Suhteet Tuntuu että oon erkaantumassa mun ystävästä

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
En tiedä mitä teen. Ei olla nähty johonkin puoleenvuoteen ja sen tapaaminen on aina mun aloitteesta ja mun pitää aina nähdä siihen hirveästi vaivaa. Oikeesti haluaisin pitää hänet elämässäni ja hän on mulle tosi tärkeä, mutta pelkään että tänä vuonna tullaan viettämään meidän viimeiset hetket kavereina. :(

Laitoin hänelle muutama päivä sitten viestiä, jossa kysyin miksei halua enää hengata mun kaa, kun ei olla nähty, tai muutenkaan oltu yhteyksissä ja vastas, että on ollut paljon kaikkea niin kaverit ja muut jutut jääneet vähemmälle, mutta ei tarkotuksella just mä (ja yks toinen meidän kaveri) mutta kun se kuitenkin näkee just niitä muita kavereita ja selitti myös että ei olla meidän wa-ryhmässä juteltu hirveesti niin on unohtanut.

Mutta eihän sitä niin vaan unohda kavereita ja itsekin vois sinne laittaa viestiä, kun mäkin oon välillä laittanut sinne viestiä, tai ehottanut tapaamisia niin on vaan ignoorannut. (Ei siis aina mutta välillä) Ja ku selitin tästä sille niin sen vastaus oli vähän syyllistävän ja tylyn tuntunen suunnilleen näin "Mulla on ollut nyt paljon kaikkea, ymmärsit sitä tai et. Mm. perheongelmia".

Tiedän, että sillä on ongelmia sen perheen kaa, mutta ei toi mun mielestä siltikään selitä sitä, miksi on jättänyt mut pois elämästään, jos kuitenkin muihin on yhteyksissä ja näkee vaivaa näkemiseen. Ja mä ymmärsinkin aiemmin, mut sit ku tajusin et se tosiaan hengaa yhä muitten kaa niin ei voi pelkästään tosta johtua. Mutta mitä teen hänen kanssaan, tai vastaan tohon viestiin? Tai oisko jollain tarjota vertaistukee tähän? :(
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Ihan ymmärrettävää että sillä on muitakin asioita elämässä, mutta ei sen silti pittäis unohtaa tuosta vaan tai olla ymmärtämättä sun tunteita tippaakaan. Etenki toi viimenen viesti oli hyvin tyly. Aivan asiallisesti olisi voinut sanua asiasta.
Jotku ihmiset on tarkotettu vaa väliaikasiksi meijän elämässä, sille ei vaan voi mitään :/
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ihan ymmärrettävää että sillä on muitakin asioita elämässä, mutta ei sen silti pittäis unohtaa tuosta vaan tai olla ymmärtämättä sun tunteita tippaakaan. Etenki toi viimenen viesti oli hyvin tyly. Aivan asiallisesti olisi voinut sanua asiasta.
Jotku ihmiset on tarkotettu vaa väliaikasiksi meijän elämässä, sille ei vaan voi mitään :/
Joo sitä mäkin. :/ Ja että se on siis aina ollut tommonen, että sen kanssa on vaikeeta sopia mitään tms. ja peruu viime tipassa, jos on jotain muuta. Ja nää meidän näkemiset on viimesen vuoden ajan aina vaan harventuneet ja aluks aattelin just, että varmaan kun sillä on paljon kaikkea ja yritin just ymmärtää, mutta sitten aloin kuulla, kuinka kuitenkin muiden kavereiden kanssa hengaa ja esim. sillon puolvuotta sitten kun tavattiin viimeks (btw tää kaveri muuten asuu jonkun kilometrin päässä musta eli tapaaminen olis oikeesti tosi helppoa ja vois tavata vaan lyhyenki aikaa niinku ollaan usein tavattukki vaan lyhyen aikaa) niin hän sanoi että pitää vaan sopia, että tapaa ja että hänelläkin on yhen hänen kaverinsa kanssa, joka asuu toisessa kaupungissa semmonen, että ne on sopineet, että tapaa ainakin joka kuukausi ja tapaa ainakin sen verran. Niin tuntu pahalta, kun ei oo meidän kaa sit voimut tommosta sopimusta tehdä. :/

Ja se mun kaverin viesti meni siis täysin lainattuna näin: "Okei mut tarkoitus ei oo. Mulla vaikee aika elämässä, ymmärrät tai et. Perheen kanssa pahoja ongelmia yms"

