Syvälliset Pitäisi alkaa kirjoittamaan päiväkirjaa enemmän.

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
926
Reaktioarvo
701
Olisi oikeasti ihan hyvä saada ajatuksia kirjoitettua paperille. Joskus hurahdan siihen ihan täysillä, mutta sitten se jää viikon päästä unholaan D:
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Sain joululahjaksi sellasen kalenterityylisen päiväkirjan ja päätin et täytyy alkaa kirjoittaa. Nyt oon ihan innostunut siitä.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Mä en pitkään aikaan osannu mut viimevuoden helmikuussa tai jossain siinä paikeilla aloitin ja oon ylpeä että oon saanut pidettyä yllä. Alunperinkään ei ollut tarkoitus kirjoittaa jokapäivä. Vain silloin kun siltä tuntui/oli asiaa minkä halusin kirjoittaa ylös. Se ehkä olikin ratkaisevatekiä siinä että saiko sitä pidettyä yllä vai ei.

Ja se että tajusin ettei kenenkään muun tarvitse sada selvää, kirjoitan siis ajatuksia joskus melkein kuin ranskalaisin viivoin. Vain lauseita. Ja käytän hymiöitä, ihsn kuin kirjoittaisin tänne tai jollekkin viestillä. Ja tuntuu muuten ajavan myös saman asian.
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
926
Reaktioarvo
701
Mä en pitkään aikaan osannu mut viimevuoden helmikuussa tai jossain siinä paikeilla aloitin ja oon ylpeä että oon saanut pidettyä yllä. Alunperinkään ei ollut tarkoitus kirjoittaa jokapäivä. Vain silloin kun siltä tuntui/oli asiaa minkä halusin kirjoittaa ylös. Se ehkä olikin ratkaisevatekiä siinä että saiko sitä pidettyä yllä vai ei.

Ja se että tajusin ettei kenenkään muun tarvitse sada selvää, kirjoitan siis ajatuksia joskus melkein kuin ranskalaisin viivoin. Vain lauseita. Ja käytän hymiöitä, ihsn kuin kirjoittaisin tänne tai jollekkin viestillä. Ja tuntuu muuten ajavan myös saman asian.
Miksi en ole ajatellut samaa D: mun tekstit on aina kappalejaoilla ja joskus selitän liikaakin, ihan kuin kukaan muu niitä juttuja lukisi.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Miksi en ole ajatellut samaa D: mun tekstit on aina kappalejaoilla ja joskus selitän liikaakin, ihan kuin kukaan muu niitä juttuja lukisi.
Musta sellainen on just kivaa. Täällä on mun mielestä keskusteltu aiheesta ennenkin, ja sanoin silloin saman, että tykkään kirjoittaa jopa vähän tarinamuotoon sitä mun päiväkirjaa. Mun elämä on sen juoni.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,586
Reaktioarvo
6,495
Munki pittäis jatkaa sen kirjoittamista mut ei vaan oo jotenki jaksanu :')
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Miksi en ole ajatellut samaa D: mun tekstit on aina kappalejaoilla ja joskus selitän liikaakin, ihan kuin kukaan muu niitä juttuja lukisi.
En mäkään ollu aatellu aiemmin. Luulin et päiväkirjaa kuuluu kirjottaa silleen "rakas päiväkirja":D
Koska ei kuulu. Kaikilla on oma tyyli ja se on hyvä. Kirjottaa vaan ne asiat niinku niitä kertoisi jollekkin. Kirjoittaa vaan vaikka ylös mitä tein tänään ranskalaisilla viivoilla ja toteaa kolmen minuutin päästä että tässä kaikki tältä erää. Tai sit kirjottas niitä romaaneja. Tai piirrellä mitä just nyt tulee mieleen. Ei sen tarvitse köydä järkeen. Mulla on myös joukossa joitain "runoja" ja oon välillä kirjoittanut marginaalitkin täyteen. Joskus siellä ei oo paljon mitään. Ja käytän just tosiaan hymiöitä kun oon niitä muutenkin tottunut vapaassa kirjoituksessa käyttämään ja ne auttaa välittämään tunnetta.

Toinen mitä aattelen on se et ne on muistiinpanoja tulevaisuuden minulle, tämä oli taas sellainen asia mistä haluan nyt päästä eroon mutta en unohtaa täysin mun ajatuksia. Pitää sen oven auki että voin joskus vaikka lukea ne vaikken nyt ole vielä halunnut.

Ainii. Ja sit jos on puhtaan paperin kammo niin auttaa jos vetää niin sotkusesti kun vaan voi, yrität vaikka kirjottaa niinku elokuvissa hulluksitulevat, joskus se yllättävä kyllä auttaa ja sit ei tarvikkaan kaiken olla siistiä ja täydellistä. Mulla ei esim niissä teksteissä mitä oon "kiihtyneimmilläni" kirjoittanut edes iää-pisteitä ja t-viivoja. Antamielialan näkyä käsialassa ja tekstissä.
 
Ylös Pohja