Vaarallinen Alkoholi vaikuttaa nykyisin negatiivisesti mielialaan

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,142
En osannut päättää laitanko tämän mielenterveysosioon mut laitan tänne. Elikkä siis mulla on alkanut tulemaan alakuloisuuskohtauksia samana iltana kun olen juonut omalla mittapuulla liikaa. Sekä aamulla vähäisillä unilla tilanne voi olla sama juomisillan jälkeen. Nousuhumalassa on hetken hauskaa ja hilpeä tunnelma, mut loppuiltaa kohden siis ihan kaikki ilo elämästä katoaa, kaikki on paskaa, unohdan ihan kaikki positiiviset asiat itsestäni sekä
haluan vaan pois. En ehkä kuolla mut vaan pois koska en vaan kestä jotenkin elämää.
En ees tiiä onko se normaalia laskuhumalaakaan. Kuulisin myös muiden kokemuksia.
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,129
Reaktioarvo
1,165
Näinhän sillä tapana, itse kerran istuin keittiön pöydän ääressä juomassa maitoa ja itkemässä.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,142
Niinkuin aiemmin mainitsin, mä aion lopettaa alkoholin käytön ainakin viikoksi. Hauskaa voi olla selvinpäinkin. Jotenkin mulle on tullut pakko juoda aina kun on bileet, koska johtuu eräästä huonosta kokemuksesta selvinpäin biletyksestä. Siis joka oli oman pään sisällä semmonen pettymyksen tunne kun kaikki on hiprakassa ja niillä on hauskaa mutta ite en selvänä jotenkin kestänyt sitä. Mut en kännissäkään kykene olemaan hirveen sosiaalinen kun känni-illan päätteeksi vetäydyn omiin oloihini kun sisällä on semmonen tyhjyyden tunne ja en pidä itsestäni silloin.
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Alkoholittomuus on helvetin vaikeeta. Mulle se on tosi vaikeeta vaikken ikinä oo edes käyttäny alkoholii eikä lopettaminen oo ongelma - alottamisen välttely puolestaan on. Tiiän, että mun mielenterveysongelmat ja addiktioihin taipuvainen keho ei kestä alkoholii ja siks oon päättäny, etten ikinä alota käyttämistä "kunnolla", vaan pitäydyn max. 1-2 mietoo drinkkii/ilta periaatteessa. Niitäkin iltoi on super vähän, koska kotiin en aio alkoholii ostaa ja muualle juomaan meneminen on tosi pelottavaa. Itellä auttaa se, että mulla on frendei, jotka ei juo ja he tuo lohtuu sekä turvaa sillon, kun tunnen jääväni ulkopuolelle holii käyttävien kavereiden jutuista

Oisko sulle mahollista joko pitäytyy siinä "pienes hiprakassa" tai vaihtaa iha kokonaan/osittain alkoholittomaan seuraan? Toi seuranvaihto vois opettaa (enemmän tai vähemmän) alitajuntaisesti sen, että koska muilla on hauskaa ilman holii nii sullaki voi olla. Määrän vähentäminen puolestaan vois tehä sen, että voit edellee olla samas seuras ja ajatella, et sullakin on hauskaa holin takia

Tsemppii, toivottavasti pääset eteenpäin asian kaa <3
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,142
Alkoholittomuus on helvetin vaikeeta. Mulle se on tosi vaikeeta vaikken ikinä oo edes käyttäny alkoholii eikä lopettaminen oo ongelma - alottamisen välttely puolestaan on. Tiiän, että mun mielenterveysongelmat ja addiktioihin taipuvainen keho ei kestä alkoholii ja siks oon päättäny, etten ikinä alota käyttämistä "kunnolla", vaan pitäydyn max. 1-2 mietoo drinkkii/ilta periaatteessa. Niitäkin iltoi on super vähän, koska kotiin en aio alkoholii ostaa ja muualle juomaan meneminen on tosi pelottavaa. Itellä auttaa se, että mulla on frendei, jotka ei juo ja he tuo lohtuu sekä turvaa sillon, kun tunnen jääväni ulkopuolelle holii käyttävien kavereiden jutuista

Oisko sulle mahollista joko pitäytyy siinä "pienes hiprakassa" tai vaihtaa iha kokonaan/osittain alkoholittomaan seuraan? Toi seuranvaihto vois opettaa (enemmän tai vähemmän) alitajuntaisesti sen, että koska muilla on hauskaa ilman holii nii sullaki voi olla. Määrän vähentäminen puolestaan vois tehä sen, että voit edellee olla samas seuras ja ajatella, et sullakin on hauskaa holin takia

