Suhteet (TW: itsetuhoisuus) Oonko turhaan katkera ja vihanen tästä? (Liittyen isoveljeen)

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Se on ollu mun discord kavereissa jo jonku aikaa ja nyt viimeks ku hiljattain nähtiin nii se sano et sil ei oo ees mun puhelinnumeroo et vois laittaa wapissa viestii nii päädyin sit antaa mun numeron sille sillon. Ei siinä mitää, pari yötä sitte laitoin sille yhen aikoihin yöllä viestiä discordissa (peräti kaks viestiä) joiden takii mun isoveli joka oli just saamas unta ei sannukaa unta ja valvo sen takii sitte koko yön.

Tästä seurauksena mun isoveli ESTI mut discordissa. Siis ymmärrän et on tosi inhottavaa, rasittavaa, kurjaa ja uuvuttavaa jos ei saa nukuttua koko yönä uniongelmien takii. Mut onks se mun vikaa et jos se ite tietää et se on niin herkkäuninen et se ei voi laittaa viestiäänii pois päältä jos kerran ne voi pilata sen koko yön unet?? Tos ois ollu kolme muuta vähemmän radikaalii vaihtoehtoo miten toimii tos tilanteessa: 1) Pyytää mua etten jatkos laita x-y aikana sille viestiä 2) ottaa viestiäänet pois käytöstä 3) mutee mun ja sen välinen keskustelu.

Tän jälkeen ku huomasin et se oli estäny mut nii sanoin sille wapissa et jos se ei haluu herätä yöllä viestiääniin nii se on sen vastuulla oottaa ne pois käytöstä et turha sen on mua siitä syyllistää. Ilmasin myös et mul tuli siit tosi paha mieli ja et aloin itkemään sen takia.

Miten mun rakas isoveli reagoi? Esti mut wapissaki. :)

Laitoin sille sit viel tekstaril viestii siitä et miten must tuntuu silt et se aina olettaa et muiden pitäs ottaa se huomioon ihan kaikessa ja et vaan sen mukavuus on tärkeintä (koska se saa AINA parhaimman paikan majottuu meijän porukoil vieraillessa ja mökillä, parhaimman paikan autossa, parhaimma aina kaikessa koska se on tommonen pumpuliprimadonna. Ja et jos se yhtää ajattelis muitaki ku itteensä nii se tietäis et miten pahalta epävakaasta (mul on diagnosoitu epävakaa persoonallisuushäiriö ja se on erittäin tietonen siitä ja sitä on tosi vaikee unohtaa koska mun kädet on täynnä arpia ranteista olkapäihin ja ku sanon täynnä nii en tarkota et muutama arpi siellä ja muutama täällä vaa sillee et niit on niin paljon et niit ei pysty enää ees laskemaan ku niit on paljon lomittain ja päällekäin) tommonen voi tuntua ja et se voi pahimmas tapaukses johtaa siihen et saatan vahingoittaa itteeni. Ja et mutku ei, tärkeintä on vaan se et se saa kaiken mahollisen mukavuuden ja et vaan se otetaan huomioon. Muut saa sit aina ne jämät siitä mitä se ei tarvii.

Ja et sit ku sitä sättii/antaa kritiikkii jostain nii se vaa estää koska ei kestä kuulla sitä et muillaki voi olla paska olo ja vielä jopa sen takia. Niinku miten itsekeskeinen voi olla et olettaa et mun pitäis tietää ettei sille saa laittaa yöl viestii jos se ei oo koskaan ees pyytäny mua olee laittamasta x-y aikaan viestii. Tai mist mä voin tietää et se ei oo laittanu viestiäänii pois käytöstä yöks vaik se ite tietää et on niin herkkä uninen et pari viestiääntä voi pilata sen koko yö unet?? Ja miks sen ensimmäinen ratkasu on ESTÄÄ toinen?

