Syvälliset Suvakki

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,645
Reaktioarvo
2,896
Yäh, ällöttää koska mun päässä suvakki yhdistyy monesti radikaalivasemmistoon eli antifaan jotka on täysiä pellejä. Normaalit suvakit on kyllä kaukana siitä. Harmi vaan että moni normaali suvakki luulee että antifan tyypit on jotain hyviksiä vaikka oikeasti ne on itse saatanoita :D sitten kaikki random keski-ikäset mammat kannattaa antifaa kun ne luulee että se on jotenkin hyvän puolesta :D

Oikeastihan erilaisia ihmisiä suvaitsevat on ihan järkevää porukkaa, mutta antifa taas ei ole lähellekään sitä. Vihaan niitä tyyppejä sydämeni pohjasta ja sen takia välillä kavahdan tota suvakki-sanaakin. Tosin mulla on ihan suurempikin syy vihata niitä kuin ihan vaan joku perus että arvomaailma ei kohtaa. Mistä en tosin halua sanoa enempää koska menee liian henkilökohtaiseks
 

Artemis

epäkunnossa oleva järjen ääni
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
267
Reaktioarvo
286
Yäh, ällöttää koska mun päässä suvakki yhdistyy monesti radikaalivasemmistoon eli antifaan jotka on täysiä pellejä. Normaalit suvakit on kyllä kaukana siitä. Harmi vaan että moni normaali suvakki luulee että antifan tyypit on jotain hyviksiä vaikka oikeasti ne on itse saatanoita :D sitten kaikki random keski-ikäset mammat kannattaa antifaa kun ne luulee että se on jotenkin hyvän puolesta :D

Oikeastihan erilaisia ihmisiä suvaitsevat on ihan järkevää porukkaa, mutta antifa taas ei ole lähellekään sitä. Vihaan niitä tyyppejä sydämeni pohjasta ja sen takia välillä kavahdan tota suvakki-sanaakin. Tosin mulla on ihan suurempikin syy vihata niitä kuin ihan vaan joku perus että arvomaailma ei kohtaa. Mistä en tosin halua sanoa enempää koska menee liian henkilökohtaiseks
Mitä pahaa on olla fasismia vastaan???
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,645
Reaktioarvo
2,896
Mitä pahaa on olla fasismia vastaan???
Ei kai sinänsä mitään jos se pysyy normaaliuden rajoissa, ei kai monikaan natseista tykkää mutta se on eri asia kuin antifasistit. Ne muun muassa saattaa ihmisiä hengenvaaraan toiminnallaan plus tuhoaa omaisuutta ja kaikkea muutakin. Ei siis oo ihan mitään pelkkää fasismin vastustamista vaan elämien tuhoomista siinä samalla. Omakohtaista kokemusta on mutta tästä en puhu enempää.
 

Artemis

epäkunnossa oleva järjen ääni
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
267
Reaktioarvo
286
Ei kai sinänsä mitään jos se pysyy normaaliuden rajoissa, ei kai monikaan natseista tykkää mutta se on eri asia kuin antifasistit. Ne muun muassa saattaa ihmisiä hengenvaaraan toiminnallaan plus tuhoaa omaisuutta ja kaikkea muutakin. Ei siis oo ihan mitään pelkkää fasismin vastustamista vaan elämien tuhoomista siinä samalla. Omakohtaista kokemusta on mutta tästä en puhu enempää.
?????????
mitä ne persut on sulle oikein syöttänyt?
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,645
Reaktioarvo
2,896
"Ne muun muassa saattaa ihmisiä hengenvaaraan toiminnallaan plus tuhoaa omaisuutta ja kaikkea muutakin."
?????
Niin ne tekee. Ainakin mulle on tehny. Kuten sanoin en kerro tästä sen tarkemmin koska en halua kenenkään mua tunnistavan, mutta kannattaa uskoa kun sanotaan.
 
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
566
Enpäs tiedä ihan hirveästi tuon sanan evoluutiosta mutta koitan ehdotella parhaani mukaan.

Tällä hetkellä suvakki-sanaa kai viljelee oikeistokonservatiivit ja ajattelemattomat. Lähde? Niiden mielestä suvaitseminen on jotenkin huono asia ja sitä koitetaan käyttää haukkumasanana. Ajattelemattomilla tarkoitan tyyppejä, jotka eivät tiedosta, mistä se sana on tullut ja mitä sillä koitetaan saavuttaa.

