ärsytti yks kaveri eilen D: taas

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
tein eilen keskustelun johon kirjotin aikamoisen romaanin siitä, miten miulla menee tällä hetkellä. mainihin yhessä kohtaa eilisestä tilanteesta koulussa ja aattelin nyt tehä erillisen keskustelun nimenomaan siitä, koska se häiritsee niin paljon D: laitan suoraan tähän sen saman tekstin:

tänään otti päähän, kun olin koulussa miun parhaan kaverin kanssa, ja hän alko TAAS kerran puuttumaan miun koulunkäyntiin, vaikka teen aina kaiken niin hyvin ku pystyn ja mt-ongelmat saattaa toisinaan vaikuttaa. sanotaanpa tätä kaveria (tai "kaveria"?) vaikka nimellä sara. sara ei siis itse tee omilla tunneillaan about mitään, hän vaan piirtää ipadillä / kuuntelee musiikkia / kattoo puhelinta kun pitäs keskittyä tehtäviin tai opettajan kuunteluun. saraa ei kertakaikkiaan kiinnosta koulu yleensä, paitsi ehkä pari oppituntia on sellasia että opiskelee. eikä siinä, ei ole minun asia, MUTTA helvetin naurettavaa ja tekopyhää samaan aikaan puuttua miun tekemiseen. tänään miulla ois ollu uskontoa ennen ku lähin fyssarille, ja en sillä hetkellä edes muistanut että miun ois pitäny tehä sitä. eikä oo mikään kiire, kun koe on keskiviikkona ja on enää muutama tehtävä jäljellä ja ne aiheet on helppoja. sanoin siinä tunnin alussa saralle että voisin tehä ne tehtävät, ja melko pian opettaja tuli sanomaan saralle kritiikkinä, että "hei, sulla menee joka päivä useampi tunti noihin omiin juttuihin mitä teet aina oppitunneilla". sara sitten alko nalkuttamaan miulle kun oppitunti oli kestäny puol tuntia, että "näyttää joo tosi uskonnon tekemiseltä" ja ku sanoin etten ois kumminkaan välttämättä kerenny tehä kaikkia tehtäviä siinä tunnin aikana (tai oisin kerenny, mutta ei vaan ollu jaksamista todella surkeiden yöunien takia), niin se sano et "mutta oisit voinu ees alottaa". girl, sulle just tultiin sanomaan opettajan suusta ettet tee tehtäviäs _ollenkaan_ ja sulla on _aina_ vaan omat jutut mielessä, kannattaisko keskittyä omien kouluhommien tekemiseen :') varsinki ku miulla on hommat sillä tolalla etten oo kertaakaan kuullu samanlaista kommenttia ku sinä, vaan nimenomaan saanu kehuja että hyvin menee. tätähän on ollu monesti aiemminki, että hän puuttuu miun asioihin ihan liikaa. ja ku miun mielestä kyse ei oo huolesta, vaan nimenomaan siitä et se haluu käyttää valtaa johonki / saada vaan jonkun syyn mistä valittaa miulle. stfu hänelle vaa.
 
Viimeksi muokattu:

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
onko kellään mitään vinkkejä miten tosta asiasta vois sanoa, kun ite aina yritän mutta meen vaan jotenkin jumiin D: kai pelkään että sanon sen liian lepsusti tai sitten täräytän vähä turhanki kovaa. tuntuu vaikeelta sanoo se neutraalisti.
 

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
Mun mielestä voisit kyl ihan täräyttää sen asian kovaa niin ehkä vihdoin se ymmärtäis että sua ärsyttää se asia. Jos siis tätä on ollut aikasemminkin niin sanot vaan suoraan mitään kiertelemättä
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Mun mielestä voisit kyl ihan täräyttää sen asian kovaa niin ehkä vihdoin se ymmärtäis että sua ärsyttää se asia. Jos siis tätä on ollut aikasemminkin niin sanot vaan suoraan mitään kiertelemättä
joo, tätä on kyllä ollu kauan ja monta kertaa, sanoisin että jostain viime syksystä asti D: aina jos myöhästyn bussista tai en saa jotain tehtäviä tehtyy, nii se on saralle kauhee ongelma. tässä pari viestiä mitkä hän on joskus laittanu, en kehtaa laittaa ss joten kirjotan ne nyt ite tähän:

