Keho voisiko olla allergiaa?

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
ollaan äidin kaa mietitty, että voisko olla mitenkään mahollista, että oisin allerginen sitrushedelmille. toki tätäkin ois hyvä lääkäriltä kysellä, mutta kirjotan nyt pohtivan tekstin tänne ekana ja...jos jollain on ajatuksia tai samankaltasia kokemuksia!

mulla on atooppista ihottumaa ja sitä tulee "jaksoissa". kuitenkin kun talven aikana aloin syödä mandariineja paljon, niin se ihottuma lähti pahenemaan! oli pitkä aika, jolloin en syöny mandariineja (tms. muita sitrushedelmiä), jolloin se ihottuma lähti parempaan suuntaan ja alko rauhottuu. nyt kuitenkin oon taas alottanu mandariinejen syönnin ja ihottuma on taas lhteny pahenemaan (+ aiemmin sitä oli vaan oikeessa kädessä, mutta nyt sitä on alkanu vähän ilmestyy myös vasempaan).

mä toivon, ettei oo allergiasta kyse D:! mandariinit on vaan niin perhanan hyviä xD
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Voi hyvin olla allergiaa. Mulla on myös atloppinen iho, ja kun syön sitrushedelmiä se pahenee. Niistä saattaa tulla suupieliin ihottumaa jota ei muulloin olisi. Kannattaa varmaan olla pidempi aika ilman niitä ja kattoo mitä tapahtuu. Mä oon ollut monta vuotta ilman sitrushedelmiä (paitsi sitruunaa, se ei aihauta mulle allergiaa), mikä oli alussa berseestä, mutta kyllä siihenkin tottuu
 
Ylös Pohja