Mielenterveys Terve chunkyphant tässä tarviin apua

Chunkyphant3

Harjoittelija
Liittynyt
30.3.2021
Viestejä
1
Reaktioarvo
1
Tiivistettynä: mun kaverilla ei todellakaan mene hyvin ja se avautuu mulle aina jota arvostan vitusti että se luottaa muhun niin paljon mutta se ongelma on se että sen ajatukset on sitä luokkaa että en tiiä kestääkö mun oma mielenterveys. Oon myös paska lohduttamaan joten mulla on aina tosi kiusallinen olo siinä, mutta ku en halua olla enää yhtään paskempi ystävä mitä oon jo.

Mitä vittua mun pitäis tehdä, oon ahdistunu ja vähän ehkä peloissani koska en tiedä mitä tehdä enkä oo kokenut tällästä ennen.
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Onko kaverillasi olemassa jokin hoitokontakti? Hienoa, että haluat olla hyvä ystävä, mutta yhtä lailla sinun mielenterveytesi tulee ottaa huomioon. Sinunkin voinnillasi on väliä, eikä keneltäkään voi vaatia mitä tahansa edes kaverin tukemisessa.

Oletko kokeillut soittaa auttavaan puhelimeen? Voit soittaa sinne vaikka kertoaksesi kaverisi tilanteesta ja siitä, miten se vaikuttaa sinuun.

Jaksamisia! <3
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
kerro jollekin aikuiselle. sun tehtävä ei ole olla terapeutti ja kantaa koko maailman murheita harteillasi. toki ystävän harteilla on toisen kuunteleminen ja auttaminen mutta et voi toista parantaa ja pilata omaa terveyttäsi sen takia. sun velvollisuus on kuitenkin auttaa toista oman jaksamisen mukaan ja kertoa jollekin aikuiselle joka voi auttaa kaveriasi. koska se tarvitsee apua. tsemppiä!
 
Ylös Pohja