Työ Pahin paikka jossa oot ollu tetissä?

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Mä olin 9lk huoltoasemalla ja siis sellasel ihan missä kävi paljon ihmisiä, varsinkin lounasaikaan :D se oli ehdottomasti hirvein paikka mulla. Kertokaa teki omanne

Ja voit myös kertoa mikä oli kivoin :) mulla oli ruokakauppa
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Olin molemmat tetit isoäitini ompelufirmassa. Oli rentoa, siivoilin vähän paikkoja ja leikkelin jotain kangaspalasia sellaiset 30 min päivässä ja loput ajasta join kaakaota ja söin isoäitini tekemiä herkkuja!
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Olin molemmat tetit isoäitini ompelufirmassa. Oli rentoa, siivoilin vähän paikkoja ja leikkelin jotain kangaspalasia sellaiset 30 min päivässä ja loput ajasta join kaakaota ja söin isoäitini tekemiä herkkuja!
Ooii kuulostaa tosi ihanalta, oispa itelläki ollu joku tuttu kenen luo mennä töihin nii ei ois ainakaan tarvinnu jännittää niin paljon ku olis ollu joku tuttu siellä
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Ravintolatyö. En päässyt yhtään porukkaan mukaan ja oli ulkopuolinen olo, perehdytys oli tosi vähäistä enkä meinannut oppia mitään ja kiire ja jatkuva säntäily joka paikkaan ei sopinut yhtään adhd-aivoilleni, en pystynyt keskittymään ja tein ihan typeriä virheitä kaiken aikaa ja juuri tuo "en osaa mitään" kokemus laukaisi sitten ahdistuksen, joka vaikeutti työntekoa entisestään
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Ravintolatyö. En päässyt yhtään porukkaan mukaan ja oli ulkopuolinen olo, perehdytys oli tosi vähäistä enkä meinannut oppia mitään ja kiire ja jatkuva säntäily joka paikkaan ei sopinut yhtään adhd-aivoilleni, en pystynyt keskittymään ja tein ihan typeriä virheitä kaiken aikaa ja juuri tuo "en osaa mitään" kokemus laukaisi sitten ahdistuksen, joka vaikeutti työntekoa entisestään
Mulla vähän samanlainen kokemus tetissä Seppälässä aikoinaan...no eipä ole enää koko kauppaakaan. Ja sain sitten jonkunlaisen arvion muistaakseni, etten mukamas sovi tuollaiseen työhön ja meni maku koko hommasta. Tuntui, ettei pidetty minään eikä arvostettu tippaakaan.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Mulla vähän samanlainen kokemus tetissä Seppälässä aikoinaan...no eipä ole enää koko kauppaakaan. Ja sain sitten jonkunlaisen arvion muistaakseni, etten mukamas sovi tuollaiseen työhön ja meni maku koko hommasta. Tuntui, ettei pidetty minään eikä arvostettu tippaakaan.
Inhottavaa :( onneks tuolla ei ollut arviointeja, muuten oisin saanut varmaan jotain tollasta itsekin. Muille siellä meinaan tarjouduttiin suosittelijoiksi seuraaviin paikkoihin, mutta mulle ei kyllä kukaan. Ei sillä, en itsekään kyllä itseäni olisi suositellut, mutta ei tuo yhtään auttanut siihen huonommuuden kokemukseen
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Inhottavaa :( onneks tuolla ei ollut arviointeja, muuten oisin saanut varmaan jotain tollasta itsekin. Muille siellä meinaan tarjouduttiin suosittelijoiksi seuraaviin paikkoihin, mutta mulle ei kyllä kukaan. Ei sillä, en itsekään kyllä itseäni olisi suositellut, mutta ei tuo yhtään auttanut siihen huonommuuden kokemukseen
Olis ollut parempi olla ilman arvoita kuin saada tuollainen arviointi...jostain jäänyt mieleen, että silloin tettilomakkeessa oli mahdollisuus arvioida tai jättää kommentti. Ja olen kyllä aikuisena ollut myyntityössä, että joo, en sitten sovi ilmeisesti ja tuollainen jää mieleen vuosikausiksi :(
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Ravintolatyö. En päässyt yhtään porukkaan mukaan ja oli ulkopuolinen olo, perehdytys oli tosi vähäistä enkä meinannut oppia mitään ja kiire ja jatkuva säntäily joka paikkaan ei sopinut yhtään adhd-aivoilleni, en pystynyt keskittymään ja tein ihan typeriä virheitä kaiken aikaa ja juuri tuo "en osaa mitään" kokemus laukaisi sitten ahdistuksen, joka vaikeutti työntekoa entisestään
Mutta selvisit kuitenkin sen pari viikkoa vai oliko se viikon, en nyt yhtään muista :D mutta joo ihan hirveetä! D:
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Mutta selvisit kuitenkin sen pari viikkoa vai oliko se viikon, en nyt yhtään muista :D mutta joo ihan hirveetä! D:
Se oli kesätyö, pari kuukautta :D mutta selvisin!

