Suhteet Tuttu ei vastaa lainkaan viesteihini

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
On siis yks ongelma, että yks mun tuttuni ei vastaa viesteihini oikeastaan lainkaan. Yleensä kun siltä jotain kysyy somessa, niin se vaan avaa viestin ja jättää kokonaan vastaamatta. Tätä siis on tapahtunut jo melkein vuoden verran. Tulee erittäin turhautunut ja syrjitty olo, kun aina hän sivuuttaa mut ja pitää mua kuin pelkkänä ilmana.

Onko teistä tämä tylyä käytöstä? Tuttu on siis laiskanoloinen ja hänellä kestää ikuisuus vastaa viesteihini, mutta ei toi ole mikään syy olla vastaamatta viesteihin, jos on ne avannut. Ja joskus kun oon häneltä kysynyt, niin hän sivuuttaa kysymyksen ja sanoo jotain ympäripyöreästi. Joskus kun kysyin, että tunteeko hän erään tuttuni nimeltä Tommi (nimi muutettu), joka asuu kaupunginosassa Persekylä (tämäkin nimi muutettu :D), koska heillä on samannäköiset ruskeat silmät, niin vastaus oli: "Suomessa ruskea on yleinen silmienväri", vaikka hänen vastauksensa ei pidä paikkansa. :D

Mä en tiiä, mktä pitäis tehä, mut tuntuu, ettei hän kunnioittais mua. On hän joskus mua vammaseks, äyssiks, kalluks ja (sossu)rotaks kutsunut, mikä tuo vähän piirteitä sille, että hän halveksuu mua. En vaan enää jaksa, että hän hyljeksii mua.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Kuulostaa vähän siltä että kannattaisi unohtaa tuo tyyppi. Kuulostaa inhottavalta kusipäältä.

Miksi ylipäätään haluat olla sen kaveri?

Et voi tehdä mitään, että se alkaisi kunnioittaa sua. Ei ole edes yrittämisen arvoista!
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Kuulostaa vähän siltä että kannattaisi unohtaa tuo tyyppi. Kuulostaa inhottavalta kusipäältä.

Miksi ylipäätään haluat olla sen kaveri?

Et voi tehdä mitään, että se alkaisi kunnioittaa sua. Ei ole edes yrittämisen arvoista!
Oon sen kaa vaan, koska hän on ainut henkilö, kenet tunnen jotenkin kunnolla koulustani. Oon siis yksinäinen koulussani ja syrjitty luokssani, vaikka kouluni on "suvaitsevainen" ja luokkani suvaitsevaisuuden edelläkävijä.

Kun mul oli tästä viesteihin vastaamattomuudesta riitaa (useestikin) ja kerran tuli siitä iso riita, niin oli masentava olo, kun oltiin erossa. Toisaalta onhan näin tyhmää ajatella, kun se jätkä on ilkee mulle, mutta toisinaan ei mulla oo ketään muuta meidän koulusta ilman häntä.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Oon sen kaa vaan, koska hän on ainut henkilö, kenet tunnen jotenkin kunnolla koulustani. Oon siis yksinäinen koulussani ja syrjitty luokssani, vaikka kouluni on "suvaitsevainen" ja luokkani suvaitsevaisuuden edelläkävijä.

Kun mul oli tästä viesteihin vastaamattomuudesta riitaa (useestikin) ja kerran tuli siitä iso riita, niin oli masentava olo, kun oltiin erossa. Toisaalta onhan näin tyhmää ajatella, kun se jätkä on ilkee mulle, mutta toisinaan ei mulla oo ketään muuta meidän koulusta ilman häntä.
Onpa tosi ikävä juttu. Tietty se on oma päätöksesi, haluutko mieluummin viettää aikaa yksin vai ihmisen kanssa joka haukkuu ja ei selvästikään välitä susta.

Ei kuitenkaan kannata odottaa, että se muuttuisi, tai varsinkaan lähteä muuttamaan itseään siinä toivossa, että se alkaisi kohdella sua paremmin.

Oon tosi pahoillani, että oot tuollaisessa tilanteessa :(
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Onpa tosi ikävä juttu. Tietty se on oma päätöksesi, haluutko mieluummin viettää aikaa yksin vai ihmisen kanssa joka haukkuu ja ei selvästikään välitä susta.

Ei kuitenkaan kannata odottaa, että se muuttuisi, tai varsinkaan lähteä muuttamaan itseään siinä toivossa, että se alkaisi kohdella sua paremmin.

