Keho Vituttaa taas aivan saatanasti että yhteiskunnan terveydenhoidosta ei oo yhtään mihinkään

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,792
Reaktioarvo
2,893
Vittu oikeest, change my mind

Koska oon jo varmaa yli puol vuotta sitten laittanu pyynnön että saisinko jotain vitun astmatutkimuksia mutta EEEEEEEI vittu kun ei se nyt vaan käy ,,,,,,,

Siis olin semmoses kelan jutussa missä työntekijä ohjeisti mua tän sairausepäilyn suhteen toimimaan niin että laitan viestiä typin yhteyshenkilölle että tarvis selvittää astman mahollisuutta tai jotain vastaavaa. No mähän sitten laitoin (ja vielä yhdessä sen työntekijän kanssa) viestin typpiin ja kyselin vähän että pystyykö tätä kautta selvittää asiaa mutta sain sieltä vaan jonkun sekavan vastauksen mitä en tajunnut koskaan ja asia jäi siihen ja nyt vaan vittu mietin että ei saatanan vittu ku tää yskä ei lopu vaikka mitä tekee.

Ja siis kun mun veljellä ja mun isällä on tää sama juttu mutta äidillä ei niin mietin onkse perinnöllistä. Toisaalta mun kahdella muulla veljellä ei tietääkseni oo tätä.

Ja siis joo, tiedostan että meillä on ehkä vähän pölystä kotona koska ite en ainakaan suurimman osan ajasta pysty siivoamaan yhtään (harmi) mutta en usko että se PELKÄSTÄÄN sitä on koska mun äidillä tosiaan ei tätä ole yhtään. Kyllä mä tiedän että siivoaminen ois hyvä juttu mutta kun ei pysty niin ei pysty. Mä yritän jo nyt kaikkeni ja pystyn siivoamaan silloin tällöin jonkun verran mutta tbh ahdistaa liikaa ja sen takia siivoan vaan aivan liian harvoin, kyllä mä sen tiedän, et ei tarvi siitä syyllistää lisää, tiedän sen jo. Parempaan en tällä hetkel pysty.

Ja joo, että pitäs varmaan saada selvitettyä tämä mutta. Koronan takia kaikki on ihan saatanan mahotonta. Mun isällä piti olla se spirometria (joku saatana, kuitenkin astmatutkimuksiin kuuluva juttu kai?) Mutta ilmeisesti koronan takia niitä ei vaan vieläkään tehdä tai ainakaan iskä ei oo siinä edelleenkään käyny. Ja se spirometria piti olla nyt syksyllä vai oliko se jo syksyllä 2020 mutta ei, ei sitä oo vieläkään ollu. Kuulemma piti olla "silloin kun korona helpottaa" Tai jotain paskaa, mutta sen vaan sanon että ei täällä kyllä saa ikinä mitään diagnoosia näköjään. Jos faija ei pääse siihen spirometriaan ja mä en saa edes aikaa mihinkään lääkärille alunperinkään ni johan nyt on vittu. Et joo enpä tiedä mitä tässä enää voi. Varmaan pitää vaan taas uudestaan yrittää :D jos vaikka onnistuis. Mut joo piti vaa avautua ku tälläkin hetkellä yskin täällä ku joku vittu tappais mua tai jotain. Ja siis luin myös että astmassa ois sellasta että välil voi olla vähemmän oireita ja välillä enemmän, tai jotain, ja mul on just silleen. Välillä on tosi paljon yskää ja limaa, välillä taas ei erityisen paljon.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,792
Reaktioarvo
2,893
Ja ei voi olla koronaa tää koska on alkanu mulla jo varmaan..... No, en muista tarkkaan millon mut varmaan just vuosia sitten. Kuitenkin ennen koronaa. Oli tätä jo ollu aika kauankin.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
822
Korona viivästyttää tutkimuksia jotka usein on jo valmiiks myöhässä. Mun sydänultra oli muistaakseni puolitoista vuotta myöhässä, sain ajan ku tarpeeks monta kertaa kyseltiin.

En tiiä miten nuo toimii eri puolilla Suomea mutta täällä nopeimmin pääsee työttömien terkkarin kautta. Jos siis on kirjoilla työttömänä.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,792
Reaktioarvo
2,893
Korona viivästyttää tutkimuksia jotka usein on jo valmiiks myöhässä. Mun sydänultra oli muistaakseni puolitoista vuotta myöhässä, sain ajan ku tarpeeks monta kertaa kyseltiin.

