Keho pelottaa, että oon raskaana

azgeda

Asiantuntija
Reaktioarvo
746
miulla on menkat myöhässä 7pv ja kaks ekaa kertaa tapahtu 14.8. & 15.8. (sattumoisin vielä just ovulaation aikana, jolloin mahollisuus tulla raskaaks on korkeimmillaan). myö oltiin kyllä varovaisia ja tottakai käytettiin ehkäsyy (kortsuu), vaikkei sekään nyt 100% varmaa oo...

mie tein raskaustestin viime perjantaina, jolloin menkat oli ollu 4pv myöhässä. se näytti negatiivista, mutta pelottaa etten osannu tehä sitä oikein ja kun se oli ollu vasta jonkun minuutin aloillaan, kunnes otin sen käteen ja vähän heiluttelin sitä (en paljoo ja kaverit sano siitä äkkiä, että älä koske siihen ja anna olla vielä 2min, että antaa varmasti oikeen tuloksen). tänään sitten kaks kaverii sano, että hyö oli olevinaan nähny siinä toisen haaleen viivan, joka oli hävinny sitten. mie en nähny mitään ja kaks muuta kaverii, jotka oli siinä tukena, ei oo ainakaan maininnu asiasta. mie nyt haluun uskoo, että hyö näki omia tai sitten joku haalee (erittäin haalee) viiva saattaa tulla siihen ja vaan hävii... lopullinen tulos kun katottiin, niin yks vahva viiva oli.

mutta silti oon vainoharhanen :´) jos menkat ei ala ilmestyy kahen viikon sisällä, niin sitten teen taas testin. jos sillonkin näyttää negatiivista, niin sitten annan olla.

ja tässä on muutamia syitä menkkojen myöhästymiselle:
-stressi (erittäin suuri stressi koulusta, kun kirjotukset on ihan oven takana)
>+kun aiempi deitti oli menny päin persettä, niin mie stressasin oikeesti koko ajan (sillon oli vielä töitä, niin töissä sydämen syke oli erittäin koholla sen 5h)
-voisko ilmatila vaikuttaa? kun viime menkat oli heinäkuun lopussa, jolloin oli lämmin ja nyt sitten yhtäkkii tullu taas kauheen viileet säät (elokuun lopusta, jolloin ois pitäny tulla).
-en oo myöskään liikkunu nyt yhtä säännöllisesti hetkeen
-yhenäkkinen käännös elämässä (rupesin treffaamaan ihmisiä)
-ADHD lääkkeet jätin kesällä kokonaan ottamatta ja oon taas alottanu ne nyt (15-19.8. < tarkkaa päivää en muista, mutta kyseisellä viikolla kumminkin). ne saattaa vaikuttaa...
-unirytmi on myös yhenäkkii vaihtunu ja ollu heikkona jo pidempään (tosin nyt saanu taas otteen)
-alkoholi (ekan kerran join elokuun alusta, jonka jälkeen oon juonu muutamia kertoja)
-ruokavaliossakin on ollu pieniä muutoksia (mm. syöny tavallista säännöllisemmin nyt herkkuu ja roskaruokaa, vaikken nyt NIIIN säännöllisesti).

ja tietty tää asia lisää stressii ja ahistusta, mikä ei auta asiaan... miulla on ollu menkka oireita (mm. alavatsa kipee ja ihme kramppeja perseessä ja alapäässä). haluun oikeesti uskoo nyt, etten oo raskaana ja yrittää olla stressaamatta, että kattois sit kahen viikon päästä uusiks... mutta mie nyt toivon, että menkat tulis (en oo ikinä toivonu niitten alkamista yhtä paljoo).

