Aihe vapaa Osaako joku sanoa mikä mun koneessa tai sen näytössä on vikana?

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,885
Reaktioarvo
1,407
Mun kone lähtee päälle ihan normaalisti, ja kuuluu äänet että se avautuu ja tuulettimet ja muut näkyy toimivan normaalisti, mutta näyttö ei saa signaalia mistään. Oon kokeillu vaihtaa ainakin 2 eri näytön piuhaa, ei toiminu, oon kokeillu siihen kahta eri hdmi-piuhaa, ei toiminu nekään. Oon myös ottanu kaikki johdot irti seinästä ja laittanu takasin ja kokeillu ottaa emolevyn pariston pois ja vaihtanu uudenkin tilalle. Mikään ei oo toiminu. Kone on uus, viime syksynä hankittu eikä oo ikinä temppuillut, näyttö on pari vuotta vanha, että en tiiä onko se sitte kaput vai mikä on. Alkaa pikku hiljaa vituttamaan ku aina näitten laitteitten kanssa saa tapella.
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,885
Reaktioarvo
1,407
Tai sitte huomenna käyn hakeen jonku halvan näytön lähimmältä kirpparilta ja kokeilen sillä että toimiiko...
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Ootko kokeillut käynnistää uudelleen? Ja öö siis jos on uusi niin eiku takuuseen
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,885
Reaktioarvo
1,407
Ootko kokeillut käynnistää uudelleen? Ja öö siis jos on uusi niin eiku takuuseen
Joo siis oon käynnistelly uudelleen jo ainaki 10 kertaa ja mitää ei tapahdu. Haen varmaan huomenna kirpparilta jonku halvan näytön, ja jos ei sillä toimi ni sit kone huoltoon. Veikkaan kyllä että vika on tossa näytössä mutta tiedä noistakin taas.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Olisiko liittimissä vikaa? Joko koneen tai näytön päässä. Taisit olla jo kokeillutkin, mutta jos näytöstä löytyy useamman tyypin liitäntää niin kokeile toisen tyyppisellä piuhalla.

Jos ei auta, niin kokeile liittää se näyttö toiseen koneeseen, jos mahdollista. Tai sitten teet juuri kuten suunnittelit ja kokeilet liittää siihen omaan koneeseen toisen näytön (tai vaikka telkkarin, jos sellaisen omistat). Sitten viimeistään selviää kummassa päässä se häikkä on.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Joo siis oon käynnistelly uudelleen jo ainaki 10 kertaa ja mitää ei tapahdu. Haen varmaan huomenna kirpparilta jonku halvan näytön, ja jos ei sillä toimi ni sit kone huoltoon. Veikkaan kyllä että vika on tossa näytössä mutta tiedä noistakin taas.
Juu, huoltoon se varmaan kannattaa laittaa jos ei lähde
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,885
Reaktioarvo
1,407
Olisiko liittimissä vikaa? Joko koneen tai näytön päässä. Taisit olla jo kokeillutkin, mutta jos näytöstä löytyy useamman tyypin liitäntää niin kokeile toisen tyyppisellä piuhalla.

Jos ei auta, niin kokeile liittää se näyttö toiseen koneeseen, jos mahdollista. Tai sitten teet juuri kuten suunnittelit ja kokeilet liittää siihen omaan koneeseen toisen näytön (tai vaikka telkkarin, jos sellaisen omistat). Sitten viimeistään selviää kummassa päässä se häikkä on.
Olen siis kokeillut sitä perinteistä näyttö piuhaa, ainakin kolmea sellaista joista yks saatto olla rikki (se johto missä on siniset päät) ja sit 2 eri hdmi piuhaa joiden pitäis olla ihan kunnossa. Muita johtoja siihen näyttöön ei tietääkseni saakkaan liitettyä. Toista konetta ei nyt tähän hätään ole, kun toinen kone minkä omistan on porukoitten luona.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Olen siis kokeillut sitä perinteistä näyttö piuhaa, ainakin kolmea sellaista joista yks saatto olla rikki (se johto missä on siniset päät) ja sit 2 eri hdmi piuhaa joiden pitäis olla ihan kunnossa. Muita johtoja siihen näyttöön ei tietääkseni saakkaan liitettyä. Toista konetta ei nyt tähän hätään ole, kun toinen kone minkä omistan on porukoitten luona.
Okei, kuulostaa näytön ongelmalta minusta. Tai sitten koneessa jotain isompaa vikaa, mutta tuskinpa.
 
Ylös Pohja