Aihe vapaa Viiksineiti tuli kyläilemään 🐱

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
Toivottavasti en sohaise ampiaispesää kun kysyn... mutta mikä teitä kissaihmisiä viehättää eniten kissoissa? Oon ite kasvanut allergiaperheessä, joten kokemukset lemmikeistä on todella vähäisiä. Oon kuitenkin käsittänyt, että kissat ei kiinny ihmiseen samalla tavalla kuin koirat, vai oonko ihan väärässä? Valaiskaa tietämätöntä :D
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Toivottavasti en sohaise ampiaispesää kun kysyn... mutta mikä teitä kissaihmisiä viehättää eniten kissoissa? Oon ite kasvanut allergiaperheessä, joten kokemukset lemmikeistä on todella vähäisiä. Oon kuitenkin käsittänyt, että kissat ei kiinny ihmiseen samalla tavalla kuin koirat, vai oonko ihan väärässä? Valaiskaa tietämätöntä :D
Kissat ovat (mun mielestä ja mun kokemuksien mukaan) mm. itsenäisiä mutta myös yhteisöllisiä, uteliaita, aktiivisia, ystävällisiä, hellyydenkipeitä ja hassuja. Siksi pidän niistä. :) Toki kissat ovat myös yksilöitä, joilla on kaikilla oma persoonallisuutensa. Kissat todellakin kiintyvät ihmisiin, mutten suoraan sanottuna ihan ymmärrä kissojen jatkuvaa vertailua koiriin. :D Kissat eivät ole samanlaisia kuin koirat, muttei tämä tee niistä koiria huonompia. Ei siis sillä, että olisit niin väittänytkään, mutta jotkut kyllä ajattelevat näin. Toisinaan näkee, että kissoihin tottumattomat kohtelevat kissaa kuin koiraa ja sitten hämmästelevät, että miksei kissa käyttäytynyt kuin koira ja syyllistävät kissaa. Kissat ovat mielestäni liian usein kaiken kaikkiaan väärinymmärrettyjä ja tämä näkyy vähäisenä kunnioituksena kissoja kohtaan (enkä viittaa tällä lainattuun viestiin vaan mm. kesäkissa-ilmiöön ym.)

Menin jo vähän sivuraiteille tässä vastauksessa, mutta joo. :D Kissat best!
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,982
Reaktioarvo
8,477
Toivottavasti en sohaise ampiaispesää kun kysyn... mutta mikä teitä kissaihmisiä viehättää eniten kissoissa? Oon ite kasvanut allergiaperheessä, joten kokemukset lemmikeistä on todella vähäisiä. Oon kuitenkin käsittänyt, että kissat ei kiinny ihmiseen samalla tavalla kuin koirat, vai oonko ihan väärässä? Valaiskaa tietämätöntä :D
Cattos Rex, se riittää. Kissat ovat myös paljon fiksumpia kuin koirat, tunnistavat noin viitisten tuhatta sanaa ja PÄÄTTÄVÄT olla välittämättä niistä, koska eivät ole laumaeläimiä kuten esim. ihmiset ovat. Ja kissat myös tajuavat, että eivät ole samaa porukkaa ihmisten tai muiden eläinten kanssa, niin siksi niistä tulee sellainen kylmä vaikutelma.
Itselläni, kun olin yläasteelainen, kissa tuli aina peittelemään vetäen peiton kaulan päälle ja sitten vielä pesi otaani ja hiusrajaa nuolemalla, jäi viereen hetkeksi kehräämään ja kun nukahdin niin lähti aina pois.
 
Ylös Pohja