En tiiä miten nuo toimii eri puolilla Suomea mutta täällä nopeimmin pääsee työttömien terkkarin kautta. Jos siis on kirjoilla työttömänä.
Jep. Totaa joo oon kirjoilla työttömänä kyllä. Täytyy nyt jotain kautta yrittää joka tapauksessa :D
 

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
Oon elokuusta lähtien yrittäny saada yhtä psykiatrista diagnoosia enkä oo saanu sitä vieläkään. Myöskään kukaan ei ota vastuuta omasta psyykenlääkityksestä. Jos olis aikaa niin tietysti juoksentelisin polin akuuttivastaanotoilla, mutta kun yritän tässä olla yhteiskunnallisesti tuottava ja opiskella itselleni ammattia niin en ehdi.

Tää on tätä.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,792
Reaktioarvo
2,893
Oon elokuusta lähtien yrittäny saada yhtä psykiatrista diagnoosia enkä oo saanu sitä vieläkään. Myöskään kukaan ei ota vastuuta omasta psyykenlääkityksestä. Jos olis aikaa niin tietysti juoksentelisin polin akuuttivastaanotoilla, mutta kun yritän tässä olla yhteiskunnallisesti tuottava ja opiskella itselleni ammattia niin en ehdi.

Tää on tätä.
Ei kyllä ainakaan kannata olla yhteiskunnallisesti tuottava, se on selvä, itseäni ei ainakaan kiinnosta edes yrittää, ei ainakaan enää. Mut honestly, sad. Varsinkin mielenterveysasioissa tuntuu että täällä ei voi luottaa yhteenkään lääkäriin tmv
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
muu ei taida auttaa kuin painostaminen ja vaatiminen, jos et siihen ite pysty (esm mulle tosi vaikeaa vaatia mitään vaan tyydyn yleensä siihen mitä saan) niin jos joku jämäkkä perheenjäsen voi auttaa? tuohon siivoomisen vaikeuteen voin kans samaistua, oon nukkunu kohta viikon ilman lakanoita pelkän viltin päällä koska ei vaan jaksa laittaa kuivuneita lakanoita sänkyyn.. mut oon huomannu et tavaran karsiminen auttaa tosi paljon ettei pöly keräänny joka paikkaan ja siivoaminen on tuhat kertaa helpompaa.

tsemppiä tosi paljon!!
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,792
Reaktioarvo
2,893
muu ei taida auttaa kuin painostaminen ja vaatiminen, jos et siihen ite pysty (esm mulle tosi vaikeaa vaatia mitään vaan tyydyn yleensä siihen mitä saan) niin jos joku jämäkkä perheenjäsen voi auttaa? tuohon siivoomisen vaikeuteen voin kans samaistua, oon nukkunu kohta viikon ilman lakanoita pelkän viltin päällä koska ei vaan jaksa laittaa kuivuneita lakanoita sänkyyn.. mut oon huomannu et tavaran karsiminen auttaa tosi paljon ettei pöly keräänny joka paikkaan ja siivoaminen on tuhat kertaa helpompaa.

tsemppiä tosi paljon!!
Kiitos
No tavaraa mä en pysty karsimaan mutta huoneeseen jääneitä roskia oon heittäny kyllä roskikseen, yks kerrallaan silloin tällöin :D onhan sekin jotain....... Mut hyvä jos joku samaistuu. Itelläki pitäs taas lakanat vaihtaa mutta eeeeii. Kuinkahan kauan oon nukkunut näillä samoilla
Ja toi yks hiton tyyny (joka on ihan pölynen) pitäs tuulettaa ulkona ja viedä olkkariin sinne minne se kuuluukin, joskus vaan otin sen flunssan takia lisätyynyks mut sitte se jäi tohon. Mut joo mua auttaa täs se et teen just yks kerrallaan silloin tällöin noita asioita, niin se ei ala ahdistamaan. Se hoituu ikään kuin siinä sivussa. Jos taas mietin että mun pitää nyt siivota niin en pysty tekemään mitään ja saan jonkun paniikkikohtauksen tai sen tapasen. Niinpä sitä ei oikee kannata aatella koskaan :D

Ja en tiiä onks kukaan perheenjäsen jämäkkä mutta joo en tiiä. Puhuttiin äidin kanssa että voisin soittaa sinne mihin lie terveysneuvontanumeroon. Mutta inhoon vaan sitä kun siel ei ikinä vastata enkä pysty odottaa kauaa, mun "puhelinpelko" vaan pahenee jos joudun jonottamaan. Sen takia ois helvetin hyvä jos pystyisin vaa soittaa sinne ja siel vastattais heti, sanoisin asiani ja siinä se. Mut ei, eihän se niin helppoo voi olla. Pitää jonottaa viis tuntia ja sittenkään ei vastata.
 
Ylös Pohja