Olin siis ennen tätä puhunut esim. siitä kuinka ignooraa joskus ja tapaamisten sopiminen on vaikeaa ja on itsekin sanonut, että se on vain tekosyy ettei ehdi nähdä tms. En tiiä, miten mulle pitäs tää asia sille selittää, kun tuntuu että se ottaa ton tosi hyökkäävästi, tai jotain vaikka halusin vaan kysyä, miksei enää halua hengata meidän kaa. Muutenkin joskus aiemmin, kun kerroin siitä, että tuntuu pahalta (silloin kyllä saatoin itekin sanoa tän asian vähän ärtyneesti kun mua ärsytti) se että aina peruu tapaamiset yms. niin sen vastaus oli just tyly (selitti siitä että hänelle tulee usein tosi nopealla varotusajalla jotain menoa mutta itse en kyllä sitten menis siihen toiseen menoon jos oisin jo aiemmin sopinut jotain ellei oo sit joku tosi tärkee juttu) ja sai mut tuntemaan itse syyllisyyttä siitä asiasta, kun otin ton esille. :/
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ihan ymmärrettävää että sillä on muitakin asioita elämässä, mutta ei sen silti pittäis unohtaa tuosta vaan tai olla ymmärtämättä sun tunteita tippaakaan. Etenki toi viimenen viesti oli hyvin tyly. Aivan asiallisesti olisi voinut sanua asiasta.
Jotku ihmiset on tarkotettu vaa väliaikasiksi meijän elämässä, sille ei vaan voi mitään :/
Ja oot oikeessa tosta ettei kaikki tuu pysymään elämässä, kuin väliaikaisesti, mutta tuntuu vaan niin pahalta, kun oisin oikeesti halunnut pitää hänet mun elämässä ja on mun läheisimpiä kavereita ja vaan hänen ja tämän toisen kaverin kanssa voin olla niin rennosti oma itseni ja he ovat mun pitkäaikaisimmat kaverit ja ainoat, keitä oikeestaan ees oon nähnyt vapaa-ajalla. :(
 

Mikael88

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
201
Reaktioarvo
247
En tiedä mitä teen. Ei olla nähty johonkin puoleenvuoteen ja sen tapaaminen on aina mun aloitteesta ja mun pitää aina nähdä siihen hirveästi vaivaa. Oikeesti haluaisin pitää hänet elämässäni ja hän on mulle tosi tärkeä, mutta pelkään että tänä vuonna tullaan viettämään meidän viimeiset hetket kavereina. :(

Laitoin hänelle muutama päivä sitten viestiä, jossa kysyin miksei halua enää hengata mun kaa, kun ei olla nähty, tai muutenkaan oltu yhteyksissä ja vastas, että on ollut paljon kaikkea niin kaverit ja muut jutut jääneet vähemmälle, mutta ei tarkotuksella just mä (ja yks toinen meidän kaveri) mutta kun se kuitenkin näkee just niitä muita kavereita ja selitti myös että ei olla meidän wa-ryhmässä juteltu hirveesti niin on unohtanut.

Mutta eihän sitä niin vaan unohda kavereita ja itsekin vois sinne laittaa viestiä, kun mäkin oon välillä laittanut sinne viestiä, tai ehottanut tapaamisia niin on vaan ignoorannut. (Ei siis aina mutta välillä) Ja ku selitin tästä sille niin sen vastaus oli vähän syyllistävän ja tylyn tuntunen suunnilleen näin "Mulla on ollut nyt paljon kaikkea, ymmärsit sitä tai et. Mm. perheongelmia".

Tiedän, että sillä on ongelmia sen perheen kaa, mutta ei toi mun mielestä siltikään selitä sitä, miksi on jättänyt mut pois elämästään, jos kuitenkin muihin on yhteyksissä ja näkee vaivaa näkemiseen. Ja mä ymmärsinkin aiemmin, mut sit ku tajusin et se tosiaan hengaa yhä muitten kaa niin ei voi pelkästään tosta johtua. Mutta mitä teen hänen kanssaan, tai vastaan tohon viestiin? Tai oisko jollain tarjota vertaistukee tähän? :(
Itsellä on vähän samoja tuntemuksia yhden pitkäaikaisen ystävän kans. :/
 

Mikael88

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
201
Reaktioarvo
247
Eikä. :( Kauan te ootte tunteneet?
Sanoin sille että miksi me oltais kavereita kun se ei käy mulla ja jos kävisin sillä niin joko se ei avaa ovea tai jos avaa niin se sanoo aina että tuu joskus toiste, ja soittaa vain silloin jos tarvii jotain esim rahaa, olen koittanut sanoo että ois kiva jos kävisit useammin mut ei niin ei. :O
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ainakin 20vuotta
Mitä? Toihan on ihan super pitkään! Mä ihailen hirveesti tommosia tosi pitkiä ystävyyssuhteita ja toivoisin. Että mullakin olisi joku noin pitkäaikainen ystävä, mutta valitettavasti kaikkien kanssa on käynyt vähän tolla tavalla ettei niitä ole enää lopulta kiinnostanut olla mun kanssa tms. :/ Nääkin kaks pitkäaikasinta kaveria tapasin vasta yläasteella ja oon tuntenut joku viis vuotta, tosin on sekin aika paljon. Mutta voimia sulle hirveesti! </3
 