Edit: ai tässä puhuttiinkin tetistä, oikoluin vaan että töissä yleisesti hups
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Se oli kesätyö, pari kuukautta :D mutta selvisin!

Edit: ai tässä puhuttiinkin tetistä, oikoluin vaan että töissä yleisesti hups
Joo oli puhelin kirjottanu automaattisesti teissä tai sit itelle tullu virhe :D mut siis toi on kyl jo suoritus jos jaksoit noin kauan ja oli noin kurjaa :D vau! Ite meinasin luovuttaa jo vajaassa viikossa ton huoltoaseman suhteen :DD
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Kasiluokalla päiväkodissa, jossa olin itsekin ollut eskarissa. Siellä oli edelleen mulle tuttuja työntekijöitä, joiden kanssa tulin hyvin toimeen. Mutta sitten yks hoitaja oli iha kamala mua kohtaan (sitä en tuntenut ennestään). Se oli mulle vihainen koko ajan, kaikesta mitä tein, puhui tosi töykeesti ja suuttui mulle esim. kun lapset roikkui mussa eikä pysynyt jonossa. Ite tais vielä hetkeä aikaisemmin käskeä mut siihen jonon lähelle vaikka oli ihan selvää että ne ipanat hyökkäis mun kimppuun jos meen lähelle. Sit tauolla kuulin kun muut työntekijät puhui (luuli etten kuulis sitä) että "*se tyyppi* on vielä hankalampi ku normaalisti koska "ted" on täällä". Eikä ne siis tarkoittanu sitä niin että se ois mun syy vaan että sillä tyypil vaan oli jotain mua vastaan heti ensisilmäyksellä.

Sen viikon jälkeen oli kädet kipeenä kun molemmissa käsivarsissa roikkui kasa 5-vuotiaita useemman tunnin ajan joka päivä. Sain myös flunssan kun ne lapset tuli yskimään suoraan naamalle ja olin sitten pari viimeistä päivää kauheessa kurkkukivussa siellä (jos joku vielä muistaa ajan jolloin pikku flunssasta huolimatta sai jatkaa normaalia elämää)

Olihan tossa tetissä paljon hyvääkin, mutta mun kokemuksista kyllä ehdottomasti huonoin
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Kivoimmat tetit... ne kaksi muuta sitten xD

Ysiluokalla Taitokeskuksessa. Ompelin sinne uudet tuolinpäälliset, tein jotain mallikappaleita käsityökerholaisille (ainakin sen korun sain sitten pitää itselläni), taisin vähän siivotakin. Loppuviikosta mulle ei keksitty mitään työtä, joten sain kutoa kangaspuilla itelleni pikku pöytäliinan. Pari viimeistä päivää vaan tein sitä ja juttelin mummojen kanssa

