Ville Klingan näköinen mies

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,899
Reaktioarvo
8,451
Oulunkylän juna-asemalla junaa odotteassani olen oppinut tuntemaan ihmisiä, koska harrastan sitä paheksuttavaa tapaa puhua ihmisille niitä näitä. Merkillisin mies on ollut keskivartalolihava, jopa raskaalta näyttävä nelikymppinen. Hän pukeutuu vuodesta toiseen aina samoihin farkkuihin, kesällä hawaji-paitoihin ja kukkakuoseihin. Minulle tulee tästä mieleen isoäitini, hänellä oli tapana käyttää kukkapaitoja ja myös hän oli pulska.
Tällä miehellä on kuitenkin outoja tapoja, mitkä erottaa hänet muista odottajista; hän hymyilee ja katsoo silmiin, jos joku sytyttää tupakan. Hän heiluttaa kulmakarvojaan, kun lukee Helsingin Sanomia ja muista poiketen hän lukee sitä paperisina. Hän ei koskaan kuitenkaan loukkaa ketään, tuntuu kun hänen ryhtinsä pyytäisi anteeksiantoa jokaiselta junasta jäävältä. Hän vain "on", miten sen voisi paremmin sanoa. Vuodesta toiseen olen nähnyt tätä miestä ja tänään hän puhui minulle sanoen: "Meillä on töissä Ville Klingan näköinen mies". Sitten hän nousi K-junaan ja jätti minut pohtimaan, mitä hän tarkoitti tällä. Onko hänellä niin rutiininomainen elämä, että uusi mies sekoitti hänen korttinsa? Ehkä hän sanoi minulle tuon, koska minä olen vuosia odottanut junaa kuten hänkin, aina puoli seitsemän jälkeen siinä olemme seisseet. Minun piti googlettaa, kuka Ville Klinga on: urheilutoimittaja ja juontaja. Ehkä tämä oli joku testi? Venäläisen agentin koodilause?
Toivottavasti hän on huomenna taas asemalla, niin minäkin voin sanoa vastaavaa. En tosin tiedä mitä, koska hän on ihminen jota mietin aina. Ehkä tämä on rakkautta.
 
Ylös Pohja