Ongelma tuossa suvaitsemisessa taitaa näin yleismaailmallisesti olla, että tämä suvaitsija päättää mitä, ketä ja kuinka suvaitaan eikä se tähtää yhdenvertaisuuteen automaattisesti. Se joka suvaitsee on siis jo alunperin ylemmässä asemassa ja sieltä käsin suvaitsee huonommassa asemassa olevien "huonoja puolia". Ymmärrän toki, että useimmat mieltävät suvaitsemisen tasa-arvon ajamisena. Silti ois ehkä tyylikkäämpää puhua yhdenvertaisuudesta ja tasa-arvosta niiden omilla nimillä.

Lisäksi tahtoisin ajatella niin, että tasa-arvon ajaminen on tekoja, puhetta ja jonkin verran ajatuksia, mutta se ei ole asia, joksi ihminen voi jotenkin identifioitua. Tasa-arvon pitäisi olla asia, jota kaikki ajaa. Se ei ole sen kummempaa.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,645
Reaktioarvo
2,896
Nyt kyllä vaadin selityksen
Kuten mä sanoin en voi kertoa tästä enempää. Kuitenkin, sanon vain sen että nuo tyypit on tehneet elämästä tietyllä tapaa helvettiä. Eikä se ollu mitään ihan pientä mitä ne teki. Vaan semi vakava juttu, joka myös aiheutti traumoja, jos niitä voi sanoa traumoiksi mut anyway. Enempää en voi sanoa, valitettavasti. Tämäkin selitys saattoi olla jo liian tunnistettava.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Ite oon varsin suvaitsevainen vasemmistolainen aka suvakki, mutta sana suvakki silti vähäsen särähtää korvaan. Mahtaa johtua siitä negatiivisesta mielikuvasta mikä siihen sanaan liittyy, koska vaikka suvakki olenkin niin silti ei tee mieli kutsua itseä suvakiksi, kun siihen sanaan on jotenkin paljon radikaalimpi mielleyhtymä mitä tavalliseen vihervassariuteen
 

Artemis

epäkunnossa oleva järjen ääni
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
267
Reaktioarvo
286
Kuten mä sanoin en voi kertoa tästä enempää. Kuitenkin, sanon vain sen että nuo tyypit on tehneet elämästä tietyllä tapaa helvettiä. Eikä se ollu mitään ihan pientä mitä ne teki. Vaan semi vakava juttu, joka myös aiheutti traumoja, jos niitä voi sanoa traumoiksi mut anyway. Enempää en voi sanoa, valitettavasti. Tämäkin selitys saattoi olla jo liian tunnistettava.
No jo on...
En ole tuommoisesta aiemmin kuullut, ei kuitenkaan kannata koko porukkaa leimata yhden ihmisen kokemuksen perusteella.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,645
Reaktioarvo
2,896
No jo on...
En ole tuommoisesta aiemmin kuullut, ei kuitenkaan kannata koko porukkaa leimata yhden ihmisen kokemuksen perusteella.
Juu, mutta siis itse ainakin pidän kaikkia jossain määrin idiootteina joiden kanssa en halua mitään tekemistä, jos ne osallistuu johonki varisverkoston tms juttuihin. Voi olla että osa varisverkoston yms tyypeistä on ihan ok, en tiedä, mutta itselläni on mennyt niin lujaa maku siihen porukkaan.
 
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
566
Juu, mutta siis itse ainakin pidän kaikkia jossain määrin idiootteina joiden kanssa en halua mitään tekemistä, jos ne osallistuu johonki varisverkoston tms juttuihin. Voi olla että osa varisverkoston yms tyypeistä on ihan ok, en tiedä, mutta itselläni on mennyt niin lujaa maku siihen porukkaan.
En tiedä mitä sulle on käynyt, mutta antifasistit ei ole mikään yhtenäinen porukka eikä synonyymi "äärivasemmistolle" tai sille porukalle joita suvakeiksi kutsutaan. Se on paremminkin toimintaa, joka nostaa päätään kun natsit ovat ensin nostaneet omaansa. Sun viestit kuulostaa vähän sille, ettet tiedä mitä antifasismi pohjimmiltaan on. Se voi olla esim sitä, että ilmiannetaan natsi sen työnantajalle tai raaputetaan pois natsitarroja. Jos et oo natsi, ei antifasisteja pitäis kiinnostaa sun tekemiset. Sitte tietenkin on kaikenmoisia ääliöitä joka porukassa, jotka tekee henkilökohtasta hallaa jonkun aatteen nimissä yms. Tämä selittää aika hyvin antifasismin perusteet.

