Aihe vapaa Tyhmää sanoa että "älä kysy että pääseks mukaan jos sua ei alunperin haluttu mukkaan"

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,046
Reaktioarvo
8,495
Aivan mutta kunhan vastasin yhteen viestiin kun täällä nyt kehopositiivisuudestakin puhuttiin ja hillasuo itse siitä puhui alunperin, sinä vastasit siihen ja sitte mä vastasin sulle koska halusin tehdä huomion siitä kuinka kehopositiivisuuden on hyvä kattaa muutkin asiat kuin pelkästään palaneet kasvot jne.... Tai niinkun että itsehän sä tuossa kysyit multa ja sitten aloit neuvomaan joten?? En vain ymmärrä
Kunhan hillasuo itse vastaa, voimme vain miettiä tahtoiko hän kommentillaan tälläistä keskustelua loppujen lopuksi. Ja enkä tarkoittanut, että on hyvä kattaa muutatkin kuin se, mihin idea on luotu; kritisoin alusta alkaen Vantaan kokoisten ihmisten idean varastamista.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Muija on mielestäni ihan normaali sana.. (yritin muokata viestiä mutta ei onnistunut jostain syystä niin piti tehdä näin).
Mä puolestaan itse inhoan sanaa "muija", mutta kaippa koska olet itsekkin "muija" se on hyväksyttävää`\_(•_•)_/`
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,889
Reaktioarvo
1,408
Öö, ei jokainen läski ole samanlainen tai tämmöinen kehoaktivisti. Loukkaat samalla jokaista heidän kokoistaan, niitäkin jotka eivät ole mitenkään muita kohtaan törkeitä.. ja kyllä mun mielestä tuo aika lailla silti haukkumiselta kuulosti mutta....
Tiedän kyllä varsin hyvin ettei kaikki ylipainoiset ole tuollaisia, ja olenkin tässä kokoajan puhunut niistä kehoaktivisteista ja muista mielensäpahoittajista. Onneksi kaikki ylipainoiset ihmiset ei ole tuollaisia vähä-älyisiä tiktokkaajia, vaan valtaosa on ihan mukavaa porukkaa jotka eivät tee kehostaan mitään numeroa ja ovat asiallisia.

Ja eikös läski ole myös monen mielestä haukkumasana, ja loukkaava lihavia ihmisiä kohtaan?
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
37,149
Reaktioarvo
2,899
Mä puolestaan itse inhoan sanaa "muija", mutta kaippa koska olet itsekkin "muija" se on hyväksyttävää`\_(•_•)_/`
Jep oon kuullu et jotkut inhoaa sitä ja periaatteessa kyllä ymmärrän sen itsekin koska monet miespuoliset käyttää sitä silleen loukkaavalla tavalla niin siksi se varmaankin särähtää korvaan 🤔 hmm hmm
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
37,149
Reaktioarvo
2,899
Tiedän kyllä varsin hyvin ettei kaikki ylipainoiset ole tuollaisia, ja olenkin tässä kokoajan puhunut niistä kehoaktivisteista ja muista mielensäpahoittajista. Onneksi kaikki ylipainoiset ihmiset ei ole tuollaisia vähä-älyisiä tiktokkaajia, vaan valtaosa on ihan mukavaa porukkaa jotka eivät tee kehostaan mitään numeroa ja ovat asiallisia.

Ja eikös läski ole myös monen mielestä haukkumasana, ja loukkaava lihavia ihmisiä kohtaan?
No joo, voipi olla että se on monen mielestä haukkumasana. Onhan minua itseänikin haukuttu läskiksi ja se ei tunnu kivalta. Kuitenkin itse olen pyrkinyt vähän niin kuin sitä ottamaan takaisin ja tekemään siitä positiivisen sanan. Ja en tosiaankaan käytä sitä haukkumasanana ketään toistakaan ihmistä kohtaan, en ikinä haukkuisi ketään painosta. Se saattaa särähtää jonkin korvaan, mutta mun puhetyyli on tämmöinen, mutta en tosiaankaan tarkoita sitä pahalla, ennemmin päinvastoin juuri koska haluaisin että läskiys olisi positiivinen asia. Mutta periaatteessa voin ymmärtää senkin jos joku loukkaantuu siitä silti, koska itsekin joskus se tavallaan vielä särähtää korvaan (sen kiusaamishistorian takia juuri).
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Jep oon kuullu et jotkut inhoaa sitä ja periaatteessa kyllä ymmärrän sen itsekin koska monet miespuoliset käyttää sitä silleen loukkaavalla tavalla niin siksi se varmaankin särähtää korvaan 🤔 hmm hmm
Joo, jotenkin nousee niskavillat pystyyn kun tuon kuulee:D toki se muistuttaa myös yläasteesta kun sitä kuuli siellä aika paljon
 

