Syvälliset Onko täällä muita joiden äiti ei ole kannustava?

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Tai isä tai molemmat vanhemmat? Joka lannistaa vaan eikä pysty iloitsemaan toisen saavutuksista vaan heti alkaa etsimään negatiivisia puolia?
Tai muuten vaan kamala?

Listaa voisin omani kohdalla jatkaa loputtomiin...
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,042
Reaktioarvo
8,494
Äiti ei koskaan kannustanut yrittämään muuta, kuin menemällä helpointa tietä. "Miksi mennä kouluun, kun voit mennä kotikaupungin S-markettiin töihin" jne. Isä sen sijaan aina kannustanut yrittämään kerta toisensa kertaan ja ollut huolehtiva.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,152
Reaktioarvo
5,470
Äitini on aina yrittänyt parhaansa mukaan olla kannustava, mutta on siitä huolimatta kovin negatiivinen ja monesti puhuessani esim. unelmistani hänelle, hän keskittyy vaan negatiivisiin asioihin ja siihen, etteivät ne välttämättä toteudu. Se on aika lannistavaa. Isäni puhuu asioista yleensä toiveikkaammin.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,042
Reaktioarvo
8,494
Hiivatti, keksin vasta nyt tähän liittyen vitsin. Snif snif..
 

kuljeskelija

Matkalla
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
888
Reaktioarvo
861
Mun molemmat vanhemmat on pääasiassa kannustavia jne. mutta mun isä koittaa saada mua muuttamaan asenteeni ja menemällä johonkin hänen mielestä 'parempaan vaihtoehtoon'. Noin vuosi sitten sanoin meneväni amikseen koska halusin kampaajaksi, ja koska en halunnut mennä lukioon. Isäni totesi vain "Miksi menisit amikseen kun sulla on noin hyvät numerotkin, sustahan vois tulla vaikka mitä!" Joo, niin vois, mutta mua ei ole ikinä kiinnostanut lukio.
Nyt tosin aattelin että saatan mennä ressun lukioon :D
 
Ylös Pohja