Toiseksi ei ole olemassa varsinaista antifasistista järjestöä tai vastaavaa johon voisi jotenkin kuulua. Antifa ja varisverkostokin on vain verkostoja tai kansanliikkeitä, jotka kokoaa erinäisiä tyyppejä yhteen, mutta ne ei määrittele mitä on "oikea antifasismi" tai kerää jäseniä. Kuka vaan voi olla antifasisti ilman että ikinä vuorovaikuttaa kenenkään toisen antifasistin kanssa. Helposti myös sekotetaan anarkismi tai kommunismi tai joku aate jota oikealla kutsutaan äärivasemmistoksi ja antifasismi, mutta ne ei ole sama asia. Toki varmaan kaikki vasemmalle kallellaan olevat allekirjoittaa sen, että fasismi ei oo hyvä asia ja toimii sen mukaisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Artemis

epäkunnossa oleva järjen ääni
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
267
Reaktioarvo
286
En tiedä mitä sulle on käynyt, mutta antifasistit ei ole mikään yhtenäinen porukka eikä synonyymi "äärivasemmistolle" tai sille porukalle joita suvakeiksi kutsutaan. Se on paremminkin toimintaa, joka nostaa päätään kun natsit ovat ensin nostaneet omaansa. Sun viestit kuulostaa vähän sille, ettet tiedä mitä antifasismi pohjimmiltaan on. Se voi olla esim sitä, että ilmiannetaan natsi sen työnantajalle tai raaputetaan pois natsitarroja. Jos et oo natsi, ei antifasisteja pitäis kiinnostaa sun tekemiset. Sitte tietenkin on kaikenmoisia ääliöitä joka porukassa, jotka tekee henkilökohtasta hallaa jonkun aatteen nimissä yms. Tämä selittää aika hyvin antifasismin perusteet.

Toiseksi ei ole olemassa varsinaista antifasistista järjestöä tai vastaavaa johon voisi jotenkin kuulua. Antifa ja varisverkostokin on vain verkostoja tai kansanliikkeitä, jotka kokoaa erinäisiä tyyppejä yhteen, mutta ne ei määrittele mitä on "oikea antifasismi" tai kerää jäseniä. Kuka vaan voi olla antifasisti ilman että ikinä vuorovaikuttaa kenenkään toisen antifasistin kanssa. Helposti myös sekotetaan anarkismi tai kommunismi tai joku aate jota oikealla kutsutaan äärivasemmistoksi ja antifasismi, mutta ne ei ole sama asia. Toki varmaan kaikki vasemmalle kallellaan olevat allekirjoittaa sen, että fasismi ei oo hyvä asia ja toimii sen mukaisesti.
Kiitos. En olisi osannut selittää ja tiivistää asiaa hyvin
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,645
Reaktioarvo
2,896
En tiedä mitä sulle on käynyt, mutta antifasistit ei ole mikään yhtenäinen porukka eikä synonyymi "äärivasemmistolle" tai sille porukalle joita suvakeiksi kutsutaan. Se on paremminkin toimintaa, joka nostaa päätään kun natsit ovat ensin nostaneet omaansa. Sun viestit kuulostaa vähän sille, ettet tiedä mitä antifasismi pohjimmiltaan on. Se voi olla esim sitä, että ilmiannetaan natsi sen työnantajalle tai raaputetaan pois natsitarroja. Jos et oo natsi, ei antifasisteja pitäis kiinnostaa sun tekemiset. Sitte tietenkin on kaikenmoisia ääliöitä joka porukassa, jotka tekee henkilökohtasta hallaa jonkun aatteen nimissä yms. Tämä selittää aika hyvin antifasismin perusteet.