Mikael88

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
201
Reaktioarvo
247
Mitä? Toihan on ihan super pitkään! Mä ihailen hirveesti tommosia tosi pitkiä ystävyyssuhteita ja toivoisin. Että mullakin olisi joku noin pitkäaikainen ystävä, mutta valitettavasti kaikkien kanssa on käynyt vähän tolla tavalla ettei niitä ole enää lopulta kiinnostanut olla mun kanssa tms. :/ Nääkin kaks pitkäaikasinta kaveria tapasin vasta yläasteella ja oon tuntenut joku viis vuotta, tosin on sekin aika paljon. Mutta voimia sulle hirveesti! </3
Ja sit tää on ruvennut olemaan sellasten kaveri jotka juo, polttaa tupakkia ja on muuten vaan epämääräistä väkeä, oon koittanut kysyä että lähdettäis käymään jossain tapahtumis mut eipä lähde, haluan löytää kunnollisen kaverin joka välittää, kuuntelee toista ja on henkisenä tukena toiselle.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Sanoin sille että miksi me oltais kavereita kun se ei käy mulla ja jos kävisin sillä niin joko se ei avaa ovea tai jos avaa niin se sanoo aina että tuu joskus toiste, ja soittaa vain silloin jos tarvii jotain esim rahaa, olen koittanut sanoo että ois kiva jos kävisit useammin mut ei niin ei. :O
Sovitteko näitä tapaamisia ikinä etukäteen vai tuutko aina vaan yllättäen sen ovelle? Mutta toi kuulostaa kyllä ikävästi siltä, että yrittää vaan hyötyä susta, kun soittaa aina vaan jos tarvitsee rahaa. :(
 

Mikael88

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
201
Reaktioarvo
247
Sovitteko näitä tapaamisia ikinä etukäteen vai tuutko aina vaan yllättäen sen ovelle? Mutta toi kuulostaa kyllä ikävästi siltä, että yrittää vaan hyötyä susta, kun soittaa aina vaan jos tarvitsee rahaa. :(
Ei sovita koska ja jos sopisi se ei pidä sovittuja aikoja.. :/
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ja sit tää on ruvennut olemaan sellasten kaveri jotka juo, polttaa tupakkia ja on muuten vaan epämääräistä väkeä, oon koittanut kysyä että lähdettäis käymään jossain tapahtumis mut eipä lähde, haluan löytää kunnollisen kaverin joka välittää, kuuntelee toista ja on henkisenä tukena toiselle.
Siis munki kaveri on alkanut olemaan just tämmösten tyyppejen kaveri! Ei ne varmaan muuten oo mitenkään epämääräsiä vaan perus teinejä ja kuulemma tyyliin koko niiden luokka juo, mutta muistan kun päästiin yläasteelta ja puhuttiin meidän uusista luokista niin hän ei itse olisi todellakaan juonut ja yhtäkkiä paljastuikin, että oli muiden kavereiden kanssa ollut pari kertaa kännissä ja kokeillut vapea yms. Ja mäkin oon häntä pyytänyt tapahtumiin ja aluksi saattaakin olla innoissaan lähtemässä, mutta sitten seuraavana päivänä häneltä meneekin moti koko asiaan. :/ Sillon kun tavataan niin hän kyllä on välittävä, kuunteleva tms. mutta tavataan niin harvoin, eikä ikinä ota oma-aloitteisesti yhteyttä muhun.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ei sovita koska ja jos sopisi se ei pidä sovittuja aikoja.. :/
Äh mulla sama... :/ Hän ei kyllä myöskään haluais että tulisin vaan hänen kotiovelleen vaan että hänen kanssaan tapaamiset sovittais muutama päivä aiemmin ja jos hän itse kysyy niin se on samana päivänä että haluatteko nähä nyt (ei oo kyllä tätäkään kysynyt vuoteen) ja mulla saattaa silloin olla jo jotain muuta tai oon väsynyt enkä oo ehtinyt valmistautua tapaamiseen. Mutta diis hän just saattaa perua tyyliin päivää ennen tai muuttaa aikaa tms. koska tuli jotain muuta menoa. :/
 

Mikael88

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
201
Reaktioarvo
247
Äh mulla sama... :/ Hän ei kyllä myöskään haluais että tulisin vaan hänen kotiovelleen vaan että hänen kanssaan tapaamiset sovittais muutama päivä aiemmin ja jos hän itse kysyy niin se on samana päivänä että haluatteko nähä nyt (ei oo kyllä tätäkään kysynyt vuoteen) ja mulla saattaa silloin olla jo jotain muuta tai oon väsynyt enkä oo ehtinyt valmistautua tapaamiseen. Mutta diis hän just saattaa perua tyyliin päivää ennen tai muuttaa aikaa tms. koska tuli jotain muuta menoa. :/
Tää, oon koittanut pyytää tota tyyppiä esim, makkaraapaistamaan laavulle, kahville huoltikselle, johonkin tapahtumaan käymään ym mut ei..
 
Ylös Pohja