Taide Teetkö/oletko tehnyt sarjakuvia?

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Itselläni on liuta sarjisideoita, joita en ole saanut aloitettua syystä tai toisesta. Lapsena tein sarjakuvia ja sarjakuvakirjoja yhteen aikaan paljonkin.

Seurasin myös enemmän tai vähemmän aktiivisesti muiden tekemiä nettisarjiksia. Nostalgiapärinöissäni luen niitä toisinaan uudestaan ja uudestaan.

Haaveenani on pistää pystyyn taidesivut ja alkaa julkaista siellä myös sarjakuvaa. Saa tosin nähdä, millä vuosikymmenellä tämä toteutuu, jos toteutuu. :D
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Ai niin, haaveilin myös lapsena ja teininä ryhtyväni sitten isona Aku Ankka-piirtäjäksi, mutta haaveeni kariutui, kun tajusin, etten voisi säilyttää tekijänoikeuksia itselläni ja saisin sarjakuvasta rahaa vain yhdeltä kerralta. Sen jälkeen sama sarjis voidaan nimittäin julkaista aina uudelleen ja uudelleen vaikka missä, enkä tienaisi siitä mitään.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,995
Reaktioarvo
8,482
Olen, mutta käsikirjoittanut suurilta osin kaiken. En ole saanut julkaistua, koska olen hidas piirtämään laadukasta työtä, tai siis jotain Asterix-Tintti-tasoa voisin piirtää (kaikki kunnia Uderzolle ja Hergelle), mutta haluan julkaista Marvel-mättöä.
Vuosia sitten kirjoittamani Ryhmä-X-sarjakuva sai kiitoksia, kun julkaisin Suomessa nöröfoorumeilla ja ystäville.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,995
Reaktioarvo
8,482
Vittu se Ryhmä-X-sarjis oli kova. Nyt olen tehnyt parit Kapteeni Amerikat ja Hämähäkkimiehet, mutta pitäisi osata piirtää hyvin, että saisi pestin edes kirjoittajana Marvelilta.
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
Tein lapsena sarjista oikuttelevasta hepasta nimeltä Papu (luulisin, että otin jotain inspiraatiota Polle-sarjiksista, en vain muista). Lisäksi oli jotain muutakin, mutta vain Papusta useita. En enää ole tehnyt mitään.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Joskus lapsena oon tehny jotain pikku sarjakuvia. Nyt mulla on pari hahmoa (sellasia old school Disney -tyylisiä), joista voisin tehä sarjakuviakin kunhan tulee hyviä ideoita
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,995
Reaktioarvo
8,482
Joskus lapsena oon tehny jotain pikku sarjakuvia. Nyt mulla on pari hahmoa (sellasia old school Disney -tyylisiä), joista voisin tehä sarjakuviakin kunhan tulee hyviä ideoita
Lisätietoja hahmoista.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,995
Reaktioarvo
8,482
Kerro vain miten paljon haluat.
Tarinan alussa Galactus, maailmojen syöjä, oli kuolemassa ja tämä lähettää käskyläisensä, sanansaattajansa Hopeasurffarin etsimään apua. Hopeasurffari käyttää kosmisia voimiaan hyväksi ja löytää Maasta "Ihmelapsena" tunnetun mutantin. Surffari kiitää Maahan olettaen, että aiemmat yhteistyönsä Ihmenelosten kanssa antaa hänelle sananvaltaa tätä mustaa teinipoikaa (pojan mutanttivoima on omaksua kaikki tieto keneltä tahansa joiden kanssa joutuu kosketuksiin) kohtaan. Ja kun Ryhmä-X kieltäytyy "kunniasta" viedä Ihmelapsi mukanaan niin alkaa taistelu, jossa Hopeasurffari pakenee, koska ei halua joutua taisteluun Ihmenelosten kanssa, jotka ovat menneisyydessä voittaneet hänet kerta toisensa jälkeen.
Tarinan toiseen osaan Surffari on yhä valmis ryöstämään Ihmelapsen, mutta tietoisena ettei pysty hankkimaan sitä itse, palkkaa tuntemiaan superroistaoja. Kaikki ovat tunnettuja Ihmenelosten vastustajia: Myyrämies hirviöineen, Kauhuneloset (kokoonpanona Velho, Ansaaja, Titania, Imijä), Hiekkamies ja Hullu Haihattelija androidensa kansa.
Nämä roistot käyvät kerta toisensa jälkeen ja lopulta yhdessä Ryhmä-X:n kimppuun, jotta Hopeasurffari saa napattua Ihmelapsen mukaansa, mutta Galactus itse saapuu maahan, koska aistii kosmisen voiman käytön, etsien Surffaria. Tokionlahdella seisova maailmantuhoaja saa kuulla Professori X:ltä, miksi Hopeasurffari on Maassa ja mitä hän yrittää. Galactus kertoo X-miehille tarinan puolestaan ja iskee Hopeasurffaria vastaan, joka säästyy kun Ryhmä-X nopeasti kokoontuu vastustamaan Iso-G:tä. Opittuaan mistä on kyse, Ihmelapsi lähtee vapaehtoisesti Galactuksen sanansaattaajaksi, ja Hopeasurffari, kuten ne Ihmenelosten pahikset, joutuvat vankilaan.
 
Ylös Pohja