Voi paska, kun yhteishaku stressaaa

Höpöliini

Harjoittelija
Reaktioarvo
5
Mulla on 29 päivää aikaa hakea enkä vieläkään tiedä minne haluan. Stressaaaa! Kun tiiän varmaksi ensimmäisen vaihtoehdon, joka tulisi olemaan lukio, mutta pitäisi keksiä sitten joku alakin kakkosvaihtoehdoks kaksariksi. Se keskiarvoraja on just siinä ja siinä saanko pidettyä niin, että pääsen haluamaani lukioon. Kaksoistutkinnossahan sitten pääsen kuitenkin puoliksi samaan lukioon minne haen ensimmäisenä vaihtoehtona. Oon miettinyt jotain raksaa tai matkailualaa, mutta en tiedä näenkö itseäni siellä. Tietty ois se merkonomikin, mutta ei jaksa yhtään kiinnostaa, kun en halua päätyä kaupankassalle. Voisinhan tietty hakea peruslinjalle taidelukioon, koska sinne on kaupunkini alin keskiarvoraja ja pääsisin varmasti, mutta se ei ole yhtään näköiseni paikka (ja ihmiset) ja muutenkin kaiki tutut menee sinne ja haluan tutustua rauhassa uusiin ihmisiin. No, pitää vain toivoa ja pitää arvosanat samoina niin pääsisin ykkösvaihtoehtoon.

Minne te haette?

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Reaktioarvo
1,512
Hähää, taidatko hakee samaan lukioon, missä mä nyt oon? :D Toi sun kuvaus kuulosti erittäin tutulta. :D

Oon nyt abi, ja haen yhteishaussa Aalto-yliopistoon opiskelee visuaalisen viestinnän muotoiluu, Lapin yliopistoon graaffista suunnittelua, XAMK:iin Kouvolaan graaffista muotoilua ja LAB:iin graaffista suunnittelua. Itseä kuumottaa se, että pääsisinkö Aaltoon. Sinne haluan ehdottomasti päästä, koska siellä voi opiskelee sarjakuvaa sivuaineena.

ted

Sorateiden virtuoosi
Reaktioarvo
739
29 päivässä ehtii löytää vaikka mitä kiinnostavaa joten no stress! Itehän hain ammattikorkeeseen vikana hakupäivänä alalle josta en ollu kuullutkaan aiemmin. (Ei välttämättä järkevin vaihtoehto mutta mulla toimi). Eli kannattaa vaan tutkii eri vaihtoehtoja kunnes löytyy joku sopiva. Ja jos myöhemmin tajuat et tuli ihan väärä valinta, vaihtaminen on myös mahollista

redneck276

Asiantuntija
Reaktioarvo
422
Mulla olisi kohta lukion jälkeiset haut enkä tiedä vielä edes ensimmäistä vaihtoehtoa. D:

'

HUISKELIINI

Kuningatar
Reaktioarvo
349
Mä oon vasta lukion ihan alussa ja silti hakutoiveet jatko-opintoihin ovat jo aika selvät.

Ylös Pohja