Keho Pitäis ruveta taas elämään terveellisesti, lähteekö joku mukaan?

Tumppetus

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
150
Reaktioarvo
144
Siis joulusta lähtien liikkuminen ollut ihan nollissa ja ruokavaliossakaan ei ole ollut kehumista. Tänään kävin tunturissa hiihtämässä pitkän lenkin ja se otti muuten voimille paljon enemmän kuin joskus ennen olisi ottanut. Vyötäkin piti löysentää.

Eli nyt alkais meikällä kuntokuuri ja ruokavalion kohennus. Jos joku haluaa tehdä saman niin ilmoitelkaahan tänne ja voitais seurata toistemme edistystä.
 

meikä

takapihan stalkkeri
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
224
Reaktioarvo
188
kävin tänään kebulassa
oli hyvää ruokaa



ok. pitäis oikeasti itekkin ku mun fyysinen ja psyykkinen jaksaminen on tosi tiukilla, et jos siitä sais jotain apua nii voishan sitä ainakin yrittää.
 

Tumppetus

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
150
Reaktioarvo
144
kävin tänään kebulassa
oli hyvää ruokaa



ok. pitäis oikeasti itekkin ku mun fyysinen ja psyykkinen jaksaminen on tosi tiukilla, et jos siitä sais jotain apua nii voishan sitä ainakin yrittää.
Joo kannattaa varmasti yrittää. Yksikin pikku lenkki päivässä virkistää yllättävän paljon.
 

Maisie

:)
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
81
Reaktioarvo
80
Paljonko sä hiihdit? Lapis on ihanat maisemat hiihdolle <3

Ja musta on kiva kuulla et on ihmisii jotka terveillä ajatuksilla haluaa parantaa elämäntapojaan. Itekki pitäis syödä tasasemmalla ateriarytmillä ja välttää sellasta napostelua.
 

ohojelma

Lohduton lohduttaja
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
136
Reaktioarvo
126
Voisin lähtee mukaan.
Mullakaan ei urheilussa oikein kehumista, oon ainoostaan pari kertaa viikossa käyny tanssitreeneissä (jotka nyt tosin on ollu tauolla melko pitkään) ja sillon tällön hiihtämässä.
Vois ottaa näin alkuun tavotteeksi että käyn vähintään kolme kertaa viikossa lenkillä/teen jonkun lihaskuntotreenin/hiihtämässä yms. Ja ruokavalioon enemmän kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä.
 

Tumppetus

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
150
Reaktioarvo
144
Paljonko sä hiihdit? Lapis on ihanat maisemat hiihdolle <3

Ja musta on kiva kuulla et on ihmisii jotka terveillä ajatuksilla haluaa parantaa elämäntapojaan. Itekki pitäis syödä tasasemmalla ateriarytmillä ja välttää sellasta napostelua.
Semmoset 10km. Ja joo, harmillisen moni uskoo terveellisyyden tarkoittavan mahdollisimman vähää syömistä.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Haluan ehdottomasti lähteä mukaan!
Tosin ole kipeänä että urheilu ei niinkään vielä luonnistu.
 

Tumppetus

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
150
Reaktioarvo
144
Ja hienosti unohdin koko keskustelun. Eilen kävin juoksemassa muutaman kilometrin, mutta vauhti taisi olla aika hidas kun ei missään tuntunut. Oli kyllä kaunista juosta tykkymaisemassa tähtitaivaan alla, mutta alueella liikkuu kuulemma susi ja koira rupesi kesken matkan vikisemään ja pelkäämään jotain, joten en ihan rentona mennyt kuitenkaan.
 

Kiwilintu

Uusi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
34
Reaktioarvo
34
Itsehän olin suunnitellut juuri tällä viikolla alkaa vähän remppaamaan omia elämäntapoja. :D Alan vähän enemmän harrastamaan liikuntaa ja katon väähän mitä syön. Ihan siis fyysisen ja psyykkisen terveyden kannalta tämä. Toivon, että pystyisin pitämään terveellisistä elämäntavoista kiinni mahdollisimman pitkään. D:
 

Amislainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
544
Reaktioarvo
461
Siis sillon ku meil oli liikunta kurssi nyt amiksen ekalla niih meijän ptit yjellä liikka tunnilla tehä 200 lihaskuntoliikettä ja se ope sano et päivässä olis suositeltavaa tehdä se 200 vatsalihasliikettä koska sit ku teet esim.vatsoja joak päivä vaik sen 200 niih siitä on sit vanhuksena hyötyä koska se auttaa siihen et pystyt kannatella ittees tai aianki luin jonnun lääkärin blogin just siitä et ku ei harjota vatsalihaksia nioh vanjemmilla ihmisill se perus käveleminenki ja kehon kasassa pitäminen vaikenee sot ei kyl varmaan noilla snaoil sanonu mut jotenki tolöeen selittiö
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Voisin lähtee mukaan.
Tavoitteena olis aloittaa jokin liikuntaharrastus (joukkuelaji), mutta kunto on niin huono että en pärjäisi, joten jos aloittaisin liikkumaan voisinkin ehkä ruveta harratamaan:D
Lisäksi psyykkinen jaksaminen on koetuksella, joten jos se kohottaisi sitäkin... olisin iloinen.
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Haluan ainakin vähentää roskaruuan syömistä ja keventyä edes vähän. Syön liikaa kaikkea hyvää ja täällä, missä asun, niin on ravintolat ja leipomot täynnä kaikkea hyvää, jota on vaikea vastustaa. Mitään liikuntaa en oikein halua nyt harrastaa, koska täällä on maskipakko kaikessa liikunnassa enkä voi harrastaa kuntonyrkkeilyä maski naamalla. Joten syömisen vähentäminen on nyt ainoa konsti.
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Lähtisin mieluuati, jos jaksasin, mut tiiän ettei jalsa tästä terveellisempää tai parempaa elämää D::
Joten tämä oli: turha kommentti
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Mä päätin eilen että nyt riitti irtokarkkien mässytys. Oon siis varmaan tän koko alkuvuoden syönyt suklaata lähes päivittäin ja pakko lopettaa tai alkaa näkyä...lisäksi alkoholia on pakko myös vähentää. Ja yrittää ylipäänsä syödä monipuolisemmin ja mielellään myös lämmintä ruokaa edes kerran päivässä.

Elikkä noilta osin oon mukana, mutta liikunnan suhteen en tiedä mitä oikein alottaisin kun en halua maski naamalla urheilla, rahaa ei juurikaan ole ja ulkona lenkkeily ei näillä pakkasilla houkuta joten sen suhteen ne taida nyt tehdä mitään
 

titi-uuh

"jee"
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
237
Reaktioarvo
401
Mua kiinnostaisi jonkinlainen tsemppirinki! Oon ite ihan kusessa mun urheilujen suhteen. Olin sairas koko viime vuoden ja passiivinen elämäntapa on jäänyt. Harmillisesti se helpoin ratkaisu eli joukkueurheilu on pannassa.

Tykkään juoksemisesta, mutta aloittaminen tuntuu vaikealta kun olo on niin veltto. Yritin myös jonkun sovelluksen avulla tsempata itteni tekemään kuntopiiriä, mutta tsiisus kun puuduttaa. Lähinnä joogaan. Myös tanssiminen olisi ihanaa. Ja kaikenlainen yhdessä tekeminen. Rip yhdessä tekeminen.

Syömishommissa ei mulla niinkään oo remontoitavaa. Säännöllisyyteen vois toki panostaa enemmän.

Mutjoo. Ei kiinnosta: itsensä rääkkääminen ja sättiminen. Kiinnostaa: itsensä kuuntelu ja lempeä tuuppiminen kohti parempaa oloa. Ideoita liikunnan suhteen otetaan vastaan.......................
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,384
Voisin, mutta en oo kovin hyvin niissä onnistunut kun syön aina tunteisiin.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Nostettaisiko tätä? Mä olen elämäni huonoimmassa kunnossa ja oma kroppa ahdistaa kun on kertynyt rasvaa vatsan alueelle eikä housut mahdu kiinni, tai jos menee niin maha kertyy päälle epämukavasti. Mä jotenkin väsyn kahdessa sekunnissa kun yritän tehdä sykettä nostava liikuntaa. Muutenkin mikä on paras tapa pikkuhiljaa kohentaa kuntoa ja myös vähentää vatsan rasvaa (tai rasvaa ylipäätään, tosin mulla se on kerääntynyt vatsaan eikä muualla ole). En ole ennen joutunut samoja asioita pohtimaan, mutta tää pandemia on vienyt multa kaiken motskun!

Tsempataan toisiamme!
 

titi-uuh

"jee"
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
237
Reaktioarvo
401
Minkälaisia suunnitelmia teillä on liikkumisen varalle? Minkälaisia lajeja harrastatte tai aattelette harrastaa ja mitenkä paljon? Onks teillä jotain tavoitteita?
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Minkälaisia suunnitelmia teillä on liikkumisen varalle? Minkälaisia lajeja harrastatte tai aattelette harrastaa ja mitenkä paljon? Onks teillä jotain tavoitteita?
Mä haluaisin nyt aluksi kohottaa kuntoa että jaksan sitten kun tanssisalit aukeaa. Eilen tein muutamia cardio workoutteja youtubesta ja sen lisäksi jotain tanssitekniikka toistoja niin että syke nousi ja hiki tuli. Sitten tein vielä kunnon venytykset. Mä oon lihaskunnolta aika hyvä, mutta nimenomaan kestävyys ja rasvapoltto on mulle se mihin haluan nyt panostaa, ja siksi just sykettänostavaa liikuntaa just nyt!

Mitä itselläsi tavoitteita ja suunnitelmia?
 