Oon tosi pahoillani, että oot tuollaisessa tilanteessa :(
Oon kyl usein ollut sitä mieltä, että mieluiten kannattaa olla yksin kuin huonossa seurassa, mutta sit se yksinolo samalla raastaa omaa mielenterveyttä. :(

Ja totta toi, että asiaan on enää turha puuttua, kun jo pitkään se on tolleen käyttäytynyt. Kun se oli viel eksänsä kaa yhes, niin niil oli aina vähän välii riitoja ja erosivat monesti. Tiiän ainakin, että kerran sen eksä suuttu siitä, ettei tää kaveri viesteihin vastannut.

Ja kyl tää lukioaika olikin mulle pettymys, kun tulin syrjityksi omanhenkisessä porukassani, joka on siis mun lukioryhmäni. Oon siis kuvislinjalla. Ja samalla yksinäisyys on lukion aikana mulla lisääntynyt. Onneks oon nyt abi, niin ei tuu enää kaveriani luultavasti nähtyä. Korkeakouluopintoja ajatellen hain itselle mieluista alaa eli graafista suunnittelua opiskelee, mutta aikaisempien kokemusten perusteella pelkään, etten tuu korkeakoulussakaan kavereita saamaan.

EDIT: Niin ja siis tää mun oudoksuminen alkoi lähinnä ala-asteen jälkeen. Yläasteella luokkalaiseni jaksoivt valittaa minusta ties mistä, eikä kerran yks luokkalaiseni halunnut kanssani köksätunnilla pariksi. Aikuiset sanoivat mulle ennen yläastetta, että tulisin olemaan pidetty yläasteella, mutta toisin kävi.
 
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
50
Reaktioarvo
41
harmi että tollanen tilanne ku mä en jaksais ainakaan tollaselle ihmiselle enää jutella.. jos avataan ni vois vastata edes jotain vaikka ettei vaan jaksa jutella, koska sairaudetkin voi vaikuttaa siihen millon niihin viesteihin jaksaa keskittyä.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,470
Viesteihin vastaamatta jättäminen on itselläni ainakin vahvasti kytkeytynyt masennukseen, voisiko olla jotain sellaista kyseessä? Mutta tuon halveksumisen perusteella kuulostaa kyllä aika ärsyttävältä tyypiltä (ellei kyseessä sitten ole omalaatuinen huumorintaju?). Ei sun tarvitse sitä yrittää miellyttää, pääset helpommalla kun jätät pois elämästäsi tuollaiset ihmiset.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Viesteihin vastaamatta jättäminen on itselläni ainakin vahvasti kytkeytynyt masennukseen, voisiko olla jotain sellaista kyseessä? Mutta tuon halveksumisen perusteella kuulostaa kyllä aika ärsyttävältä tyypiltä (ellei kyseessä sitten ole omalaatuinen huumorintaju?). Ei sun tarvitse sitä yrittää miellyttää, pääset helpommalla kun jätät pois elämästäsi tuollaiset ihmiset.
Kyseisellä henkilöllä ei ole masennusta saati muita mielenterveysongelmia. ADHD hänellä on, mutta en tiiä, vaikuttaako toi mitenkään sen käytökseen.

Ja jos jätän hänet pois mun elämästä, niin mulle ei jää oikeestaan mitää muuta tilalle. Oon aina ollut ulkopuolinen ja muiden syrjimä, ja oon jo kyllästynyt yksinäisenä olemiseen.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
harmi että tollanen tilanne ku mä en jaksais ainakaan tollaselle ihmiselle enää jutella.. jos avataan ni vois vastata edes jotain vaikka ettei vaan jaksa jutella, koska sairaudetkin voi vaikuttaa siihen millon niihin viesteihin jaksaa keskittyä.
Kyseisellä henkilöllä ei ole mielenterveysongelmia, mutta ADHD hänellä on. En sit tiiä, voikohan se vaikuttaa siihen, ettei jätkä jaksa keskittyä viesteihin.

Onhan se ärsyttävää, että henkikö aina sivuuttaa mut, kun mulla on sille asiaa. Tulee vaan olo, ettei mua huolita mihinkään, mutta toisaalta jäisin yksin ilman häntä, mikä ei taas tuottaisi myöskään hyvää oloa.
 
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
50
Reaktioarvo
41
Kyseisellä henkilöllä ei ole mielenterveysongelmia, mutta ADHD hänellä on. En sit tiiä, voikohan se vaikuttaa siihen, ettei jätkä jaksa keskittyä viesteihin.

Onhan se ärsyttävää, että henkikö aina sivuuttaa mut, kun mulla on sille asiaa. Tulee vaan olo, ettei mua huolita mihinkään, mutta toisaalta jäisin yksin ilman häntä, mikä ei taas tuottaisi myöskään hyvää oloa.
nojuu varmasti tuleekin, sun päätös se on jatkatko yhä yhteyden pitämistä, mutta ite en kyllä enää jaksais.. tsemppiä!
 
Ylös Pohja