Lukiossa oli yhen päivän tetti, ja oli Akun Tehtaan varastolla. Mun päätehtävänä oli järjestää ja huoltaa piuhoja. Tietty se alkoi vähän kyllästyttää, mutta ainakin muistin pitkään ulkoa niiden 8-päisten mikkipiuhojen värikoodit xD. Siellä oli kivaa porukkaa, ja olisin voinu päästä töihin sinne jos en olis muuttanu niin kauas opiskelemaan
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Kasiluokalla päiväkodissa, jossa olin itsekin ollut eskarissa. Siellä oli edelleen mulle tuttuja työntekijöitä, joiden kanssa tulin hyvin toimeen. Mutta sitten yks hoitaja oli iha kamala mua kohtaan (sitä en tuntenut ennestään). Se oli mulle vihainen koko ajan, kaikesta mitä tein, puhui tosi töykeesti ja suuttui mulle esim. kun lapset roikkui mussa eikä pysynyt jonossa. Ite tais vielä hetkeä aikaisemmin käskeä mut siihen jonon lähelle vaikka oli ihan selvää että ne ipanat hyökkäis mun kimppuun jos meen lähelle. Sit tauolla kuulin kun muut työntekijät puhui (luuli etten kuulis sitä) että "*se tyyppi* on vielä hankalampi ku normaalisti koska "ted" on täällä". Eikä ne siis tarkoittanu sitä niin että se ois mun syy vaan että sillä tyypil vaan oli jotain mua vastaan heti ensisilmäyksellä.

Sen viikon jälkeen oli kädet kipeenä kun molemmissa käsivarsissa roikkui kasa 5-vuotiaita useemman tunnin ajan joka päivä. Sain myös flunssan kun ne lapset tuli yskimään suoraan naamalle ja olin sitten pari viimeistä päivää kauheessa kurkkukivussa siellä (jos joku vielä muistaa ajan jolloin pikku flunssasta huolimatta sai jatkaa normaalia elämää)

Olihan tossa tetissä paljon hyvääkin, mutta mun kokemuksista kyllä ehdottomasti huonoin
Oho mikä kokemus :o hyvä kuitenkin että jaksoit loppuun saakka! :)
 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
itse olin kasiluokalla anttilassa (:D) ja ysiluokalla kirjastossa. kumpikin olivat kokemuksina ihan hyviä, joskin vähän tylsiä tet-paikkoja. sitä vaan mietin, että ne ketkä ovat olleet päiväkodissa: miten hemmetissä saitte lapset tykästymään teihin / miten lähestyitte lapsia? itse mietin tet-paikan valinnassa molemmilla kerroilla läheistä päiväkotia, mutta se sitten jotenkin aina tyssäs siihen että "mitä jos seisonkin vain siellä tumput suorana kun en tiedä mitä pitäisi niille lapsille ensimmäiseksi sanoa..."
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
itse olin kasiluokalla anttilassa (:D) ja ysiluokalla kirjastossa. kumpikin olivat kokemuksina ihan hyviä, joskin vähän tylsiä tet-paikkoja. sitä vaan mietin, että ne ketkä ovat olleet päiväkodissa: miten hemmetissä saitte lapset tykästymään teihin / miten lähestyitte lapsia? itse mietin tet-paikan valinnassa molemmilla kerroilla läheistä päiväkotia, mutta se sitten jotenkin aina tyssäs siihen että "mitä jos seisonkin vain siellä tumput suorana kun en tiedä mitä pitäisi niille lapsille ensimmäiseksi sanoa..."
Aika helposti se kävi, lapset on aina vähän uteliaita uusien ihmisten kanssa ja sitku se päiväkoti ympäristö on kuitenkin sellanen et tehdään paljon niin sit tulee puhuttua niiden kanssa ku auttaa jossain ja monesti ne lapset myös ite tulee juttelee ja näyttää jotain :D et siinä kohtaa se on sit itsestä kiinni et tykkääkö ne susta vai ei mutta että tilaisuuksia siihen kyllä tutustumiseen tulee paljon :)
 