Toiseksi ei ole olemassa varsinaista antifasistista järjestöä tai vastaavaa johon voisi jotenkin kuulua. Antifa ja varisverkostokin on vain verkostoja tai kansanliikkeitä, jotka kokoaa erinäisiä tyyppejä yhteen, mutta ne ei määrittele mitä on "oikea antifasismi" tai kerää jäseniä. Kuka vaan voi olla antifasisti ilman että ikinä vuorovaikuttaa kenenkään toisen antifasistin kanssa. Helposti myös sekotetaan anarkismi tai kommunismi tai joku aate jota oikealla kutsutaan äärivasemmistoksi ja antifasismi, mutta ne ei ole sama asia. Toki varmaan kaikki vasemmalle kallellaan olevat allekirjoittaa sen, että fasismi ei oo hyvä asia ja toimii sen mukaisesti.
Niin siis ei mua se haittaa tai varsinaisesti kiinnosta jos raaputetaan jotain natsitarroja pois tai niiku että tehkää ihmiset mitä haluutte mutta raja menee siinä kun tehdään jotain vakavaa. Ja vieläpä basically syyttömille. Tän tapauksen jälkeen nimittäin paheni ahistusoireet aika rajusti ja pelkäsin pitkään, pelkään vieläkin joskus siihen liittyviä asioita. Ei mua sinänsä muut asiat kiinnosta mitenkään tai haittaa mut tollaset vakavat jutut on väärin, aina. Kuten just omaisuuden tuhoaminen ja kaikki sellanen, mikä on eri levelillä jonkun tarrojen raaputtamisen kanssa. Tosin kyllä mä ehkä vähän sitäkin vierastan että jollekin yksityishenkilölle hankkii potkut, vaan jonku ideologian takia, kyllä, eihän se välttämättä mikään hyvä juttu ole mut esim tää levykauppa äxän juttu niin sitä mä en jotenkin käsitä että minkä takia sen piti lähteä sen duunista. Tosin en tapauksesta ihan hirveästi tiedä mutta mitä vittua se vaikuttaa asiaan jos se soittaa jossain bändissä jonka sanotukset on kyseenalasia. Ja siis nää jotkut antifa tyypithän ihan oikeasti ei siedä mitään musaa, nimittäin mä oon kuullu niiden bändien musaa mitä ne haluu pois keikoilta yms niin en kyllä näe siinä musassa mitään ihmeellistä, musaa ku musaa. Että idiotismia aika lailla se.

En siis itsekään pidä natseja minään sellaisina tyyppeinä että mulla olis jotenkin turvallinen olo sellasen seurassa, tosiaan kuulunhan vähemmistöihin, mutta silti, en ymmärrä tota bändien toiminnan paskomista yms. Ymmärrän jos ne on jotain natsijärjestöjä vastaan, mikäs siinä, mutta en vaan tykkää siitä että ihmisille aiheutetaan haittaa tollasella. En vaan sitä ymmärrä miten joku vitun musiikki voi olla syy vaikeuttaa jonkun ihmisen elämää. Ehkä olen tajunnut tän väärin, en tiedä, mutta en mä tollasista ihmisistä tykkää kyllä. Sitten kun mennään normaalin rajoissa niin se on ihan fine mulle, ei mua kiinnosta. Mut toi ei oo oikein et bändien keikkoja sabotoidaan ja johonki "natsibändiin" kuuluminen vie sulta työt. Mutta ihan miten vaan. Jajuu, ihmiset varmasti on erilaisia että kaikki vassarit ja suvakit ei oo idiootteja. Ei siinä mitään.
 