Oon oikeesti tosi loukkaantunu ja tosi vihanen sen toiminnasta. Ja kuten ilmasin nii ymmärrän et se on perseestä jos ei saa koko yönä unta. Mut onks toi nyt oikeesti mun vikaa ja oonks mä vaan ylidramaattinen ku oon loukkaantunu siitä et se esti mut kaikkialta?
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Nyt oli kyllä melko radikaali ratkasu veljeltä.. huhhuh
Kiitos ku vastasit. Jotenki ku mun isosiskoki on ollu ihan et "se varmaa halus pitää vaa vähän taukoo" ja et "sä vaa ylireagoit ja oot dramaattinen, et käyttäydyt taas vaa epävakaasti".. Ja jäin miettii et oonko oikeesti vaa dramaattinen vai onks mul oikeus oikeesti loukkaantuu siit..
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
No mitä ihimettä
Kyllä se on sun isoveli joka ylireagoi, et sinä. Todella lapsellista käytöstä
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Kiitos ku vastasit. Jotenki ku mun isosiskoki on ollu ihan et "se varmaa halus pitää vaa vähän taukoo" ja et "sä vaa ylireagoit ja oot dramaattinen, et käyttäydyt taas vaa epävakaasti".. Ja jäin miettii et oonko oikeesti vaa dramaattinen vai onks mul oikeus oikeesti loukkaantuu siit..
Voi toki olla että veljelläki on jotaki ongelmaa jos ei tuon vertaa ottaan kritiikkiä vastaan, mutta ei se kyllä tollasta käytöstä oikeuta! Et todellakaan ylireagoi.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Oon kyl niin pettyny et mun isoveli ei oo vieläkää laittanu mitää viestii takas tms. Huoh että voiki ärsyttää.
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Et oo tehny mitään väärää ja sul on oikeus olla vihanen sekä pettyny. Todennäkösesti sun veljellä on joitaki ongelmia, mutta on hänen vastuullaan kommunikoida niist sulle sen sijaan, että hän toimii noin. Toivottavasti hän jossakin kohtaa osais puhuu sun kaa asioist, koska toi tilanne on tosi ikävä, mutta jos niin ei käy, niin sun on muistettava, ettei se oo sun vika
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
anteeks, en todellakaan naura tälle itse tilanteelle, mutta pakko sanoa ettet uskokaan miten paljon mua huvittaa tuo, että veljes on ihan oikeesti kohta nelikymppinen :D:: siis mitä??? aattelin että varmaan sellanen teinijonne mutta kyseessä onkin ihan (fyysisesti) aikuinen ihminen, ei herranjumala.

tää ei oo millään tavalla sinun vika ja on tosi ymmärrettävää, että reagoit noin. vaikka veljelläs varmaan onkin jotain ongelmia taustalla, se ei silti oikeuta olemaan paska toista kohtaan. se että heittäytyy marttyyri-/mykkäkoulu-/pikkulapsitasolle kertoo vaan ja ainoastaan hänestä itestään ja ettei oo muuta keinoa käsitellä asioita, kuin rueta pönkittämään omaa oloa.

toivon kovasti että tää tilanne raukeis. on todella raskasta jos toinen käyttäytyy noin kylmästi D: ja se on väärin sua kohtaan, ettet saa ns. vastauksia vaan joudut olemaan epätietosuudessa. ja kuten sanoit, niin monta muuta tapaa ois ollu hoitaa tää asia paremmin, ei tosiaan tarvii heti olla estämässä jos ei asiat mee hänen pillin mukaan... jos ei mitään muuta, niin edes se että olis myöhemmin pahotellut asiasta. samoin nuo muut jutut mistä sanoit, niin kuulostaa tbh aika itserakkaalta ja suunnilleen palvelua odottavalta ihmiseltä.

tsemppiä hurjasti sulle <3
 

hobitti

Asiantuntija
Liittynyt
19.5.2023
Viestejä
358
Reaktioarvo
63
anteeks, en todellakaan naura tälle itse tilanteelle, mutta pakko sanoa ettet uskokaan miten paljon mua huvittaa tuo, että veljes on ihan oikeesti kohta nelikymppinen :D:: siis mitä??? aattelin että varmaan sellanen teinijonne mutta kyseessä onkin ihan (fyysisesti) aikuinen ihminen, ei herranjumala.

tää ei oo millään tavalla sinun vika ja on tosi ymmärrettävää, että reagoit noin. vaikka veljelläs varmaan onkin jotain ongelmia taustalla, se ei silti oikeuta olemaan paska toista kohtaan. se että heittäytyy marttyyri-/mykkäkoulu-/pikkulapsitasolle kertoo vaan ja ainoastaan hänestä itestään ja ettei oo muuta keinoa käsitellä asioita, kuin rueta pönkittämään omaa oloa.

toivon kovasti että tää tilanne raukeis. on todella raskasta jos toinen käyttäytyy noin kylmästi D: ja se on väärin sua kohtaan, ettet saa ns. vastauksia vaan joudut olemaan epätietosuudessa. ja kuten sanoit, niin monta muuta tapaa ois ollu hoitaa tää asia paremmin, ei tosiaan tarvii heti olla estämässä jos ei asiat mee hänen pillin mukaan... jos ei mitään muuta, niin edes se että olis myöhemmin pahotellut asiasta. samoin nuo muut jutut mistä sanoit, niin kuulostaa tbh aika itserakkaalta ja suunnilleen palvelua odottavalta ihmiseltä.

tsemppiä hurjasti sulle <3
Ei toi ikänsä puolesta ole koskaan ollut jonne. Jonnet on 1990 luvulla syntyneitä.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Kiitos kaunis kaikille!

