Työ Osaisinpa jotain, työnhaku voisi olla helpompaa

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Ymmärrän tuskasi. Varsinkin kun oma alani ei ollutkaan oma juttuni niin töiden etsiminen sitten sen ulkopuolelta on ollut hankalaa. Oletko löytänyt mitään kiinnostavia koulutuksia? Niitä kannattaa katsella.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Ymmärrän tuskasi. Varsinkin kun oma alani ei ollutkaan oma juttuni niin töiden etsiminen sitten sen ulkopuolelta on ollut hankalaa. Oletko löytänyt mitään kiinnostavia koulutuksia? Niitä kannattaa katsella.

Joo niinpä :< kaikki on aika sekavaa. Oon ihan tuore maisteri, joten en oo ehtinyt miettiä oikein muuta kun että mitäs nyt teen ja minne edes voisin hakea.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
822
Samaistun. Peruskoulupohjalla, ilman työkokemusta ja työkykyrajoitteisena ei montaa vaihtoehtoa ole. Optimistisesti kuvittelin että rahojen loppuminen pakottaisi muuttumaan työkykyiseksi moniosaajaksi mutta ei näköjään.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Samaistun. Peruskoulupohjalla, ilman työkokemusta ja työkykyrajoitteisena ei montaa vaihtoehtoa ole. Optimistisesti kuvittelin että rahojen loppuminen pakottaisi muuttumaan työkykyiseksi moniosaajaksi mutta ei näköjään.

Mullakaan ei oo juuri työkokemusta, enkä koulutuksesta huolimatta tiedä, mitä voisin tehdä. Työpaikkailmoitusten lukeminen on kamalaa, vahvistuu vaan tunne, että eihän mulla ole mitään osaamista mihinkään.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Mullakaan ei oo juuri työkokemusta, enkä koulutuksesta huolimatta tiedä, mitä voisin tehdä. Työpaikkailmoitusten lukeminen on kamalaa, vahvistuu vaan tunne, että eihän mulla ole mitään osaamista mihinkään.
Työpaikkailmoitukset tuntuu olevan lähes aina samaa luokkaa: ”odotamme sinulta iloista ja positiivista asennetta ja superhyper muuntautumiskykyä, joka saa sinut muuttumaan joka tilanteessa supertaitavaksi moniosaajaksi.” No ei välttis tismalleen noin, mutta kuitenkin niitä on aina hirveää lukee kun tulee fiilis että tässä nyt odotetaan et mun pitäis olla joku supernopea työrobotti.
Työelämässä sitten on taas aika joustavaa, itse ainakin olen ollut sellaisissa paikoissa, joissa työkamut ymmärtää eikä esimerkiksi laita tekemään semmosia hommia jotka tuntuu liian vaikeilta. En esim pysty nostamaan mitään superpainavaa. Suosittelen hakemaan töitä ihan rohkeesti! Vuokrafirmojen kautta saatavan keikkatyön avulla pääsee hyvin alkuun ja voi auttaa saamaan jalkaa oven väliin.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Työpaikkailmoitukset tuntuu olevan lähes aina samaa luokkaa: ”odotamme sinulta iloista ja positiivista asennetta ja superhyper muuntautumiskykyä, joka saa sinut muuttumaan joka tilanteessa supertaitavaksi moniosaajaksi.” No ei välttis tismalleen noin, mutta kuitenkin niitä on aina hirveää lukee kun tulee fiilis että tässä nyt odotetaan et mun pitäis olla joku supernopea työrobotti.
Työelämässä sitten on taas aika joustavaa, itse ainakin olen ollut sellaisissa paikoissa, joissa työkamut ymmärtää eikä esimerkiksi laita tekemään semmosia hommia jotka tuntuu liian vaikeilta. En esim pysty nostamaan mitään superpainavaa. Suosittelen hakemaan töitä ihan rohkeesti! Vuokrafirmojen kautta saatavan keikkatyön avulla pääsee hyvin alkuun ja voi auttaa saamaan jalkaa oven väliin.

Tää kyllä helpottaa vähän. Mutta ainakin nää työt, joita olen katsellut, kuulostaa sellaisilta, että pitäisi heti olla oma-aloitteinen ja osaava, mut mä toivoisin ennemmin löytäväni paikan, jossa saan ohjeet ja sitten voisin tehdä niiden mukaan :D näiden ilmoitusten perusteella en juuri edes ymmärrä mitä työssä tehdään. Haetaan tyyliin "suunnittelijaa" ja sit on jotain epämääräisiä kuvauksia työtehtävistä. Tuntuu vaikealta hakea tämmösiä kun en edes ymmärrä, mistä on kysymys.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Sekin vaikeuttaa asiaa, että mun tutkinto ei valmista mihinkään tiettyyn ammattiin, vaan mun pitäisi osata selittää, mitä työnantajan kannalta hyödyllistä osaan. Käytännössä missään ei etsitä kieliasiantuntijaa, vaan jotenkin pitäisi osata myydä osaamisensa. Vaikeaa, erityisesti kun en oikein tiedä, mitä jossain työssä sitten pitäisi osata.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
822
Vuokrafirmojen kautta saatavan keikkatyön avulla pääsee hyvin alkuun ja voi auttaa saamaan jalkaa oven väliin.
Tuun komppaamaan tätä ku vasta itse marisin täällä ja tänään joku soitti ja pyysi haastatteluun D: puolitosissani ja hetken mielijohteesta hain lähinnä siksi että voin väittää yrittäneeni, en edes cv:tä pistäny. Todennäkösestihän tuo tökkää sit itse haastatteluun mutta yllätyksenä tuli että edes sinne asti pääsee noin surkealla hakemuksella, ei taida olla haluttu paikka :'D
 
Ylös Pohja