Riisitassu

Jokapaikanhöylä
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
808
Reaktioarvo
1,256
Otsikkoon ja aloitusviestiin: Oon itsekin kokenut samaa ja se on helvetin ikävää, mutta kannattaa arvostaa itseään sen verran ettei yritä viettää aikaa sellaisten ihmisten kanssa, jotka ei arvosta sua D:
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
37,149
Reaktioarvo
2,899
Joo, jotenkin nousee niskavillat pystyyn kun tuon kuulee:D toki se muistuttaa myös yläasteesta kun sitä kuuli siellä aika paljon
Jep. Mulla se sit taas periaatteessa on myös aika normaali sana koska on kavereita/entisiä kavereita (naispuolisia) jotka myös käyttää muija-sanaa ihan tälleen normaalisti, ei mitenkään loukkaavalla tavalla. Vaikka kyllä se joskus voi silti kuulostaa silleen tahattomasti loukkaavalta että kerrankin kun yks mun kaveri oli jotenkin silleen että "kuka se oli se muija" niin mulle tuli vähän outo fiilis mutta ymmärsin että ilmeisesti siinä ei ollu mitää ihmeellistä. Et joo. Voi siit vähän sellanen... Disrespectful fiilis tulla? Vaikka toinen (enkä minä ainakaan) ei sitä tarkoitakaa
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,401
Reaktioarvo
965
Jep. Mulla se sit taas periaatteessa on myös aika normaali sana koska on kavereita/entisiä kavereita (naispuolisia) jotka myös käyttää muija-sanaa ihan tälleen normaalisti, ei mitenkään loukkaavalla tavalla. Vaikka kyllä se joskus voi silti kuulostaa silleen tahattomasti loukkaavalta että kerrankin kun yks mun kaveri oli jotenkin silleen että "kuka se oli se muija" niin mulle tuli vähän outo fiilis mutta ymmärsin että ilmeisesti siinä ei ollu mitää ihmeellistä. Et joo. Voi siit vähän sellanen... Disrespectful fiilis tulla? Vaikka toinen (enkä minä ainakaan) ei sitä tarkoitakaa
Joo kyllä se aina vähän särähtää korvaan epäkunniottavan kuulosena vaikka ei sitä tarkottaiskaan niin :D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Jep. Mulla se sit taas periaatteessa on myös aika normaali sana koska on kavereita/entisiä kavereita (naispuolisia) jotka myös käyttää muija-sanaa ihan tälleen normaalisti, ei mitenkään loukkaavalla tavalla. Vaikka kyllä se joskus voi silti kuulostaa silleen tahattomasti loukkaavalta että kerrankin kun yks mun kaveri oli jotenkin silleen että "kuka se oli se muija" niin mulle tuli vähän outo fiilis mutta ymmärsin että ilmeisesti siinä ei ollu mitää ihmeellistä. Et joo. Voi siit vähän sellanen... Disrespectful fiilis tulla? Vaikka toinen (enkä minä ainakaan) ei sitä tarkoitakaa
Nii, ite vältän just siitä syystä et kaikki ei ymmärrä samalla tavalla. Ja siis kaikissa mun kokemuksissa se on ollu "loukkaavassa"/epäkunnioittavassa tarkoituksessa niin on jäänyt siitä vähän sellainen fiilis että yäk.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
37,149
Reaktioarvo
2,899
Nii, ite vältän just siitä syystä et kaikki ei ymmärrä samalla tavalla. Ja siis kaikissa mun kokemuksissa se on ollu "loukkaavassa"/epäkunnioittavassa tarkoituksessa niin on jäänyt siitä vähän sellainen fiilis että yäk.
Ymmärrän, mut sori mun täytyy viel lisätä (kun tää aihe rupes vaan nyt kiinnostaa mua enemmänkin xD) et mielenkiintoista tosiaan kuinka se on niin eri tavalla käytetty sana koska tosiaan tunnistan sen halventavana sanana joissain tapauksissa, tunnistan sen neutraalina sanana joissain tapauksissa ja sitten jopa ehkä positiivisena kuten vaikka "oot sä kyllä aika kova muija" mitä oon kuullu naisen sanovan toiselle naiselle nimenomaan positiivisessa ja sellasessa feministisessä merkityksessä. Monikäyttöinen sana ilmeisesti :D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Ymmärrän, mut sori mun täytyy viel lisätä (kun tää aihe rupes vaan nyt kiinnostaa mua enemmänkin xD) et mielenkiintoista tosiaan kuinka se on niin eri tavalla käytetty sana koska tosiaan tunnistan sen halventavana sanana joissain tapauksissa, tunnistan sen neutraalina sanana joissain tapauksissa ja sitten jopa ehkä positiivisena kuten vaikka "oot sä kyllä aika kova muija" mitä oon kuullu naisen sanovan toiselle naiselle nimenomaan positiivisessa ja sellasessa feministisessä merkityksessä. Monikäyttöinen sana ilmeisesti :D
Niin no on se aika eri käyttää "kavereiden kesken" ja puhua jostain keskustelun ulkopuolisesta ihmisestä
 
Ylös Pohja