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
566
Niin siis ei mua se haittaa tai varsinaisesti kiinnosta jos raaputetaan jotain natsitarroja pois tai niiku että tehkää ihmiset mitä haluutte mutta raja menee siinä kun tehdään jotain vakavaa. Ja vieläpä basically syyttömille. Tän tapauksen jälkeen nimittäin paheni ahistusoireet aika rajusti ja pelkäsin pitkään, pelkään vieläkin joskus siihen liittyviä asioita. Ei mua sinänsä muut asiat kiinnosta mitenkään tai haittaa mut tollaset vakavat jutut on väärin, aina. Kuten just omaisuuden tuhoaminen ja kaikki sellanen, mikä on eri levelillä jonkun tarrojen raaputtamisen kanssa.
Mnn... Natseja vastaan ollaan monella tavalla. Noi raaputtelut on ehkä helpoimpia ja matalimman kynnyksen juttuja. Aika perinteinen vasemmistolainen taktiikka on sabotaasi, johon omaisuuden tuhoaminen kuuluu. Tämä on vain oma näkökulmani enkä puhu muiden puolesta, mutta olen tietoinen siitä, että monien antifasismia, anarkismia, mitä lie kommunismia yms. kannattavien tyyppien mielestä sabotaasin ytimessä on saada huomiota jollekin epäkohdalle, että se saataisiin ratkaistua. Tämän takia sabotaasi olisi fiksuinta kohdistaa ei henkilökohtaiseen omaisuuteen kuten suurten yhtiöiden tiluksille tai muuhun vastaavaan, muttei esim. yksityisten ihmisten autoihin, taloihin tai hammasharjoihin ellei ne sitten ole oikeasti natseja :DD En tiedä miten tämä varsinaisesti suhun liittyy, mutta niinkuin jo aiemmin sanoin, joka porukkaan kuuluu höyrypäitä ja välillä kuulee juttua jostakin höyrypäästä, joka on hurmoksessaan pistänyt pesäpallomailalla jonkun randomin auton peilit paskaksi. Se on ainakin lievästi typerää eikä auta asiaa mitenkään. Yleensäkin omaisuuden kanssa on tarpeen tehdä ero yksityisomaisuuden, kuten tehtaan tai kaupan, ja henkilökohtaisen omaisuuden, kuten hammasharjan tai omassa käytössä olevan auton, välille.
Tosin kyllä mä ehkä vähän sitäkin vierastan että jollekin yksityishenkilölle hankkii potkut, vaan jonku ideologian takia
Öööf, ymmärrän että voi tuntua isolle joku potkujen hankkiminen, koska tää yhteiskunta ei kannusta meitä toimimaan aktiivisesti oikeudenmukaisuuden puolesta. Sitä vierastetaan, että joku sanoo ääneen mitä ajattelee tai kritisoi valtaapitäviä ja valtaa havittelevia ideologioita niinkun fasismia. Luulisi että holokaustista olisi opittu jotain. Silloinkin fasismia vastusti yksittäiset ihmiset jakamalla tietoa, puolustautumalla aseellisesti ja auttamalla toisia ihmisiä. En oikein ymmärrä minkä takia silloin reaktio natseihin saa olla voimakas, mutta nyt natseihin pitäisi suhtautua suvaitsevasti. Tässä juuri nähdään suvaitsevaisuuden ongelma. Sen mukaan suvaitsemattomuuttakin periaatteessa voi suvaita. Tosiasiassa pitäisi pyrkiä yhdenvertaisuuteen.
Ja lisäksi antifasismi ei varsinaisesti ole ideologia. Se tarkoittaa vain fasismin vastustamista. Fasismi taas on ideologia, mutta ne eivät ole vastinparit, koska antifasismi on vain reaktio fasismin ajamaan eriarvoistamiseen. En tiedä minkälaista moraalikatoa sinä ihannoit (anteeksi provosoiva tyyli), mutta antifasismissa tai missä vaan oikeudenmukaisuutta ajavassa asiassa on nimenomaan kyse oikeudenmukaisemman maailman muokkaamisesta eikä pelkästä ajattelusta. On vaikea löytää tehokkaita keinoja uusnatsien hillitsemiseen ja jos ilmianto työpaikalla saa hiljennettyä jonkun, joka pyrkii toimimaan eriarvoisuuden puolesta, eikö se ole hyvä asia. Mitä sellaisille ihmisille sitten pitäisi tehdä???
Ja siis nää jotkut antifa tyypithän ihan oikeasti ei siedä mitään musaa, nimittäin mä oon kuullu niiden bändien musaa mitä ne haluu pois keikoilta yms niin en kyllä näe siinä musassa mitään ihmeellistä, musaa ku musaa. Että idiotismia aika lailla se.
Anteeksi mutta lol. Puhut niinku joistakin antifatyypeistä. Tarkoitatko niillä antifasisteja yleensäkin vai yhdysvallalloissa tai saksassa antifa-nimisessä kansanliikkeessä vaikuttavia hahmoja? Vähän ehkä liioittelua sanoa, että joku ryhmä ei siedä mitään musaa. On totta, että natseille ei haluttais keikkaa, luonnollisesti, miksi kukaan haluaisi natseja minnekään???? Ongelmana voi myös olla se, että joku viaton bändi alkaa keräämään ympärilleen natsifaneja, vaikkei niiden musiikki ois sen kummempaa. Se on ongelma, johon on vaikea tarttua, mutta faktaa on se, että sellaiselle keikalle, jossa on paljon natseja kerääntyneenä yhteen, ei ole kaikkien turvallista mennä.
Sitten kun mennään normaalin rajoissa niin se on ihan fine mulle, ei mua kiinnosta.
Kirjoitat, että kuulut vähemmistöön ja kyllähän mää oon sun viestejä lukenut, mutta silti sanot että normaali = hyvä ja oikein. Eikö sinusta ole oikein toimia sen puolesta, että äärioikeisto ja fasismi ei Suomessa saa enää yhtään enempää jalansijaa? Se, että hyysätään kotona ja pohditaan fasismin vääryyttä ja tappavuutta, ei hillitse uusnatseja tai persuja, joilla on käytännössä sama päämäärä ja aivan liikaa yhtymäkohtia fasismin kanssa. Tiedän että ääneen asioiden kritisointi ja sen mukaan toimiminen ei maltillisista tai keskustaa kannattavista ihmisistä ole mukavaa, mutta samalla tavalla nämä maltilliset suvaitsee myös äärioikeistoa ja persuja, joten jos olet vain hiljaa, käytännössä näyttää siltä kuin olisit vahvemman puolella. Tämä on petollista tilanteissa, joissa vahvoilla on totalitarismia ja/tai fasisimia ajava porukka, kuten hilleri tai vaikka perssut (hox se on Suomen toiseksi kannatetuin puolue.)
 
