Aihe vapaa Tietääkö kukaan mikä rikos on kyseessä kun

Hydrangea

Asiantuntija
Liittynyt
13.4.2023
Viestejä
260
Reaktioarvo
169
joku on tehtaillut itse lähestymiskiellon?

Mun veljen opettaja siis sanoo ettei mun veli voi tulla kouluun koska eräs sen luokkakaveri olisi hakenut tätä kohtaan lähestymiskieltoa ja tämä opettaja myönsi tehneensä sen mun veljeä pelotellakseen. Mitään lähestymiskieltoa ei siis ole, poliisiltakin on varmistettu asia.

Ja on joo erikoinen keissi. Mun veli kärsii sosiaalisten tilanteiden pelosta jonka vuoksi saa paniikkikohtauksia ja tää opettaja on monesti kieltänyt häneltä kouluun tulemisen niiden takia. On sanonut että ovat äänestäneet muun luokan kanssa etteivät halua veljeäni kouluun ja nyt viimeisenä tämä.
 

Hydrangea

Asiantuntija
Liittynyt
13.4.2023
Viestejä
260
Reaktioarvo
169
Valehtelu ei ole rikos, eikä kiusaaminenkaan. Ainoa tapa saada muutosta on tehdä opettajasta kirjallinen kantelu kunnan opetuslautakunnalle ja rehtorille.

Mietin lähinnä että eikö tuo lähestymiskielto mene jostain asiakirjaväärennöksestä vai olisiko se pitänyt esittää oikeassa muodossa? Siitä tuli siis wilma-viesti.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,977
Reaktioarvo
8,475
Mietin lähinnä että eikö tuo lähestymiskielto mene jostain asiakirjaväärennöksestä vai olisiko se pitänyt esittää oikeassa muodossa? Siitä tuli siis wilma-viesti.
Jos väärennettyä asiakirjaa itsessään ei ole näytetty vaan on kerrottu viestissä tälläisen olevan olemassa niin kyseessä ei ole rikos. Sen sijaan, jos on näytetty kuvaa väitetystä lähestymiskiellosta niin silloin siitä voi tehdä rikosilmoituksen.
 
Ylös Pohja