Tumppetus

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
150
Reaktioarvo
144
Ai oho, tämä on taas herännyt henkiin. Itse olen kyllä nostanut liikunnan määrää muttei se ole vielä sillä tasolla, mitä haluan.
Minkälaisia suunnitelmia teillä on liikkumisen varalle? Minkälaisia lajeja harrastatte tai aattelette harrastaa ja mitenkä paljon? Onks teillä jotain tavoitteita?
Mun tärkein tavoite olis nyt saada kuntoa kohoamaan ennen kesätöitä (taimien istuttamista, metsän raivaamista, peltotöitä ja muuta raskasta) ettei siitä tule sitten niin rankkaa heti aluksi, kuten viime kesänä pääsi käymään. Lisäksi parin vuoden päässä siintää armeija, eikä nyt ole yhtään liian aikaista alkaa valmistautua.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Ai oho, tämä on taas herännyt henkiin. Itse olen kyllä nostanut liikunnan määrää muttei se ole vielä sillä tasolla, mitä haluan.

Mun tärkein tavoite olis nyt saada kuntoa kohoamaan ennen kesätöitä (taimien istuttamista, metsän raivaamista, peltotöitä ja muuta raskasta) ettei siitä tule sitten niin rankkaa heti aluksi, kuten viime kesänä pääsi käymään. Lisäksi parin vuoden päässä siintää armeija, eikä nyt ole yhtään liian aikaista alkaa valmistautua.
Tosi hyvät ja järkevät tavoitteet! Millaista liikuntaa olet lisännyt arkeesi?
 

titi-uuh

"jee"
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
237
Reaktioarvo
401
Kuulostaa tosi selkeiltä teiän tavoitteet! Onks teillä muuten mitään hyviä Youtube-videosuosituksia lihaskunnon kehittämiseksi? Tai tuleeko mieleen mitä tahansa muita liikevelhoja, joiden videoita haluisitte laittaa jakoon?

Mulla siintää mielessä syksyn pallopelikausi, jota varten mun olisi hyvä olla kunnossa. Tosi keskeinen tavoite on myös osata oikeasti kuunnella kehon signaaleja ja toimia niiden mukaisesti. Etenkin nyt kun siirryn pitkän sairastelukauden jäljiltä takaisin urheiluelämään, tuntuu tosi tärkeältä olla hereillä ja toimia viisaasti. Se ei ole ollut vahvuuteni :DDDDD

Selkeämmin ilmaistuna: tahdon luoda liikuntarutiinin, joka tuottaa mulle iloa ja hyvinvointia. Tällä hetkellä se tarkoittaa juoksua, lihaskuntoa (Youtube armaana ystävänäni) ja kehonhuoltoa (tanssia ja joogaa). Suoritemielessä tahtoisin jälleen pystyä vetämään viisi kilometriä alle puolen tunnin.

Oon kyllä onnellinen ihan jokaisesta itseohjautuvasta urheiluasiasta jonka teen. Ja oikeastaan myös jokaisesta jonka tajuan skipata.
 

Tumppetus

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
150
Reaktioarvo
144
Tosi hyvät ja järkevät tavoitteet! Millaista liikuntaa olet lisännyt arkeesi?
Vähän kaikenlaista. Tanssimista kerran viikossa ja muuten ihan mielialan mukaan lenkkeilyä, hiihtämistä, lihaskuntotreenejä, retkeilyä, puissa kiipeilyä ja muuta vastaavaa.
 

Tumppetus

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
150
Reaktioarvo
144
Kuulostaa tosi selkeiltä teiän tavoitteet! Onks teillä muuten mitään hyviä Youtube-videosuosituksia lihaskunnon kehittämiseksi? Tai tuleeko mieleen mitä tahansa muita liikevelhoja, joiden videoita haluisitte laittaa jakoon?

Mulla siintää mielessä syksyn pallopelikausi, jota varten mun olisi hyvä olla kunnossa. Tosi keskeinen tavoite on myös osata oikeasti kuunnella kehon signaaleja ja toimia niiden mukaisesti. Etenkin nyt kun siirryn pitkän sairastelukauden jäljiltä takaisin urheiluelämään, tuntuu tosi tärkeältä olla hereillä ja toimia viisaasti. Se ei ole ollut vahvuuteni :DDDDD

Selkeämmin ilmaistuna: tahdon luoda liikuntarutiinin, joka tuottaa mulle iloa ja hyvinvointia. Tällä hetkellä se tarkoittaa juoksua, lihaskuntoa (Youtube armaana ystävänäni) ja kehonhuoltoa (tanssia ja joogaa). Suoritemielessä tahtoisin jälleen pystyä vetämään viisi kilometriä alle puolen tunnin.

Oon kyllä onnellinen ihan jokaisesta itseohjautuvasta urheiluasiasta jonka teen. Ja oikeastaan myös jokaisesta jonka tajuan skipata.
Chloe Ting tuli ensimmäisenä mieleen mutta tykkään myös sellaisesta kanavasta kuin Koboko Fitness, jolla on mun mielestä jotenkin mukavampi tyyli niissä videoissa, vaikka tykkään enemmän Chloen treeneistä.
 
Ylös Pohja