Jotenki epäilen et en tuu siltä anteekspyyntöä saamaan ku se näkee ton tilanteen täysin niin et mä pilasin sen unet vaik niin ku just.... Miten oisin voinu jos sil ei ois viestiäänet päällä. :'D Varmaa seuraavan kerran ku nähään (tyylii jouluna) nii se esittää ku mitään ois tapahtunukaa. Mut mä oon päättäny et "pakotan" sen puhuu mun kaaa asiat läpi.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Eipä oo veli vieläkään ottanu estoja pois ja ottanu yhteyttä. Hohhoh. Oon nyt niin vittuuntunu et varmaan sit ku nähään nii en jaksakaa ottaa asiaa puheeks vaan pidänki mykkäkouluu ja oon ku sitä ei ois olemassakaa. Jos se kohtelee mua niin nii kohtelen sitä sit takasi niin. Jos pyytää anteeks nii sit eri asia mut...

Meijän isä lupas puhuu sille ku ilmasin sille miten paljon toi asia vaivaa mua ja miten itsetuhonen olo mul on (kerroin avoimesti et haluisin viillellä ja tekisinki niin jos ois ihoteippii et sais paikattuu ittensä sit noil haavalapuilla) mut en tie onks se oikeesti puhunu sille mitää ku se on täl hetkel meijän porukoilla (tai ainaki oli jossai välis) nii...
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Eipä oo veli vieläkään ottanu estoja pois ja ottanu yhteyttä. Hohhoh. Oon nyt niin vittuuntunu et varmaan sit ku nähään nii en jaksakaa ottaa asiaa puheeks vaan pidänki mykkäkouluu ja oon ku sitä ei ois olemassakaa. Jos se kohtelee mua niin nii kohtelen sitä sit takasi niin. Jos pyytää anteeks nii sit eri asia mut...

Meijän isä lupas puhuu sille ku ilmasin sille miten paljon toi asia vaivaa mua ja miten itsetuhonen olo mul on (kerroin avoimesti et haluisin viillellä ja tekisinki niin jos ois ihoteippii et sais paikattuu ittensä sit noil haavalapuilla) mut en tie onks se oikeesti puhunu sille mitää ku se on täl hetkel meijän porukoilla (tai ainaki oli jossai välis) nii...
Älä pliis tee itelles mitään!! Muista että viiltely ei oikeesti auta pahaan oloon! Koita vaikka keksiä mieluummin mitä vaan muuta tekemistä tai ajateltavaa <33 tsemppiä ihan törkeän lapsellisen veljen kaa :(
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Älä pliis tee itelles mitään!! Muista että viiltely ei oikeesti auta pahaan oloon! Koita vaikka keksiä mieluummin mitä vaan muuta tekemistä tai ajateltavaa <33 tsemppiä ihan törkeän lapsellisen veljen kaa :(
Juu päätin et mykkäkoulu on se linja mille täs aion lähteä. Jos ei haluu puhuu mun kaa sosiaalisismediois jne nii ei tarvii puhuu mun kaa livenäkää tai mun ei tarvii ees tiedostaa sen olemassa oloo ennen ku se pyytää anteeks. Et joo aion käyttäytyy ku se ois ilmaa sit ku jos täs sitä nyt nään.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Juu päätin et mykkäkoulu on se linja mille täs aion lähteä. Jos ei haluu puhuu mun kaa sosiaalisismediois jne nii ei tarvii puhuu mun kaa livenäkää tai mun ei tarvii ees tiedostaa sen olemassa oloo ennen ku se pyytää anteeks. Et joo aion käyttäytyy ku se ois ilmaa sit ku jos täs sitä nyt nään.
Hyvä hyvä! Pysy vaan vahvana etkö anna periks!
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Meijän isä lupas puhuu sille ku ilmasin sille miten paljon toi asia vaivaa mua ja miten itsetuhonen olo mul on (kerroin avoimesti et haluisin viillellä ja tekisinki niin jos ois ihoteippii et sais paikattuu ittensä sit noil haavalapuilla) mut en tie onks se oikeesti puhunu sille mitää ku se on täl hetkel meijän porukoilla (tai ainaki oli jossai välis) nii...
Okei tää tilanne on suoraansanottuba aika perseestä. Neuvon kuitenkin että sun veli ei oo sen arvoinen että satutat itseäsi. Tiiän kokemuksesta että se auttaa mutta vaan hetkellisesti eikä se tuota tilannetta ratkaise:)

Mee vaikka metsään raivokävelylle ja jupise itseksesti. Mä tykkään riidellä keskenäni, se auttaa:D
 
Ylös Pohja