ärsyyntymistä työharjoittelussa

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,448
Reaktioarvo
2,338
Tuossa jonkin aikaa sitten tuo ohjaaja käski laittaa ruisleivät uuniin, loppua en kuullut kunnolla kun se oli jo kääntynyt poispäin ja radio huutaa päälle.

Rupesin siinä sitten niitä leipiä latomaan sinne uuniin, niin hetken päästä kuulin olan takaa kovaäänisen huokauksen ja se rupesi valittamaan siitä, miten harjoittelijat eivät kuuntele ohjeita kunnolla yms yms, laittoi itse muutaman leivän uuniin, ja sanoi että jatka sillä tavalla. Ei vain antanut syytä sille, miksi se minun tapani oli väärä.

Sanoin sille, että väsyttää aika paljon (nukuin ehkä 6 tuntia), niin siihen vastasi "mitenkä ne kaikki kuoret on aina niin väsyneitä kun kuusykkönen on ihan virkeä." NO OLISIKO SYY SIINÄ ETTÄ OLET TEHNYT TÄTÄ HOMMAA 20-30 VUOTTA. En mä tuota äänen sanonut, en mä oikeastaan mitään täällä puhu, kun en halua.

Mutta tällaista nyt.
 

Bones99

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
290
Reaktioarvo
230
Aika epäasiallista oli mielestäni ohjaajan käytös. Tietenkin palautetta ja kritiikkiä ohjaaja voi opiskelijalle antaa, mutta se pitää antaa rakentavasti. Eikä niin, että tiuskitaan ja asenne opiskelijaa kohtaan on lannistava luokkaa "Etkö sä nyt osaa, nuo nykynuoret.." yms.. Kysynpä, että oletko koulun vai työkkärin kautta harjoittelussa? Jos olet koulun, niin voisit mainita ohjaajan käytöksestä omalle opettajallesi, jos ohjaajan käytös jatkuu vielä samalla tavalla.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,448
Reaktioarvo
2,338
Aika epäasiallista oli mielestäni ohjaajan käytös. Tietenkin palautetta ja kritiikkiä ohjaaja voi opiskelijalle antaa, mutta se pitää antaa rakentavasti. Eikä niin, että tiuskitaan ja asenne opiskelijaa kohtaan on lannistava luokkaa "Etkö sä nyt osaa, nuo nykynuoret.." yms.. Kysynpä, että oletko koulun vai työkkärin kautta harjoittelussa? Jos olet koulun, niin voisit mainita ohjaajan käytöksestä omalle opettajallesi, jos ohjaajan käytös jatkuu vielä samalla tavalla.
Koulun kautta olen siellä. Joo, tietenkin saa antaa palautetta, mutta tässä tapauksessa sitä ei annettu oikein, ainakaan omasta mielestäni.
 

Freya

Sensei
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
476
Reaktioarvo
505
Pääsee kerrankin pomottamaan muita, olemaan "tärkeä" niin käyttäydytään niin. Ja vielä kun pääsee muille kertomaan, että miten se harjoittelija ei osannut edes leipiä uuniin laittamaan!
Jep, ikäänkuin joku ei vaan millään osaisi laittaa niitä leipiä uuniin. Onneksi itse on sentään parempi 10v kokemuksella.

Pahinta juurikin kun nämä henkilöt pääsevät mihinkään auktoriteettiasemaan.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Samaa mieltä Freyan kanssa, minusta on ihan hirveää kun tommosia ihmisiä päästetään auktoriteettiasemaan.

Voisin kertoa omastakin kokemuksestani vertaistueksi.
Mullakin oli samanlainen tilanne viime kesänä siivouskeikalla. Kun pomo tuli neuvomaan siivousjuttuja niin sen mielestä mä tein kaiken väärin enkä osannut mitään. Päänaukomista ja läksyttämistä asiakkaidenkin nähden. Se oli ihan hirveää. Näytin kuulemman pomon mielestä siltä ettei mulla oo lapsia kun ”en osannut kärryjä työntää.”
Pomo sano monesti myös näin kun tein jotain väärin:
”Hahaha, tuo näyttää niin hassulta” *huokaus* ”voi lapsi rakas…”

Onneks sain lopettaa keikan kesken.
Tuon jälkeen mulle tuli fiilis että mitä mä sit osaan jos en osaa siivotakaan…
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,448
Reaktioarvo
2,338
Samaa mieltä Freyan kanssa, minusta on ihan hirveää kun tommosia ihmisiä päästetään auktoriteettiasemaan.

Voisin kertoa omastakin kokemuksestani vertaistueksi.
Mullakin oli samanlainen tilanne viime kesänä siivouskeikalla. Kun pomo tuli neuvomaan siivousjuttuja niin sen mielestä mä tein kaiken väärin enkä osannut mitään. Päänaukomista ja läksyttämistä asiakkaidenkin nähden. Se oli ihan hirveää. Näytin kuulemman pomon mielestä siltä ettei mulla oo lapsia kun ”en osannut kärryjä työntää.”
Pomo sano monesti myös näin kun tein jotain väärin:
”Hahaha, tuo näyttää niin hassulta” *huokaus* ”voi lapsi rakas…”

Onneks sain lopettaa keikan kesken.
Tuon jälkeen mulle tuli fiilis että mitä mä sit osaan jos en osaa siivotakaan…
On kyllä aika törkeetä tuommoinen käytös. Ei tosiaan pitäisi tuollaisten ihmisten päästä määräämään.
 
Ylös Pohja