tuhatsanaa

astronautti
Reaktioarvo
116
Mä suosittelen just tota että jos menkat ei palaa niin teet uuden testin(y)
Mut varsinki toi stressi voi olla ihan pätevä syy menkkojen puuttumiselle

azgeda

Asiantuntija
Reaktioarvo
746
Mä suosittelen just tota että jos menkat ei palaa niin teet uuden testin(y)
Mut varsinki toi stressi voi olla ihan pätevä syy menkkojen puuttumiselle
niin teen D:! ja jep totta... eikä muutenkaan se nyt niin ihmeellistä miulle oo, että on myöhässä, kun Flo-sovellus sitä vähän ilmottaa, että se miun kierto on ollu epäsäännöllinen (aikasemminkin).

ujobiseksuaali

turhautunut matemaatikko ja true bisexual
Reaktioarvo
213
kannattaa vaa tehä uus testi sillee jonku ajan jälkee. ite kävin kesäl just läpi abortin ja siis stressi oli suunnaton, mut selvisin siitä. mut siis jos huonosti käy ja testi näyttääki positiivista nii täältä suunnalta saa ainaki vertaistukee yllätysraskauteen (ja maholliseen aborttiin ku ymmärsin ettet lasta halua) ku on sillee kokemusta asiasta lähiajoilta. mut tsemppiä!!

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
5,487
Kannattaa tosiaan tehdä uudestaan se testi, mikäli menkat ei ala parin viikon sisällä. Uskon kuitenkin, että kaikki on hyvin ja tuo myöhästyminen johtuu ihan vaan stressistä.

Tuli ihan ahdistus sinun puolestasi tätä lukiessa, koska uskallan melkein väittää että tällä hetkellä kaikkein pahin pelkoni on raskaaksi tuleminen. Siis niin paha pelko, että mieluummin oikeasti tappaisin itseni kuin synnyttäisin sen lapsen. Ehkä elän suosiolla selibaatissa koko loppuelämäni...

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Reaktioarvo
259
Mä oon käsittäny niin, et se miks se testi pitäis pitää tasasel alustalla johtuu siitä, et se kusi pääsee varmasti imeytymään sitä liuskaa pitkin siihen asti mihin sen tarviiki, mut noin muuten se ei vaikuta siihen et näyttääkö oikeeta tulosta. Sen lisäks oon aina aatellu et se on niin päin et se viiva saattaa jälkikäteen ilmestyä siihen testiin jos ei kato tarpeeks ajoissa, ei niin päin et se saattais kadota siitä myöhemmin.

Korjatkaa jos oon väärässä. :D Aattelin vaan ajatella kovaan ääneen, jos se vaikka vähän rauhottelis. :)

azgeda

Asiantuntija
Reaktioarvo
746
kannattaa vaa tehä uus testi sillee jonku ajan jälkee. ite kävin kesäl just läpi abortin ja siis stressi oli suunnaton, mut selvisin siitä. mut siis jos huonosti käy ja testi näyttääki positiivista nii täältä suunnalta saa ainaki vertaistukee yllätysraskauteen (ja maholliseen aborttiin ku ymmärsin ettet lasta halua) ku on sillee kokemusta asiasta lähiajoilta. mut tsemppiä!!
en voi ees kuvitellakaan tuota stressin määrää, kun ne solut on oikeesti kehittymässä siellä pikkuhiljaa D: helpottavaa kuulla, että selvisit kumminkin <3 kiitos tosi paljon tuen tarjoomisesta - arvostan <3 ja kyllä... aborttiin ehottomasti päätyisin (jos sattuisin olee raskaana), kun ei elämäntilanne vaan sallis (+lukuisia muita syitä). kiitos!!!

azgeda

Asiantuntija
Reaktioarvo
746
Kannattaa tosiaan tehdä uudestaan se testi, mikäli menkat ei ala parin viikon sisällä. Uskon kuitenkin, että kaikki on hyvin ja tuo myöhästyminen johtuu ihan vaan stressistä.

