Oi, mulle tuli näitä lukiessani ikävä yläasteella ja tuntuu niin vaikeelta uskoa, etten palaakkaan sinne elokuussa. :(
Semmosii juttui, mitä muut ei sanoneet niin tuota, en halua säikytellä, mutta itse kyllä järkytyin nähdessäni, että osa mun ala-asteen luokkalaisista joi vaan koulussa ES:ää ja jotkut poltti koulun edessä tupakkaa yms. Mut yläasteel on rennompaa, kännyköillä saa olla välitunnilla, syömään voi mennä, millon haluu tai jättää kokonaan syömättä, meillä sai sisällekki jäädä välitunnille, mut sit tuli korona ja ala-asteen ulkovälkät teki paluun.
Ite tykkäsin siitä, kun oli paljon uusia opeja ja oppiaineita vaikka kemia osoittautuikin pettymykseksi. Yritin kovasti, mutta silti keskiarvo tippu. Siis seiskalla yritin kovasti, sen jälkeen meni vähän moti ja ku oli jo saanut 5- niin ei haitannut enää saada sitä uudestaan, ysillä kyl yritin taas petrata.
Meillä tunnit oli pitempii, 75 minuuttii. Siin on sekä hyvät että huonot puolensa. Reppuun tarvii pakata vaan penaali, hygieniapussukka ja ehkä piirustusvihko, jos et jaksa keskittyä oppitunneilla. Myös kuulokkeet tulee joskus tarpeeseen, kylläkin tosi harvoin.
Mut joo, ole oma itsesi, mene rohkeesti tutustumaan muihin... Kaikkee tämmöstä perus, mitä muutki sanoo. Tsemppiä yläasteelle!