Toivottavasti Ouluun ei tuu koskaan ratikoita…

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Ois katastrofi kun oikeesti pelkään niitä.
Vaikka tuskin pelko koskee ees mua kun en usko asuvani Oulussa ainakaan seuraavaan 4 vuoteen.
Ja tuskin edes tuossa ajassa tänne Ouluun ehtii ratikoita tulemaan.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Ois katastrofi kun oikeesti pelkään niitä.
Vaikka tuskin pelko koskee ees mua kun en usko asuvani Oulussa ainakaan seuraavaan 4 vuoteen.
Ja tuskin edes tuossa ajassa tänne Ouluun ehtii ratikoita tulemaan.
Mikä ratikoissa pelottaa?
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Pelkään että jään alle ja en osannut maksaa siellä ilman kaverin apua enkä tiedä osaanko yksinkään.
Se on helppoa. Toimii samoin ku bussissa eli kortti lukijaan ja se on siinä. Tampereen ratikka aiheutti jotain liikenneonnettomuuksia sillo ku niitä vielä vain testattiin. Itse ratikka ei ollu monesti niissä onnettomuuksissa, vaan autoilijat esim. pakitti toisiaan päin ku tuli kiire väistää ratikkaa.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,956
Reaktioarvo
8,465
Eihän siellä ole kaupunkia nimeksikään, että niistä olisi hyötyä. Bussitkin kaupungissa täysin turhia, kun keskustan koko on jotain 500 metriä kertaa 500 metriä, jos sitäkään. Sen jälkeen pelkkää betonilähiötä metsissä ja omakotitalomattoja jossain 200 km päässä keskustasta.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Pelkään jo pyöräilijöitä ja bussikaistoja, ei tarvi yhtään ratikkaa tulla. Toisaalta ne pysyis varmaan lähempänä keskustaa ja sinne en uskalla mennä.
Pyöräkaistat!!! Pelottaa kävellä käytävällä josta ei ees hahmota että onko se pyörätie vai kävelytie. Liikennesäännöt juu pitäis opetella mutta joskus on tullut sellainen tilanne etten ole hahmottanut että missä mun pitää kävellä.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Eihän siellä ole kaupunkia nimeksikään, että niistä olisi hyötyä. Bussitkin kaupungissa täysin turhia, kun keskustan koko on jotain 500 metriä kertaa 500 metriä, jos sitäkään. Sen jälkeen pelkkää betonilähiötä metsissä ja omakotitalomattoja jossain 200 km päässä keskustasta.
Oulu ei ole kaunis paikka. Sentään toripolliisi puutalojen etualalla, ainolan puisto ja kuohuva merikoski ovat ainoat valopilkut siellä.
 
Liittynyt
20.4.2022
Viestejä
2,183
Reaktioarvo
949
Pyöräkaistat!!! Pelottaa kävellä käytävällä josta ei ees hahmota että onko se pyörätie vai kävelytie. Liikennesäännöt juu pitäis opetella mutta joskus on tullut sellainen tilanne etten ole hahmottanut että missä mun pitää kävellä.
Oltiin joskus jossain isommassa kaupungissa ja ne kaistat aina vaihto puolta niin kävelin missä sattuu :DDD
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
712
Reaktioarvo
820
Pyöräkaistat!!! Pelottaa kävellä käytävällä josta ei ees hahmota että onko se pyörätie vai kävelytie. Liikennesäännöt juu pitäis opetella mutta joskus on tullut sellainen tilanne etten ole hahmottanut että missä mun pitää kävellä.

Meidän lähellä on onneksi ihanat selkeät kaistat joista näkee missä pitää kävellä MUTTA sit jos tarviiki kääntyä siten että pitää sukeltaa sen pyöräkaistan poikki D: ei pääse ku joka suunnasta tulee alamäestä vauhtia keränneitä pyöriä.

Enemmän pelkään pyöräilijöitä autolla kulkiessa, ne vetää risteyksiin niin lujaa ja luottavaisesti että vihreissäki valoissa tarvii hidastaa siltä varalta että jostain puskasta sinkoaa joku joka aatteli nyt vaan ehtiä tästä vaikka punaset palaa.

Vihaan mun kotikaupunkia mutta siellä sentään tarvi varoa vaan huumekuskeja, ei PYÖRÄILIJÖITÄ.
 
Ylös Pohja