaikille ''posereille''
Olin eilen levykaupassa kahlaamassa hyllyjä läpi, ja samaan puljuun marssii 3 mua paljon nuorempaa tyttöä, ehkä 7-8 luokkalaisia korkeintaan, kaiken maailman grindcore paidat päällä, (just semmosen näkösiä että ovat jotain wannabe-saatananpalvojia jotka haluaa huomiota) ja jää tuijottamaan meikäläistä silleen tosi halveksuvasti, just semmosella ''vittu mikä poser-ilmeellä'' (mulla oli päällä tyyliin joku powerwolf-huppari ja maastohousut ja saappaat)
Voihan teinit sentään. Se ikäryhmä herättää monesti huvitusta, mutta kai tuollainen käytös kuuluu siihen itsensä etsimiseen...
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,385
Reaktioarvo
2,893
Mikään ei vituta enempää kuin tuollainen elitismi! Raskaan musiikin piireissä etenkin varsin yleistä se, että haukutaan "poseriksi", jos kuuntelee jotain muutakin musiikkia. Miksi ei voi rakastaa raskasta musiikkia JA purkkapoppia/"pilipalimusaa" samaan aikaan? Ei ymmärrä ei, ihmiset ovat niin perseestä.

Musiikkimaku ei loppujen lopuksi tee kenestäkään parempaa ihmistä, ennemminkin saa näyttämään ahdasmieliseltä jos suostuu kuuntelemaan ainoastaan jotain avant-garde-breakcore-slam-viking-depressive-satanworshipper-extreme-black-metal-heviä.
Niinpä. Hyvin pystyy rakastaa noita molempia samaan aikaan, minä ainakin pystyn! :D

Jep, tai niin ei se minua haittaa jos joku kuuntelee pelkästään sellaista jos muu ei iske mutta just sellainen ylimielisyys on niin turhaa :D
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,994
Reaktioarvo
8,481
True Satanic Black Metallia ovat bändit kuten Darkthrone, Aryan Satankampf, Graveland, Gestapo 666, Satanic Warmaster, Beherit ja Impaled Nazarene. Sinä voit kuunnella Metallicaasi jos tahdot, mutta et ymmärrä todellisesta Hitleric Nazi Black Metallista yhtään mitään. Olet pelkkä poseri ja voit painua vittuun koko skenestä.

Black Metal on Todellista musiikkia, jota ei ole tarkoitettu sinunlaisillesi eläimille, vaan todellisille Saatanallisille Misantroopeille, jotka eivät piittaa sinunlaisistasi pelleistä. Black Metal on eliitin musiikkia ja sinä et sitä ymmärrä. Kukaan teistä ei ymmärrä Todellista Satanismia. Olette naurettavia pikkulapsia. Maailmankuvamme perustuu wotanilaiseen hitlerismiin, henkilökohtaisella tasolla Satanistiseen individualismiin, kollektiivisella tasolla hitleriläiseen fasismiin. Ilman ymmärrystä teoreettisesta okkultismista, on turha haaveilla ymmärtävänsä wotanilaista maailmankuvaa.

Teistä kukaan ei voi ymmärtää Wotanismia, sillä olette kaikki älyllisesti kuin kastematoja. Te ette voi yltää elitistisen Satanismin tasolle, joten miksi edes haaveilette siitä. Satanismi ja black metal ovat eliitille. Todellisille misantroopeille.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
nyt heitit vaikeen kysymyksen D: ei se niin yksityinen asia oo ettei sitä sais kysyä toisilta matalalla kynnyksellä, mutta toisaalta ymmärrän, että jotkut voi kokee sen itelleen yksityisenä ja pelätä vaikka muiden nauravan (on muuten surullista, jos joku nauraa makuasioille...).

ite kuuntelen sellasta aika perus englanninkielistä ja nykyaikasta musiikkia, niin mulla ei oikein oo mitään sellasta kuuntelussa, mikä osan ihmisten mielestä on jotenkin "noloa" kuunneltavaa.

toisaalta, vaikka voin kertoa millasta musiikkia kuuntelen, nii en kyllä mitään spotifyn suosikkilistaa uskaltais näyttää varmaan kellekään :D sinne on jääny tosi random biisejä roikkumaan, mistä en enää pidä / alunperinkään eivät oo olleet mitään parhaimpia.

on ollu jo aika kauan sellanen olo, että mulla on liian vähän kuunneltavia biisejä joista pidän D: siks nykyään turvaudun ennemmin esim. murha-/rikosaiheisiin podcasteihin :D
 
Ylös Pohja