Tuli ihan ahdistus sinun puolestasi tätä lukiessa, koska uskallan melkein väittää että tällä hetkellä kaikkein pahin pelkoni on raskaaksi tuleminen. Siis niin paha pelko, että mieluummin oikeasti tappaisin itseni kuin synnyttäisin sen lapsen. Ehkä elän suosiolla selibaatissa koko loppuelämäni...
näin mie teen D:! ja kiitos paljon... miekin uskon, että johtuu vaan stressistä, mitä nyt abivuoden takia on liikkeellä (kaikille meistä tytöistä miun luokalla menkat on myöhässä).

ymmärrän täysin, koska sama täällä... miun yks pahimmista peloista on raskaaks tuleminen ja...oon siitä tosi vainoharhanen, että vaikka sen seuraavan testin tuun tekee ja vaikka näyttäis negaa, niin olisin silti tosi vainoharhanen, että "entä jos oon raskaana ja huomaan vasta myöhemmin" (myöhemmin, kun ois myöhästä aborttiin, kun...ekana mikä tulee mieleen on, että tappaisin itteni, vaikken haluu, koska miun elämä kumminkin menee muuten hyvin ja nautin elämästä). tiiän ettei oo tervettä, mutta minkäs teet :')

azgeda

Asiantuntija
Reaktioarvo
746
Mä oon käsittäny niin, et se miks se testi pitäis pitää tasasel alustalla johtuu siitä, et se kusi pääsee varmasti imeytymään sitä liuskaa pitkin siihen asti mihin sen tarviiki, mut noin muuten se ei vaikuta siihen et näyttääkö oikeeta tulosta. Sen lisäks oon aina aatellu et se on niin päin et se viiva saattaa jälkikäteen ilmestyä siihen testiin jos ei kato tarpeeks ajoissa, ei niin päin et se saattais kadota siitä myöhemmin.

Korjatkaa jos oon väärässä. :D Aattelin vaan ajatella kovaan ääneen, jos se vaikka vähän rauhottelis. :)
kiitos paljon korjauksesta (tuli jokseenkin mielenrauha) <3 ja kun juttelin yhen näistä kavereitten kaa (joka ei olly psykan tunnilla), niin hänkään ei nähny mitään toista haaleeta viivaa, mikä ois hävinny (muutenkin muut tytöt näki sen testin käytävällä, jossa ei ollu valoja, niin se oli vähän hämärä), että... varmaan ne muut kaks näki jotain omiaan :D? en oo yhtään varma...

azgeda

Asiantuntija
Reaktioarvo
746
Tee uusi testi, ne ei oo kuitenkaan kovin kalliita:)
kaverilla ois onneks antaa testi, kun hän oli ostanu semmosen missä on kaks yhessä pakkauksessa, eikä hällä oo nyt tarvetta toiselle (teen ens viikolla, että saan rauhan aikasemmin, vaikka tiiän että tää vainoharhasuus tulee silti ehkä jatkuu)

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
5,487
näin mie teen D:! ja kiitos paljon... miekin uskon, että johtuu vaan stressistä, mitä nyt abivuoden takia on liikkeellä (kaikille meistä tytöistä miun luokalla menkat on myöhässä).

ymmärrän täysin, koska sama täällä... miun yks pahimmista peloista on raskaaks tuleminen ja...oon siitä tosi vainoharhanen, että vaikka sen seuraavan testin tuun tekee ja vaikka näyttäis negaa, niin olisin silti tosi vainoharhanen, että "entä jos oon raskaana ja huomaan vasta myöhemmin" (myöhemmin, kun ois myöhästä aborttiin, kun...ekana mikä tulee mieleen on, että tappaisin itteni, vaikken haluu, koska miun elämä kumminkin menee muuten hyvin ja nautin elämästä). tiiän ettei oo tervettä, mutta minkäs teet :')
Abivuosi on raskas, paljon tsemppiä siihen!

