Aihe vapaa Ärsyttää ko tuo poika on lestadiolainen

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,599
Reaktioarvo
6,503
Ai, en oo tajunnu että se kuulostaa ilkeältä :( anteeks!

Ja siis ärsyttää se että se ei kuitenkaan halua/voi seurustella mun kans :(
Ei se mitään, ei kaikki tiedä ja osa uskovaisista saattaa käyttää sitä sanaa itekki! <3

No siis eihän se ole sanottua. Mää ite tiiän muutaman uskovaisen jotka on ihan naimisissakin epäuskovaisen kanssa, vaikka se onki aika harvinaista. Mutta se on kyllä totta et yleensä halutaan seurustella sellasen kanssa jolla on sama ajatusmaailma ku itellä.
Vaikka koskaanhan ei tiedä :3 Yritä ainakin tutustua tähän ihmiseen, ainahan voit saada kaverin jos ei muuta!
 
Liittynyt
20.4.2022
Viestejä
2,183
Reaktioarvo
949
Ei se mitään, ei kaikki tiedä ja osa uskovaisista saattaa käyttää sitä sanaa itekki! <3

No siis eihän se ole sanottua. Mää ite tiiän muutaman uskovaisen jotka on ihan naimisissakin epäuskovaisen kanssa, vaikka se onki aika harvinaista. Mutta se on kyllä totta et yleensä halutaan seurustella sellasen kanssa jolla on sama ajatusmaailma ku itellä.
Vaikka koskaanhan ei tiedä :3 Yritä ainakin tutustua tähän ihmiseen, ainahan voit saada kaverin jos ei muuta!
Katotaanpa jos se kuitenki tykkäis musta :Dd

Mutta ihan btw, ihmettelen sanan uskovainen käyttöä vanhoillislestadiolaisista? En ihan ymmärrä miks vaan ne ois uskovaisia? (Siis ihan vaan oon miettiny tätä aika pienestä asti :D)
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,599
Reaktioarvo
6,503
Katotaanpa jos se kuitenki tykkäis musta :Dd

Mutta ihan btw, ihmettelen sanan uskovainen käyttöä vanhoillislestadiolaisista? En ihan ymmärrä miks vaan ne ois uskovaisia? (Siis ihan vaan oon miettiny tätä aika pienestä asti :D)
Koskaan ei voi tietää muuta ku kysymällä lol

Haha mää en kyllä oikeen ossaa tohon vastata. Me vaan ollaan aina käytetty sanoja uskovainen tai epäuskovainen (joskus ton tilalla käytetään myös sanaa ei-uskovainen ku epäuskovainen kuulostaa joidenkin ihmisten korvissa negatiiviselta) ja lisäksi me sanotaan aina myös et meikäläinen, esim vaikka kysyttäessä "onko tuoki meikäläinen"
Veikkaisin et se nimitys uskovainen liittyy nimenomaan siihen et uskotaan Jumalaan ja et ku opetetaan et ainoastaan uskomalla synnit anteeksi pääsee taivaaseen
 
Liittynyt
20.4.2022
Viestejä
2,183
Reaktioarvo
949
Koskaan ei voi tietää muuta ku kysymällä lol

Haha mää en kyllä oikeen ossaa tohon vastata. Me vaan ollaan aina käytetty sanoja uskovainen tai epäuskovainen (joskus ton tilalla käytetään myös sanaa ei-uskovainen ku epäuskovainen kuulostaa joidenkin ihmisten korvissa negatiiviselta) ja lisäksi me sanotaan aina myös et meikäläinen, esim vaikka kysyttäessä "onko tuoki meikäläinen"
Veikkaisin et se nimitys uskovainen liittyy nimenomaan siihen et uskotaan Jumalaan ja et ku opetetaan et ainoastaan uskomalla synnit anteeksi pääsee taivaaseen
Siis tuo mua just hämmentää ko esim mieki uskon jumalaan vaikka en ookkaan lestadiolainen??
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,599
Reaktioarvo
6,503
Siis tuo mua just hämmentää ko esim mieki uskon jumalaan vaikka en ookkaan lestadiolainen??
Jos oikeen muistan nii yleisesti vanhoillislestadiolaisuudessa uskotaan et ainoastaan me päästään taivaaseen. Että ainoastaan uskovainen (lestadiolainen siis) voi saarnata synnit anteeksi.
Et tuohon se jotenki liittyy. Se on niin vanha nimitys et en yhtään oo koskaan aatellu asiaa :'D
 
Liittynyt
20.4.2022
Viestejä
2,183
Reaktioarvo
949
Jos oikeen muistan nii yleisesti vanhoillislestadiolaisuudessa uskotaan et ainoastaan me päästään taivaaseen. Että ainoastaan uskovainen (lestadiolainen siis) voi saarnata synnit anteeksi.
Et tuohon se jotenki liittyy. Se on niin vanha nimitys et en yhtään oo koskaan aatellu asiaa :'D
Okei nyt tajuun. Tai siis en. Tajuan että miks mun "uskovainen" kaveri on sitä mieltä että en pääse taivaaseen. Tosin se lause hämmensi pienenä://
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Okei nyt tajuun. Tai siis en. Tajuan että miks mun "uskovainen" kaveri on sitä mieltä että en pääse taivaaseen. Tosin se lause hämmensi pienenä://
Jos sitä pelkäät ni tervetuloa körtiksi, meillä opetetaan ihmisen pekastuvan yksin armosta aka jokatapauksessa ja tää tieto pelasti Paavo ruotsalaisen mielenterveyden 1700 luvulla:D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Kiitos tästä tarjouksesta :D
Ole hyvä:D
Ollaan muutenkin varmaan säännöllisesti "kirkon" toiminnassa olevista nuorista vähiten uskovat:D
Eihän meillä edes ole mitään jumalanpalveluksia kuin ihan harvoin vaan veisuista joskus ja sit joskus wähäväkiset aka 90% läpi soitettu/laulettu jumalanpalveluksia johon omat vartavasten tehdyt kappaleet lol
Virsikirjaan ei noiden leireillä oo monesti koskettu:D
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,599
Reaktioarvo
6,503
Säälittävää touhua.
En nyt sanois että se on säälittävää. Mun omakin äiti on seurustellut yläasteikäsenä epäuskoisen pojan kanssa. Ja toki se syy miksi erosivat oli kyllä tuo sama.
Mut hyvin usein on kyse siitä et ku halutaan kuitenki yrittää. Kattoo et onnistuuko olla sellasen ihimisen kanssa jolla on eri arvomaailma.
Toisaalta en tiedä tuosta pojasta mittää et voihan olla et sen tapauksessa on kyse muusta esim jos on vaikka joku playeri tai jotain mutta halusin vaan sanoo ku suurimmassa osassa tapauksista on kyse tästä. Sori jos kuulostan inhottavalta, ei ollu tarkotus <3
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,599
Reaktioarvo
6,503
Niin ymmärsinkin nyt jälkikäteen. En kyllä itse koe tuota lyhempääkään versiota millään tapaa loukkaavana, mutta ehkä voin ymmärtää miksi se joidenkin mielestä siltä kuulostaa.
Joo ymmärrän et ei se monien mielestä kuulosta loukkaavalta, varsinki ku monet uskovaiset saattaa itekki kutsua itteensä lestaksi, mut tätä sanaa on lähes aina käytetty tarkotuksena loukata lestadiolaisia. Esimerkiksi mua itteä on kiusattu uskovaisuuden takia ja yks yleisimmistä haukkumasanoista jeesustelijan ohella oli nimenomaan lesta
 
Ylös Pohja