Lukio Pää meinaa haljeta kevään yo-kokeista

Tvruutujalämminsyli

Asiantuntija
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
330
Reaktioarvo
137
En oo jaksanu tehdä mitään niiiden eteen. Mä haluisin pystyä lukemaan ja saada hyvät arvosanat mut mielenterveys on ollut niin heikolla.

Ahdistaakin ajatus, kun kirjotukset alkaa ensi viikolla. En pysty tähän. Pelkään et alan itkee epätoivosta siellä.
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Ei kerkiä. Jos en nyt osallistu niin en ainakaan pääse ylioppilaaksi. En tiedä pääsenkö siltikään. Jos en pääse niin porukat vittuilee koko ajan.
Voi niitä arvosanoja korottaa senkin jälkeen, kun jo olet ylioppilas. Tuo porukoiden veetuilu sen sijaan ei kuulosta kyllä yhtään hyvältä. D:

Itse sain muuten lukion erityisopettajalta neuvon kirjoittaa suttupapereihin tunnetilani kirjoitusten alussa. En tiedä miten nyt kun ne ovat sähköisiä, mutta jos teillä on joku vastaava mahdollisuus, niin kirjoita sinne vaikka "ahdistaa, masentaa, vituttaa, en pääse läpi" tai mitä mieleen nyt tuleekaan, niin aivoille vapautuu resursseja itse kirjoituksiin, kun mieltä painavat asiat on kirjoitettu ylös ja ulos.
 

rukiveer

Kokenut
Liittynyt
12.2.2021
Viestejä
113
Reaktioarvo
71
Itellä sama homma D: itelle määrättiin vuoden vaihtees uus lääke ja se veti voinnin ihan nollaan enkä jaksanut muutakun nukkua. Nyt uus lääke mut en oo lukenu vittuakaa. Ainoo mitä voin tehä on vaa ajatella että ei haittaa vaikka oisin vielä vuoden lukiossa kirjotusten takia tai että voin pitää välivuoden ja korottaa arvosanoja D:
 

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
joo sama.. oon yrittänyt lukea parhaani mukaan mutta eihh, keskittyminen ei riitä eikä mikään jää päähän. mielenterveys on niin nollissa ja oon erittäin luovuttamispisteessä kaiken kanssa, pelottaa aivan kamalasti.
toivottavasti asiat järjestyy jotenkin ja sulla menee kirjotukset hyvin (jo läpi pääseminen on tosi hyvä juttu!!!!) <3
 

Likka123

Uusi
Liittynyt
10.2.2021
Viestejä
56
Reaktioarvo
51
Ite lukenu ihan ok, mut just ei oo mitää minkäänlaista stressii ku meen ulkomaille opiskelee ja ainoo pääsyvaatimus on hyvä englannin kieli ja matikka pitää olla suoritettuna. Maahan johon haen on Hollanti ja siel haut on täl hetkel käynnis ja ihan kesään asti (riippuen vähän kans koulust). Ja tosiaan moniin aloihin on kans ihan vaa englanti mil pääsee jo sisään (ainoo ni tekniikkaan tarii matiikkaa ja joskus fysiikkaa). Ja vaik enkun kirjotukset ei menis hyvin ni voit tehä IELTS -testin, josta vähimmäis pisteet 6.0 (yleensä suomalaiset saa 8-9). Eli jos helppo opiskelupaikka kiinnostaa niin suosittelen tutustuu Alankomaiden tarjotaan (studentlink.fi -> luo tili -> rajaa haku kandiohjelmiin ja englannin kielisiin -> ilmottaudu hakijaksi)
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Joo, sama täällä. Oon lukenut ylppäreihin kyllä, mutta en vaan muista mitään, ja lähiaikoina mua on alkanut uuvuttaa entistä enemmän. Pelottaa vieläpä, miten ens viikol käy. Tän viikon perjantaina joudun kouluun yo-kenraaliin, minne en haluis mennä, koska siel on sit ne kaikki idiootit, jotka kääns mulle selkänsä ja jätti mut porukoista ulkopuolelle.

Onneks kohta pääsee tästä paskasta lukiosta pois. Ei tuu yhtään ikävä.
 

ujobiseksuaali

turhautunut matemaatikko ja true bisexual
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
258
Reaktioarvo
213
jos yhtään lohduttaa, niii mä kirjotin viime keväänä ja mun kirjotukset meni selkeesti mun oman tason alle. mulla oli mahollisuuet parempiin arvosanoihin mut mielenterveys oli jo niii nollilla et opiskelusta ei tullu mitään. pääsin kuitenki opiskelemaan suoraan lukiosta ja todistuksella. kirjotukset ei määritä sun koko loppuelämää ja jos ne oikee jää harmittamaa nii onneks aina voi uusia. mielenterveys aina opiskelun eelle.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Ahdistaa myös se, että jos altistun tai sairastun just ennen ylppäreitä. Siinä menis korkeakouluihin haku vituiks. Ja mä vieläpä oon joutunut tekee ennakkotehtävii niitä varten, niin ihan kiva, jos niidenkin teko menis hukkaan.
 
Ylös Pohja