Aihe vapaa Opiskelijan asunnon vuokra?

Tvruutujalämminsyli

Asiantuntija
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
330
Reaktioarvo
137
Etin täs asuntoo ja mietin et mikä ois sellane ok vuokran hinta.

Tääl olis yks 30 neliöö ja 550e/kk. Olis 3km pääs koulusta mut niin upee. Mietin täs et olisko tää liikaa.

Paljo teil muilla on vuokran hinta ja neliömäärä? (:
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Itsellä juurikin 30-neliöinen, muutin tähän ensimmäisenä asukkaana heti kerrostalon valmistuttua. Vuokra 590€/kk + vesi 20€/kk. Koululle matkaa alle kilometri, keskustaan matkaa suunnilleen 1,5 km ja nykyiseen työpaikkaan matkaa suunnilleen 500 m. Kallishan tämä kämppä on neliöihin nähden, mutta sijainti ja kunto on niin erinomainen etten ole hetkeen tästä muuttamassa.
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
25m² yksiö jonka vuokra 500€/kk + vesi ja sähkö erikseen. Lähellä kampusta ja palvelutkin kävelymatkan päässä. Aluksi en tykännyt tästä kun tila oli niin pienen tuntuinen, ei ollut astianpesukonetta eikä tilaa omalle pesukoneelle. Vertailin tätä myös kaverin 30-neliöiseen asuntoon, jossa oli pienempi vuokra mutta sijainti melko syrjässä.

No ilmankos tuntui pieneltä kun kaikki tavarat olivat muuttaessa aivan hujan hajan. Käsin tiskaamiseen olen tottunut ja tykkään ilmaisesta pyykkituvasta ja kuivaushuoneesta. Ja onhan tämä vanha kerrostalo tosi söpö. Tykkään myös siitä, että ulos voi lähteä spontaanisti eikä tarvitse miettiä mitään bussiaikatauluja.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Yksin asuessa mulla on ollut 34 neliötä ja vuokra 480€, mihin ei sisälly vesi eikä sähkö. Koululle juurikin 3 kilsaa.

Ihan riippuu sun muista menoista onko liikaa vai ei. Kannattaa laskea paljonko sulla jää kuussa sit rahaa kaikkien laskujen jälkeen.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,002
Reaktioarvo
8,483
Asuin solussa, jossa huoneeni pinta-ala oli neljätoista neliötä ja vuokra oli muistaakseni 197 euroa kuussa. Sijainti oli n. 150 metriä Itäkeskuksen metroasemalta, että ei paha.
 

rätvänä

Asiantuntija
Liittynyt
10.2.2021
Viestejä
222
Reaktioarvo
317
Asun 30 neliön kämpässä hintaan 440e/kk, mutta tää on siis kirjaimellinen opiskelija-asunto eikä näin alhainen vuokra olisi yksityisillä markkinoilla mahdollinen tässä kaupungissa. Sijainti on paikkakunnan reuna-alueella ja jouduin jonottamaan jonkin aikaa.

550e noista neliöistä kuulostaa ihan hyvältä, ei todellakaan ole mitenkään överikallis. Toki riippuu kunnastakin, Kemissä tai Porissa alkaisi käsittääkseni mennä aika hintavaksi mutta pk-seudullahan tuollainen ois melkein saavuttamaton unelma.
 
Liittynyt
15.7.2022
Viestejä
522
Reaktioarvo
348
Riippuu alueesta. Esim. itse asun vanhempien omistamassa asunnossa, ja vuokraavat mulle sitä verottajan aluekohtasella minimivuokralla joka on about ton verran ja juurikin saman kokonen asunto. opiskelija-asuntosäätiöiltä saa yleensä halvemmalla
 

ujobiseksuaali

turhautunut matemaatikko ja true bisexual
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
258
Reaktioarvo
213
opiskelija-asunnossa asun täl hetkel, vuokra ~508 e/kk (neliöitä 28) sisältäen veden, sähkön ja netin. kampukselle ja keskustaan noin kahen kilsan matka ja julkiset menee vierestä.

ennen tätä asuin yksityisel mis vuokra oli 595 e/kk ja päälle sähkö+vesi+netti. neliöitä oli saman verran ku ny ja oli kauempana keskustasta.
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,229
Reaktioarvo
828
Asuin opiskeluaikana 27 neliön kämpässä hinnalla 425€/kk 7 vuotta, oli se kyllä aikamoinen itsemurhayksiö josta oli kiva poistua joka kerta poies. Nyt 58 neliön kämppä vanhassa kotikunnassa jossa myös töissä ja jopa kotona viihtyy kun on tilaa liikkua.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Mulla on 34,5 m² (+ parveke) 440€, ja vuokraan kuuluu autopaikka. Vesi kulutuksen mukaan ja mulla on sähkölämmitys, eli sähkölaskut on talvella noin 50€/kk (ja ens talvena voi olla pirusti enemmän). Vuokra on halvimmasta päästä, mutta asunto on alkuperäisessä asussaan (ihana kasari xD) ja ikkunan alla on öisin vilkas rekkaliikenne. Toisaalta plussana on kivat naapurit ja siisti taloyhtiö, koska suurin osa asunnoista on omistusasuntoja ja lähinnä vanhusten ja lapsiperheiden asuttamia. Vuokrasin yksityiseltä ja olin aika onnekas et löysin tän, koska täällä on vaikeaa löytää halpoja asuntoja jotka ei oo homeessa
 
Ylös Pohja