Emilia

Bonketi bonk
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
59
Reaktioarvo
91
Pahin paikka itselleni oli ruokakauppa. Olihan siellä ihan mukavaa, mutta 4 päivän ajan peräkkäin hyllyttäminen kävi tylsäksi. Kivoin oli päiväkoti, jossa valitettavasti kerkesin olla 2 päivää viidestä. Syynä tohon oli koronarajoitukset
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Olin seiskalla apteekissa, kasilla ravintolassa ja ysillä sanomalehden toimituksessa. Apteekin tet kesti vain yhden päivän (ei ollut taksvärkki, se pidettiin vielä erikseen ja tein silloin kotitöitä), joten siitä en saanut mitään kunnon kokonaiskuvaa. En kuitenkaan voinut tehdä mitään rätin heiluttamista ja hyllyjen täyttöä kummempaa, joten kokonainen viikko olisi käynyt ehkä vähän yksitoikkoiseksi.

Eniten tykkäsin olla sanomalehden toimituksessa. Sain kirjoittaa juttuja, käyttää editoria ja tehdä julkaisuja digilehteen. Suunnittelin myös kokonaan oman jutun, jota varten haastattelin silloisen harrastusporukan jäseniä ja vetäjiä.

Ravintolakin oli ihan kiva. Keittiössä oli vähän monipuolisempia hommia kuin salin puolella, mutta tykkäsin tehdä kumpaakin. Kaksi rinnakkaisluokan poikaa oli tetissä samaan aikaan, joten kiirehtiä ei tarvinnut. Joka päivä oli aikaa keittää päiväkahvit tai -kaakaot kermavaahtoineen päivineen :D
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Olin seiskalla apteekissa, kasilla ravintolassa ja ysillä sanomalehden toimituksessa. Apteekin tet kesti vain yhden päivän (ei ollut taksvärkki, se pidettiin vielä erikseen ja tein silloin kotitöitä), joten siitä en saanut mitään kunnon kokonaiskuvaa. En kuitenkaan voinut tehdä mitään rätin heiluttamista ja hyllyjen täyttöä kummempaa, joten kokonainen viikko olisi käynyt ehkä vähän yksitoikkoiseksi.

Eniten tykkäsin olla sanomalehden toimituksessa. Sain kirjoittaa juttuja, käyttää editoria ja tehdä julkaisuja digilehteen. Suunnittelin myös kokonaan oman jutun, jota varten haastattelin silloisen harrastusporukan jäseniä ja vetäjiä.

Ravintolakin oli ihan kiva. Keittiössä oli vähän monipuolisempia hommia kuin salin puolella, mutta tykkäsin tehdä kumpaakin. Kaksi rinnakkaisluokan poikaa oli tetissä samaan aikaan, joten kiirehtiä ei tarvinnut. Joka päivä oli aikaa keittää päiväkahvit tai -kaakaot kermavaahtoineen päivineen :D
Ihanan erilaisempia paikkoja ja tosi kiinnostavia!
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
mä olin joskus honkkarissa (hong kong-tavaratalo eli nykynen rusta) ja sit apteekissa D: molemmist tykkäsin! honkkaris oli mu 2 kaverii ja sit apteekissa olin yksin.