Viimeksi muokattu:

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,645
Reaktioarvo
2,896
Mnn... Natseja vastaan ollaan monella tavalla. Noi raaputtelut on ehkä helpoimpia ja matalimman kynnyksen juttuja. Aika perinteinen vasemmistolainen taktiikka on sabotaasi, johon omaisuuden tuhoaminen kuuluu. Tämä on vain oma näkökulmani enkä puhu muiden puolesta, mutta olen tietoinen siitä, että monien antifasismia, anarkismia, mitä lie kommunismia yms. kannattavien tyyppien mielestä sabotaasin ytimessä on saada huomiota jollekin epäkohdalle, että se saataisiin ratkaistua. Tämän takia sabotaasi olisi fiksuinta kohdistaa ei henkilökohtaiseen omaisuuteen kuten suurten yhtiöiden tiluksille tai muuhun vastaavaan, muttei esim. yksityisten ihmisten autoihin, taloihin tai hammasharjoihin ellei ne sitten ole oikeasti natseja :DD En tiedä miten tämä varsinaisesti suhun liittyy, mutta niinkuin jo aiemmin sanoin, joka porukkaan kuuluu höyrypäitä ja välillä kuulee juttua jostakin höyrypäästä, joka on hurmoksessaan pistänyt pesäpallomailalla jonkun randomin auton peilit paskaksi. Se on ainakin lievästi typerää eikä auta asiaa mitenkään. Yleensäkin omaisuuden kanssa on tarpeen tehdä ero yksityisomaisuuden, kuten tehtaan tai kaupan, ja henkilökohtaisen omaisuuden, kuten hammasharjan tai omassa käytössä olevan auton, välille.

Öööf, ymmärrän että voi tuntua isolle joku potkujen hankkiminen, koska tää yhteiskunta ei kannusta meitä toimimaan aktiivisesti oikeudenmukaisuuden puolesta. Sitä vierastetaan, että joku sanoo ääneen mitä ajattelee tai kritisoi valtaapitäviä ja valtaa havittelevia ideologioita niinkun fasismia. Luulisi että holokaustista olisi opittu jotain. Silloinkin fasismia vastusti yksittäiset ihmiset jakamalla tietoa, puolustautumalla aseellisesti ja auttamalla toisia ihmisiä. En oikein ymmärrä minkä takia silloin reaktio natseihin saa olla voimakas, mutta nyt natseihin pitäisi suhtautua suvaitsevasti. Tässä juuri nähdään suvaitsevaisuuden ongelma. Sen mukaan suvaitsemattomuuttakin periaatteessa voi suvaita. Tosiasiassa pitäisi pyrkiä yhdenvertaisuuteen.
Ja lisäksi antifasismi ei varsinaisesti ole ideologia. Se tarkoittaa vain fasismin vastustamista. Fasismi taas on ideologia, mutta ne eivät ole vastinparit, koska antifasismi on vain reaktio fasismin ajamaan eriarvoistamiseen. En tiedä minkälaista moraalikatoa sinä ihannoit (anteeksi provosoiva tyyli), mutta antifasismissa tai missä vaan oikeudenmukaisuutta ajavassa asiassa on nimenomaan kyse oikeudenmukaisemman maailman muokkaamisesta eikä pelkästä ajattelusta. On vaikea löytää tehokkaita keinoja uusnatsien hillitsemiseen ja jos ilmianto työpaikalla saa hiljennettyä jonkun, joka pyrkii toimimaan eriarvoisuuden puolesta, eikö se ole hyvä asia. Mitä sellaisille ihmisille sitten pitäisi tehdä???