Ja todella samaistuttavaa, itse myös aina mietin kauhulla jos kävisikin niin, ettei kerkeisi tekemään aborttia. En minäkään varsinaisesti halua tällä hetkellä kuolla, mutta siinä tilanteessa en keksisi muuta pakoreittiä. Ellei sitten saisi aiheutettua keskenmenoa jotenkin.

ujobiseksuaali

turhautunut matemaatikko ja true bisexual
Reaktioarvo
213
en voi ees kuvitellakaan tuota stressin määrää, kun ne solut on oikeesti kehittymässä siellä pikkuhiljaa D: helpottavaa kuulla, että selvisit kumminkin <3 kiitos tosi paljon tuen tarjoomisesta - arvostan <3 ja kyllä... aborttiin ehottomasti päätyisin (jos sattuisin olee raskaana), kun ei elämäntilanne vaan sallis (+lukuisia muita syitä). kiitos!!!
ite pystyn sen onneks aatteleen sillee et se on nimenomaa vasta semmone solukasa niii mä en siinä mitään väärää tee, ts mul ei oo aborttia vastaan mitään. mut tosiaa jos ny huonosti käy niii mult saa ainaki tukee. mul ite aborttiprosessi meni tosi hyvin ja hoitohenkilökunta kohteli tosi mukavasti ja ymmärtäväisesti

irwikissa

Puff-lohikäärme
Reaktioarvo
5,782
kaverilla ois onneks antaa testi, kun hän oli ostanu semmosen missä on kaks yhessä pakkauksessa, eikä hällä oo nyt tarvetta toiselle (teen ens viikolla, että saan rauhan aikasemmin, vaikka tiiän että tää vainoharhasuus tulee silti ehkä jatkuu)
Hyvä kuulla, tsemppiä:)

azgeda

Asiantuntija
Reaktioarvo
746
Abivuosi on raskas, paljon tsemppiä siihen!

Ja todella samaistuttavaa, itse myös aina mietin kauhulla jos kävisikin niin, ettei kerkeisi tekemään aborttia. En minäkään varsinaisesti halua tällä hetkellä kuolla, mutta siinä tilanteessa en keksisi muuta pakoreittiä. Ellei sitten saisi aiheutettua keskenmenoa jotenkin.
kiitos paljon <3

hyvin ymmärrettävää ja sama täällä D:!

azgeda

Asiantuntija
Reaktioarvo
746
ite pystyn sen onneks aatteleen sillee et se on nimenomaa vasta semmone solukasa niii mä en siinä mitään väärää tee, ts mul ei oo aborttia vastaan mitään. mut tosiaa jos ny huonosti käy niii mult saa ainaki tukee. mul ite aborttiprosessi meni tosi hyvin ja hoitohenkilökunta kohteli tosi mukavasti ja ymmärtäväisesti
se on erittäin hyvä, että ajattelet noin, kun et missään nimessä tehnykkään mitään väärää (se on nimenomaan siun päätös, jota pitäis kunnioittaa) D:! kiitos paljon <3 ja super mukava kuulla :)!

azgeda

Asiantuntija
Reaktioarvo
746
MIUN MENKAT ALKO!!!!

menin randomisti terkan tunnin aikana vessaan ja ihanaa... en ees malttanu käyä vessassa, vaan housut takas ylös ja juoksin kavereille kertoo, että nyt saa juhlii! en oo ikinä ollu niin helpottunu ja...ilonen siitä, että menkat on alkanu kesken koulupäivän silleen, ettei oo ollu kuukuppii mukana (onneks koulun vessassa on kasa siteitä) :D!

huhhuh...nyt viikonloppuna herkuttelen irttareilla ja jollain roskaruoka aterialla 8)!

irwikissa

Puff-lohikäärme
Reaktioarvo
5,782
MIUN MENKAT ALKO!!!!

menin randomisti terkan tunnin aikana vessaan ja ihanaa... en ees malttanu käyä vessassa, vaan housut takas ylös ja juoksin kavereille kertoo, että nyt saa juhlii! en oo ikinä ollu niin helpottunu ja...ilonen siitä, että menkat on alkanu kesken koulupäivän silleen, ettei oo ollu kuukuppii mukana (onneks koulun vessassa on kasa siteitä) :D!

huhhuh...nyt viikonloppuna herkuttelen irttareilla ja jollain roskaruoka aterialla 8)!
Hyvä kuulla!

Ylös Pohja