"tän takia oon sanonu et ajoissa sinne pysäkille"

"no yritä nyt sitte vaa saada ittes edes vikoille tunnille", "joo no yritä ainaki", "joko bussissa vai myöhästyitkö" (nää 4 siis peräkkäin aina ku laitoin jonkun vastauksen)

"siun pitäs olla jo tunnilla", "siun pitäs olla tekemässä rästikokeita"

"mene sinne bussipysäkille se 10 min ennen!" (kyllä, huutomerkki...), "ku näytät taas luottavan niihin aikatauluihin"

ite mainihin sille kerran et "siun pitäs tehä tehtäviä eikä keskittyy omiin juttuihin", vastauksena vaa neutraalilla äänellä "tiiän" ja jatko omien juttujensa tekemistä (jotka ei liity opiskeluun millään tavalla).

huoh, alkaa oikeesti tympiä kun siitä tulee usein sellanen pomotteluviba ja tosiaan tekopyhyys. miulla on ollu sitä et oon kokenu vaikeeks lähtee kouluun (ei oo enää) ja tehtävien teko joskus vaikeeta, kumpaanki on ihan oikeet syyt. hän kyllä tietää sen etten tahallani oo tekemättä tai tulematta kouluun.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Hyvä et kuitenki ajattelit sanoo tosta! Mä en aikasemmin ikinä sanonut tommosista asioista ja nyt jälkikäteen harmittaa, kuinka moni asia on jäänyt häiritsemään. D: En oikein osaa antaa mitään neuvoa, kun mulla on noi aivan samat ongelmat. -_-
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Hyvä et kuitenki ajattelit sanoo tosta! Mä en aikasemmin ikinä sanonut tommosista asioista ja nyt jälkikäteen harmittaa, kuinka moni asia on jäänyt häiritsemään. D: En oikein osaa antaa mitään neuvoa, kun mulla on noi aivan samat ongelmat. -_-

samaistun niin paljon, on aina vaikee sanoo tämmösistä :/ ja monesti itteeki jääny häirihtemään, kun en oo maininnu.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
"Kaveri" uuniin! Meinasin sanoa että lätkäset paistinpannulla ympäri korvia, mutta en kannata väkivaltaa.
Sano suoraan että lopettaa.
okei apua, oli pakko laittaa peukun sijaan tollanen itunauruemoji tuon paistinpannujutun takia :D mutta samaa mieltä että pitää kyl sanoa siitä, se vaan on tosi vaikeeta tämmösenä kilttinä ihmisenä :/ ja tän ihmisen kans on aina muutenkin ollu vähän ongelmia, että hän on tehny / sanonu miun mielestä vähän ikäviä ja erikoisia asioita ja sit en oo älynny mainita niistä. outoa sinänsä että koen hänen välillä olevan ikävä mua kohtaan, mutta samaan samaan hän on kuitenki esim. puolustanu mua kun esim. yks poika tänä vuonna (tän ystäväni näkemyksen mukaan ainakin) käytti mua hyväks ja siis... muutenkin hän kyllä näyttää välittämisensä myös. sara on sanonu, että hän tietää ite olevansa jotenki toksinen eikä hän haluis olla.
 
Liittynyt
20.4.2022
Viestejä
2,183
Reaktioarvo
949
okei apua, oli pakko laittaa peukun sijaan tollanen itunauruemoji tuon paistinpannujutun takia :D mutta samaa mieltä että pitää kyl sanoa siitä, se vaan on tosi vaikeeta tämmösenä kilttinä ihmisenä :/ ja tän ihmisen kans on aina muutenkin ollu vähän ongelmia, että hän on tehny / sanonu miun mielestä vähän ikäviä ja erikoisia asioita ja sit en oo älynny mainita niistä. outoa sinänsä että koen hänen välillä olevan ikävä mua kohtaan, mutta samaan samaan hän on kuitenki esim. puolustanu mua kun esim. yks poika tänä vuonna (tän ystäväni näkemyksen mukaan ainakin) käytti mua hyväks ja siis... muutenkin hän kyllä näyttää välittämisensä myös. sara on sanonu, että hän tietää ite olevansa jotenki toksinen eikä hän haluis olla.
Hmmm, en kyllä osaa autta :( mutta jos ens kerralla sanot suoraan, kun hän käyttäytyy ikävästi?
 
Ylös Pohja