toisaalta nykyään oon vähän ihmetelly yhtä asiaa D: kasiluokal yritin hakea mun kaverin kanssa kirjastoon tettiin, mut sinne ois päässy vaan yks ni mentiinki molemmat honkkariin. nykyään siis ihmettelen lähinnä sitä, että miksen mieluummin menny kirjastoon ku se ois ollu enemmä mun juttu - harmillista mut ei voi mitään D:
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
itse olin kasiluokalla anttilassa (:D) ja ysiluokalla kirjastossa. kumpikin olivat kokemuksina ihan hyviä, joskin vähän tylsiä tet-paikkoja. sitä vaan mietin, että ne ketkä ovat olleet päiväkodissa: miten hemmetissä saitte lapset tykästymään teihin / miten lähestyitte lapsia? itse mietin tet-paikan valinnassa molemmilla kerroilla läheistä päiväkotia, mutta se sitten jotenkin aina tyssäs siihen että "mitä jos seisonkin vain siellä tumput suorana kun en tiedä mitä pitäisi niille lapsille ensimmäiseksi sanoa..."
Mun ei ainakaa tarvinut tehdä aloitetta, ne lapset teki. Ne hyökkäs kimppuun heti kun esittelin itteni. Tosin osa lapsista tiesi mut jo kun mun veli oli sillon siellä päiväkodissa. Luulen että ne lapset innostuu aina kun tulee nuoria niiden "vanhojen tätien" lisäksi, kun tettiläiset ei huuda ja määrää koko ajan xD. Tietty on tosi tärkeetä kohdella lapsia yksilöinä eikä läjänä ipanoita (esim letitin yhden hiukset uudestaan kun letti oli auennut, autoin siivoamaan lelut kun yks oli leikkinyt yksin ja joutuis myös siivota yksin. Ne hoitajat ei siis tehny tollasia pikkujuttuja). Tällä saa varmasti myös lapset tykkäämään itsestä
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Kaupassa 8 lk. Mut jätettiin ihan yksin sinne käytäville enkä nähnyt vastuuohjaajaani enkä muita työntekijöitä missään ja en oikeesti tienny mitä tehä. Vieläpä sen kaupan kauppias stalkkas mua valvontakameroista ja tuli haukkumaan mut pystyyn kun en tee mitään ja muutenkin kohteli mua niinku mun pitäisi suhtautua mun tettijaksoon niinku ammattilainen.
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Kaupassa 8 lk. Mut jätettiin ihan yksin sinne käytäville enkä nähnyt vastuuohjaajaani enkä muita työntekijöitä missään ja en oikeesti tienny mitä tehä. Vieläpä sen kaupan kauppias stalkkas mua valvontakameroista ja tuli haukkumaan mut pystyyn kun en tee mitään ja muutenkin kohteli mua niinku mun pitäisi suhtautua mun tettijaksoon niinku ammattilainen.
Voi ei :( hirveetä
 

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
olin alakoulussa tetissä viikon ja vihasin jokaista sekuntia siellä. tuun yleisesti hyvin lasten kanssa toimeen mutta en alakouluikästen kanssa selvästi. kukaan opettajistakaan ei pitäny musta ja sain tosi huonon arvion viikon päätteeks :-D

eskarissa taas oli aivan ihanaa! ne lapset rakasti mua ja olin niin ylpeä siitä että toimin hyvin myös niiden hankalimpien lapsien kanssa ja sieltä sain myös paljon kehuja! ton tet-viikon takia päätinkin että haluan eskariin tai päiväkotiin työskentelemään :')
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
olin alakoulussa tetissä viikon ja vihasin jokaista sekuntia siellä. tuun yleisesti hyvin lasten kanssa toimeen mutta en alakouluikästen kanssa selvästi. kukaan opettajistakaan ei pitäny musta ja sain tosi huonon arvion viikon päätteeks :-D

eskarissa taas oli aivan ihanaa! ne lapset rakasti mua ja olin niin ylpeä siitä että toimin hyvin myös niiden hankalimpien lapsien kanssa ja sieltä sain myös paljon kehuja! ton tet-viikon takia päätinkin että haluan eskariin tai päiväkotiin työskentelemään :')
Joo voin kuvitella miten hirveetä se oli :D itelläkään ei alakoululaiset enää menis mut sitä nuoremmat eli eskarilaiset ja päiväkotilaiset menee ja ne oli kyl tosi ihania<3 ihana kuulla että sait sieltä varmuuden siitä mitä haluat tehdä :)
 
Ylös Pohja