Pukeutuminen pukeutumisongelmat

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
oonko ainoo jolla on aika paljon vaatteita (housuja miulta kyllä puuttuu ja tarviisin mustan farkkutakin ja uuden laukun), mutta joka ei silti oikein löydä ikinä päällepantavaa? tai siis joo, kyllähän mie käytän osaa niistä vaatteista mitä miulla on, mutta osa jää kokonaan kaapin pohjalle D: en saa jotenkin ratkastuu tätä ongelmaa millään, kun esimerkiks kun oon ettiny viimeaikoina laukkua niin on tuntunu että pitäs ostaa miljoona eri väristä, koska mikään ei sovi miun kaikkien vaatteiden kans. jos ostan mustan niin oishan se tyylikäs, mutta näyttää ehkä hieman tylsältä jos on vaikka muuten musta outfit. ja haluisin mustan farkkutakin, mutta sekin näyttää tiettyjen vaatteiden kans tosi hyvältä ja toisten taas ei.

miten helkkarissa osaan tehä pukeutumisestakin näin suuren ongelman? D: ei pitäs olla näin vaikeeta. pitäs vaan karsia vaatekaapista kaikki vaatteet joita en käytä enää ja sit hankkia tilalle uusia (sellasia joita varmasti käytän, sillä joskus tuli tehtyä melko paljon heräteostoksia D:), mutta jostain kumman syystä otan tästä hirmu paineet. oon mm. meinannu koko kesän ajan tilata verkkokaupoista vaatteita mut se on koko ajan vaan jääny ja jääny, koska en oo ollu varma et haluunko vai en joitain tiettyjä vaatteita ja sit miulla on ollu joku ihmeen pakkomielle siihen etten oo pystyny lopettamaan niiden vaatteiden selaamista.. shoppailunhan pitäs olla kivaa, ei tämmöstä että mietin liikaa ja spekuloin sekä aiheutan itelleni stressiä D: huoh

oisko kellään mitään vinkkejä tähän tilanteeseen? kuulostaa varmaan ihan sairaalta näiden tekstien perusteella ja miusta tuntuu et oon sekoomassa tai jotain D: kiitos yleistyny ahdistuneisuushäiriö taas erittäin paljon
 

kuljeskelija

Matkalla
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
888
Reaktioarvo
861
Mullakin oli toi ongelma pitkän aikaa.

Sanon että heität suoralla kädellä kaiken mitä et oo käyttäny pitkään aikaan pois. Jos sitä jää pitkäksi aikaa miettimään niin tilanne pahenee. Joko myyt tai viet Uffiin/Rekkiin. Niin mä tein ja autto ainakin jonkun verran. Nyt on kans tilaa uusille vaatteille.

En tiiä oliko yhtään apua mutta tässä vinkki x3
 

Freya

Sensei
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
476
Reaktioarvo
505
Helpottaa, kun saat vaatekaapin kulmakivet kuntoon. Ne yleensä sopii tyyliin kaiken kanssa yhteen.
Oma kokemus on, että kun on liikaa vaatetta niin mitään ei myöskään löydä kun olisi tarve ja silloin tuntuu, ettei ole mitään puettavaa. Oon siis samaa mieltä edellisen kanssa, suosittelen että käyt nyt vaatteesi ronskilla kädellä läpi.

Itse ratkaisin tuon laukkuongelman vaihtamalla ne kangaskassiin, paljon kevyempi kantaakin ::D
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,885
Reaktioarvo
1,407
Mulla ei oo tota ongelmaa, mutta siis ite oon aina suunnitellu mitkä vaatteet sopii yhteen, koonnu muutamia asukokonaisuuksia ja sitten oon vaan käyttäny niitä aina. Sit vaan kaikki turhat vaatteet mitä ei käytä vie vaan kirpparille tai sit tuunaa niistä jotain uutta.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
@lachimolala @Freya @KäveleväNakki

iso kiitos teille vinkeistä ja myötätunnosta :)! pitää kyllä ehottomasti karsia ihan reippaasti vaatteita joita en käytä, koska sit se ahistus ainakin lisääntyy jos huomaa aina että kappas, taas siellä kaapissa on vaatteita joista en tykkää enää. kirppareilla vaan menee aika huonosti kaupaks mitkään vaatteet D: torissa oon saanu myytyä yhen topin ehkä kuukaus sitten ja nyt oli viikon ajan vaatteita yhen kylän kirpparilla niin siellä meni yhet housut, joten pitäs kai keksiä jotain tehokkaampaa millä nuo sais kaapin pohjalta lojumasta D: oon miettiny vähä käytetty.fi:tä, tisea, zadaata, emmyä yms. mutta en oo jaksanu perehtyä niihin kunnolla ja ne tuntuu jotenkin liian vaivaalloisilta vaikkei välttämättä olekaan. aattelin viedä ainakin joitain punaselle ristille, pitää vaan pestä ja kattoo että ne on hyvässä kunnossa. uffiin en voi viedä kun täällä ei oo uffia lähelläkään, ja tuosta rekistä oon joskus kuullu mutta nyt vasta tajusin kun tutkailin että sehän onkin nettikauppa :o kiitos hei vinkistä @lachimolala, pitääpä laittaa sinne jotain myyntiin!
 
Ylös Pohja