Keho Selvisin verikokeista jokseenkin hengissä (tw veri ja neulat)

  • Keskustelun aloittaja ted
  • Aloituspäivämäärä

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Olipa sit ekaa kertaa verikokeet yläasteen jälkeen. Lapsena mulla oli usein ja ei ollu mitään ongelmaa, mutta tää 8 vuoden tauko ei tehny hyvää. Mua ahdisti jo se neulan laittaminen enkä pystynyt kattoo sinne päin. Tunsin vaan ku se painuu mun ihoon ja sattu hirveesti. Ja siinä sit istuin se neula kädessä niin kauan, että saatiin joku 10 pulloa verta. Ei multa koskaan ennen oo niin paljoa otettu, mut nyt on enemmän tutkittavia asioita D:

No, mulla alko siinä viimeisten pullojen kohdalla tulla aika huono olo, ja kun neula otettiin pois, meinasin pyörtyä. En ollu syönyt 12 tuntiin, sitä verta otettiin aika paljon ja lisäks mua vielä vähän jännitti se, niin ei ihme. Mun oli vaikee hengittää, silmissä sumeni ja tuli sellanen kylmä hiki, ja pelkäsin et oksennan. Se hoitaja vaan käski pitää silmät auki ja nosti mun jalat ylös. Kuulemma joka päivä joku pyörtyy siellä

Onneks mulla oli vielä melkein tunti aikaa ennen ku piti mennä töihin, että ehdin palautua. Olin ottanut kauheesti eväitä mukaan, mut pystyin syödä vaan valkosuklaarusinoita xD

No mut selvisin, ja nyt on ihan ok olo

Jos haluutte, voitte kertoa teidän hyviä tai huonoja verikoekokemuksia
 

Birdy

Uusi
Liittynyt
22.4.2022
Viestejä
72
Reaktioarvo
43
Itse tottunut siihen että lääkkeiden takia verta otetaan joka kk, joskus useammin. Niin tuttu juttu että ei tee yhtään pahaa kun verta otetaan. Mutta toki ymmärrän tilanteesi kun edellisestä kerrasta niin paljon aikaa..
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
781
Reaktioarvo
752
Muistan, kun joskus lapsena kävin äidin kanssa lääkärillä ja yllättäen siellä päätettiin, että multa otetaan verikoe. Olisin todellakin tarvinnut varoituksen siitä, koska olin todella suunnitelmiin ja rutiineihin turvautunut lapsi. Siinä sitten itkin hysteerisesti odottaen hoitajaa, joka kuulemma osasi ottaa todella taidokkaasti verikokeita. Ei valitettavasti lohduttanut mua silloin yhtään. :D
Itkin ja itkin ja siellä huoneessakin itkin. Kyyneleet ja räkä valuivat kasvoillani, mutta eihän se piikki ollut lopulta paha. Nykyään verikokeet eivät aiheuta ongelmia elämässäni!
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Itse tottunut siihen että lääkkeiden takia verta otetaan joka kk, joskus useammin. Niin tuttu juttu että ei tee yhtään pahaa kun verta otetaan. Mutta toki ymmärrän tilanteesi kun edellisestä kerrasta niin paljon aikaa..
Hui! No joo kyllä siihen varmaan tottuu. Ei mullakaan silloin aiemmin tuntunut niin pahalta, kun olin kuitenki käyny useemman kerran
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Muistan, kun joskus lapsena kävin äidin kanssa lääkärillä ja yllättäen siellä päätettiin, että multa otetaan verikoe. Olisin todellakin tarvinnut varoituksen siitä, koska olin todella suunnitelmiin ja rutiineihin turvautunut lapsi. Siinä sitten itkin hysteerisesti odottaen hoitajaa, joka kuulemma osasi ottaa todella taidokkaasti verikokeita. Ei valitettavasti lohduttanut mua silloin yhtään. :D
Itkin ja itkin ja siellä huoneessakin itkin. Kyyneleet ja räkä valuivat kasvoillani, mutta eihän se piikki ollut lopulta paha. Nykyään verikokeet eivät aiheuta ongelmia elämässäni!
Hyi kauhee! Toi on varmaan ollu ihan hirveetä D:
 
Ylös Pohja