Anteeksi mutta lol. Puhut niinku joistakin antifatyypeistä. Tarkoitatko niillä antifasisteja yleensäkin vai yhdysvallalloissa tai saksassa antifa-nimisessä kansanliikkeessä vaikuttavia hahmoja? Vähän ehkä liioittelua sanoa, että joku ryhmä ei siedä mitään musaa. On totta, että natseille ei haluttais keikkaa, luonnollisesti, miksi kukaan haluaisi natseja minnekään???? Ongelmana voi myös olla se, että joku viaton bändi alkaa keräämään ympärilleen natsifaneja, vaikkei niiden musiikki ois sen kummempaa. Se on ongelma, johon on vaikea tarttua, mutta faktaa on se, että sellaiselle keikalle, jossa on paljon natseja kerääntyneenä yhteen, ei ole kaikkien turvallista mennä.

Kirjoitat, että kuulut vähemmistöön ja kyllähän mää oon sun viestejä lukenut, mutta silti sanot että normaali = hyvä ja oikein. Eikö sinusta ole oikein toimia sen puolesta, että äärioikeisto ja fasismi ei Suomessa saa enää yhtään enempää jalansijaa? Se, että hyysätään kotona ja pohditaan fasismin vääryyttä ja tappavuutta, ei hillitse uusnatseja tai persuja, joilla on käytännössä sama päämäärä ja aivan liikaa yhtymäkohtia fasismin kanssa. Tiedän että ääneen asioiden kritisointi ja sen mukaan toimiminen ei maltillisista tai keskustaa kannattavista ihmisistä ole mukavaa, mutta samalla tavalla nämä maltilliset suvaitsee myös äärioikeistoa ja persuja, joten jos olet vain hiljaa, käytännössä näyttää siltä kuin olisit vahvemman puolella. Tämä on petollista tilanteissa, joissa vahvoilla on totalitarismia ja fasisimia ajava porukka, kuten hilleri tai vaikka perust (hox se on Suomen toiseksi kannatetuin puolue.)
Ooookei, ollaan siis selvästi aika eri maailmoista tässä kohtaa. Ehkä vain jätän tämän keskustelun tähän :D ainoo mihin nyt oikein osaan edes sanoa mitään on tuo musajuttu että siis tarkotin näitä suomen variksia yms jotka sabotoi keikkoja. Mutta edelleenkään en nyt meinannut että kaikki vassarit on samanlaisia, tai mistä minä tiedän voihan ne ollakin. Joka tapauksessa, tää aihe ei oikein sytytä meitsin mielenkiintoa, molemmilta "puolilta" löytyy idiootteja ja näin, se nyt on selvä. Oon pahoillani mutta loppujen lopuksi en oo hirveän poliittinen ihminen ja oon nähny itelleni kaikista toimivimmaksi taktiikaksi olla paneutumatta liian syvälle näihin asioihin. Ja liian syvälle tarkottaa just sitä että noh, yritän välttää tämän tapaisia väittelyitä sun muita. En pidä niistä, enkä politiikasta ylipäätään. Että fiksumpaa ainakin mun ahdistuksen kannalta on jättää tää keskustelu ihan nyt vaan tähän.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Suvakki meinaa sellaista tyyppiä joka tahtoo Suomeen lisää pakolaisia mutta ei itse ikinä edes tapaa pakolaisia, tai jos tapaa nii asuu tosi kaukana niistä. SEn takia Suomalaiset ei tykkää suvakeista koska ne on niin ylimielisiä ja näköjään aivan pihalla maahanmuuton suhteen
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Suvakki meinaa sellaista tyyppiä joka tahtoo Suomeen lisää pakolaisia mutta ei itse ikinä edes tapaa pakolaisia, tai jos tapaa nii asuu tosi kaukana niistä. SEn takia Suomalaiset ei tykkää suvakeista koska ne on niin ylimielisiä ja näköjään aivan pihalla maahanmuuton suhteen
Mikä on sit tyyppi joka tapaa pakolaisia tai asuu niiden lähellä ja tahtoo lisää pakolaisia Suomeen?
 

Samankaltaisia keskusteluja

Ylös Pohja