Elokuvat & Sarjat Suosikki leffat

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
mitkä on teidän kolme lemppari elokuvaa ja miksi?

a580763e57ab5008dd50504b47100bea.gif


kyllä, ajattelin katsoa leffoja myöhemmin
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
M.A.A.-leffat ehdottomasti, koska dinosaurukset. Ja Inception on hyvä myös, joskin sitä on vaikea selittää. Johnny English-elokuvat puolestaan vetoavat huumorillaan.
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Aa joo, olis pitänyt älytä tosta. Oon kuullu tosta, mut en muista et olisin katsonut. Kiitos
Jos dinosaurusteema viehättää muutenkin, niin Dinosaurus-niminen elokuva on sekin hyvä. Muistaakseni se on 2000-luvun alusta (en jaksa kvg), mutta animointi on sen ajan elokuvaksi todella huippua.

Nythän kyseisen animaation dinosaurukset ovat jo tieteellisessä mielessä ulkonäöllisesti vanhentuneita, mutta ymmärrettäväähän se on, kun se on kuitenkin jo noin 20 vuotta vanha leffa.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Jos dinosaurusteema viehättää muutenkin, niin Dinosaurus-niminen elokuva on sekin hyvä. Muistaakseni se on 2000-luvun alusta (en jaksa kvg), mutta animointi on sen ajan elokuvaksi todella huippua.

Nythän kyseisen animaation dinosaurukset ovat jo tieteellisessä mielessä ulkonäöllisesti vanhentuneita, mutta ymmärrettäväähän se on, kun se on kuitenkin jo noin 20 vuotta vanha leffa.
Kiitos. Eikö toi Dinosaurus leffa ole saman tapainen kuin Ice Age? En oo muuten sitä katsonut pitkään aikaan ja muistan lapsena pitäneeni siitä erityisen paljon :D
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Kiitos. Eikö toi Dinosaurus leffa ole saman tapainen kuin Ice Age? En oo muuten sitä katsonut pitkään aikaan ja muistan lapsena pitäneeni siitä erityisen paljon :D
Vähän joo, mutta dinosaurukset ja muut eläimet ovat siinä paljon realistisempia. Ice Agen hahmothan ovat selkeästi sarjakuvamaisempia, vaikka muutoin melko realistisia nekin ovat ainakin useimpiin piirrettyihin verrattuina.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Apuaa! Jos pitää valita vaan kolme, niin Rush, La Bamba ja Rocketman. Niissä näkyy vahvasti mun kiinnostuksen kohteet, eli rock'n'roll, autot ja 50-70-lukujen kulttuuri. Tykkään muutenkin tositapahtumiin perustuvista elokuvista
 

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
Ehhh, liian monta hyvää, mistä valita... mutta koitetaan jotain. En laita mistään elokuvasarjoista (MCU, LOTR, POTC, SW, Tarantinot...), koska ne on ihan omalla levelillään.

1. The Dark Knight - (just kun sanon, että ei elokuvasarjoja...) Tykkään, miten tummateemainen tää on ja oon kattonu varmaan 40 kertaa, mutta aina se on yhtä jännittävä ja hyvä. Heath Ledger on mun yks lempinäyttelijöistä ja se pysty saamaan Jokeristaan just sellasen, minkälaisena mä itse kuvittelisin sen olevan. Muutenkin kaikki tän Nolanin trilogian näyttelijät on jotenki täydellisiä rooleihinsa :-D Tykkään kyllä Nolanin kaikista muistakin elokuvista...

2. Wet Hot American Summer - Jostain syystä tällä leffalla on erityinen paikka mun sydämessä :'D Sopivan sekopäinen ja mukaansatempaava. Tää on aika satiirinen parodia semmosista teinirakkausleffoista, joita 80- ja 90-luku oli pullollaan :D Paljon nykyisin tunnettuja elokuvatähtiä tässä vielä, kun he eivät olleet niin isoja staroja c: Tästä tehty netflix-sarja oli kans hyvä, kun vielä osas tehdä pilkkaa tästä originaalista elokuvastakin :-)

2. Stuart: A Life Backwards - Tää menee kans tunteisiin tosi lujaa ja tarina on riipaiseva. Tom Hardyn näyttelijänlahjat on taas hienosti esillä. Aika ei-niin-tunnettu elokuva Benedict Cumberbatchilta ja Tomilta, mutta ehdottomasti yks parhaista.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Niitä on paljon ja siihen voi lisätä kaikki star warsit, lords of the ringsit ja indiana jonesit, mutta tässä on nyt kolme.

Se ihan ensimmäinen Scream elokuva, koska tykkään ysärinostalgiasta ja päähenkilö on oikeasti mielenkiintoinen hahmo. Normaalisti en oikein innostu kauhukomedioista, mutta tässä ei liikaa ylivedetä mitään slasheriä tai surkeaa huumoria.

Carrie, pidin siitä kirjasta ja se vuoden 1976 elokuva on hyvin uskollinen romaanille ja Sissy Spacek on loistava valinta Carrien rooliin. Se on juuri sopivan ahdistava, visuaalisesti hieno ja mukavan rennon 70-lukuinen. Olen inspiroitunut vaatteista eikä elokuvan budjettikaan mikään kovin iso ollut.

The Crow. Se on hienosti valaista ja muutenkin visuaalisesti upea. Samalla törkyinen, brutaali kerronta mutta siinä on useita kauniita kohtauksia ja Brandon Lee tekee hyvää näyttelijätyötä. En tiedä, arvostetaanko tuota elokuvaa lähinnä siksi koska se oli Leen viimeiseksi jäänyt mutta se on silti tärkeä minulle.
 
Ylös Pohja