Pelit Ostin viikko sitten kirppikseltä retropelin, joka haisee ihan ullakolle

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Nyt on menossa ruokasoodaoperaation round #2. Edellisellä kerralla suurin osa hajusta imeytyi siihen aika tehokkaasti, mutta jossei se viikon päästä ole vieläkään hävinnyt, niin pitänee laittaa peli ulos tuulettumaan ja sen jälkeen säilyttää sitä jossain tiiviissä pussissa.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Nyt on menossa ruokasoodaoperaation round #2. Edellisellä kerralla suurin osa hajusta imeytyi siihen aika tehokkaasti, mutta jossei se viikon päästä ole vieläkään hävinnyt, niin pitänee laittaa peli ulos tuulettumaan ja sen jälkeen säilyttää sitä jossain tiiviissä pussissa.
Itse oon tilannu jotain käytettyjä kirjoja mitkä on haissu tosi happamalle. Mut kyl ne sit ajan kanssa on hävinny. Ehdin jo luvata etten enää ikinä tilaa käytettyjä kirjoja
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Itse oon tilannu jotain käytettyjä kirjoja mitkä on haissu tosi happamalle. Mut kyl ne sit ajan kanssa on hävinny. Ehdin jo luvata etten enää ikinä tilaa käytettyjä kirjoja
Ite oikeastaan jopa tykkään vanhojen kirjojen, vinyylilevyjen, lehtien yms. tuoksusta, toisaalta näitä mitä meillä on on säilytetty oikein ja tuoksu on tullut luonnostaan ajan kanssa. Mutta hyvä tietää että happamuuskaan ei kestä ikuisuuksia!

Sen lautapelin hajusta taas tulee enemmän mieleen eräs homeinen hotelli jossa yövyin kesällä. Se (peli) oli yön yli konvehtirasian päällä, ja haju oli tarttunut siihenkin :D Ehkä se hälvenee ajan kanssa, mutta varmuuden vuoksi sitä voisi säilyttää eristyksissä muista tavaroista.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Onkohan se ollu jossain homeisessa talossa tai varastossa josta haju on tarttunu.... Mitä materiaalia se on?
Käsittääkseni ei oo kovin turvallista pitää tavaroita jotka haisee homeelle, koska jos niitä ei saa pestyä kunnolla, siitä saattaa levitä homeitiöitä sisäilmaan. Joo saatan kyl olla vähän vainoharhanen näin homeallergikkona ja hajuyliherkkänä xD
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Onkohan se ollu jossain homeisessa talossa tai varastossa josta haju on tarttunu.... Mitä materiaalia se on?
Käsittääkseni ei oo kovin turvallista pitää tavaroita jotka haisee homeelle, koska jos niitä ei saa pestyä kunnolla, siitä saattaa levitä homeitiöitä sisäilmaan. Joo saatan kyl olla vähän vainoharhanen näin homeallergikkona ja hajuyliherkkänä xD
Ei ainakaan mitään helposti pestävää. Ei tulisi mieleenkään työntää sitä sellaisenaan minkään tavaramylläkän keskelle :D

Suljin sen kahden muovipussin sisään ja ei se ainakaan näin muutaman päivän jälkeen ole siirtynyt siihen päällimmäiseen. Mutta jos pussia joutuu vaihtamaan uuteen aina käytön jälkeen, niin on varmaan sama heittää koko peli menemään.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Pohja