Tsemppii, toivottavasti pääset eteenpäin asian kaa <3
Joo. Olin viime viikolla tai siis kröhöm, yritin olla alkoholista lakossa. Ja tämän viikon piti myös olla. Mutta lauantaina tuli tyttöjen kaa lähettyä baariin ja join sit kolme juomaa. Mut loput jaoin kaverin kaa. Eli epäonnistuin siinä asiassa ja en tiedä pitäiskö huolestuu.
Toivon ettei musta tuu ihan alkoholistia, koska pidemmän päälle se voisi olla aika perseestä.
Kiitos tsempeistä <3
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,899
Reaktioarvo
8,451
Joo. Olin viime viikolla tai siis kröhöm, yritin olla alkoholista lakossa. Ja tämän viikon piti myös olla. Mutta lauantaina tuli tyttöjen kaa lähettyä baariin ja join sit kolme juomaa. Mut loput jaoin kaverin kaa. Eli epäonnistuin siinä asiassa ja en tiedä pitäiskö huolestuu.
Toivon ettei musta tuu ihan alkoholistia, koska pidemmän päälle se voisi olla aika perseestä.
Kiitos tsempeistä <3
Hyi *lkoholia.
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Joo. Olin viime viikolla tai siis kröhöm, yritin olla alkoholista lakossa. Ja tämän viikon piti myös olla. Mutta lauantaina tuli tyttöjen kaa lähettyä baariin ja join sit kolme juomaa. Mut loput jaoin kaverin kaa. Eli epäonnistuin siinä asiassa ja en tiedä pitäiskö huolestuu.
Toivon ettei musta tuu ihan alkoholistia, koska pidemmän päälle se voisi olla aika perseestä.
Kiitos tsempeistä <3
Alussa on aina tosi vaikee muuttaa omaa toimintaansa ja sinuna olisin tosi tyytyväinen, kun oot onnistunu noinkin hyvin. En mä pidä sitä epäonnistumisena, jos oot juonu 3 juomaa ja sit jakanu loput kaverin kaa, koska tossa on ollu tosi paljon yritystä pelis. En iha vielä huolestuis, mut jotenki ehkä kannattais puhuu sun frendeille siitä, että haluaisit keksii myös muuta toimintaa? Tai että haluut ainakin vähentää alkoholii?
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,142
Alussa on aina tosi vaikee muuttaa omaa toimintaansa ja sinuna olisin tosi tyytyväinen, kun oot onnistunu noinkin hyvin. En mä pidä sitä epäonnistumisena, jos oot juonu 3 juomaa ja sit jakanu loput kaverin kaa, koska tossa on ollu tosi paljon yritystä pelis. En iha vielä huolestuis, mut jotenki ehkä kannattais puhuu sun frendeille siitä, että haluaisit keksii myös muuta toimintaa? Tai että haluut ainakin vähentää alkoholii?
Ollaan joo frendien kaa puhuttu jo siitä että jotain muuta toimintaa pitäis järjestää ilman alkoholia. Ja oon puhunu niille myös siitä et miten alkoholi vaikuttaa mun mielialaan.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,142
Okei, mulle on alkanut tulee pieniä muistikatkoksia juomisiltojen päätteeksi. Aamulla ei vaan tahdo muistaa joitakin pieniä asioita illasta.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Okei, mulle on alkanut tulee pieniä muistikatkoksia juomisiltojen päätteeksi. Aamulla ei vaan tahdo muistaa joitakin pieniä asioita illasta.
Toi on kyllä ikävää. Itellä on kadonnut muistista melkein muutama vuosi. Vuodet 2015-2017 on sellasia etten niistä hirveästi muista kuin muutaman yksittäisen jutun XD mutta se oli sitä aikaa, ei oo juurikaan ikävä.
 
Liittynyt
22.5.2021
Viestejä
17
Reaktioarvo
12
Joo jos vaikka bileitten aikana alussa on hyvä meno ja hypet, mut sitte rupee tajuumaan et kaikilta lähtöö energiat ja laskuhumala alkaa ja kaikki menee masentuneen oloosina kotiin. Ja aina hyvien bileitten jälkee oon mun huoneessa vaa masis yksin. Ehkä se liittyy muutenki vaa mielenterveytee en tiä, mulla ny o masennus nii se voi olla yks syy.
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
860
Reaktioarvo
1,558
Mulla muutamia vuosia sitten alkoholi teki samaa. Noh se oli sitä aikaa kun mulla todettiin masennus ja ahdistuneisuushäiriö.
Alkoholi sai mielen aika synkäksi ja hauskanpitoa ei ollut. Tuntui että kaikki meni päin persettä. Haastoin riitaa turhista asioista, suutuin ja kiukuttelin. Lopetin alkoholin juomisen pitkäksi aikaa kunnes sitten jossain vaiheessa halusin kokeilla eikä sen jälkeen ole mitään vastaavaa. Voi olla että silloinen seura aiheutti sitä. Siis narsisitinen ex-poikaystäväni ja hänen ystävänsä. Nykyisen mieheni kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa alkoholin kanssa. Aina ollut hauskaa ja mukavaa juodessa. Tietysti nyt ei ole tullut juotua raskauden ja äitiyden takia.
Nyt vasta tytön täytettyä 1 vuoden, olen päässyt ottamaan silloin tällöin kavereiden kanssa. Ei se alkoholi silti ole mikään elämän eliksiiri.
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
914
Reaktioarvo
694
Mulla oli vähän samaa joskus, varsinkin 18-vuotiaana aina kun ryypättiin kavereiden kanssa, niin juominen auttoi pääsemään pakoon omia ajatuksia. Meni silloin vähän huonosti mielen kanssa eikä se alkon juominen oikeasti edes auttanut. Hetkeksi ehkä pääsi pois omasta synkästä päästä, mutta todellisuudessa oli kokoajan paha olo henkisesti. Jossain vaiheessa kuitenkin kun minä ja kaverit alettiin käymään töissä lukion jälkeen eikä aikaa ryyppäämiselle oikein ollut enää niin paljoa, niin jäi alkon juominen vähemmäksi. Ja nyt kun seurustelen sellaisen kanssa joka ottaa yhden viskipaukun joskus ja jouluna, niin juon vielä vähemmän D: Nykyään nautin kun pääsee vähän nollaamaan, nimenomaan koska en juo enää niin usein. Oon aina tiennyt mun rajat alkoholin kanssa, mutta silti tuntuu paljon paremmalta kun ei ole niin usein sitä juomista.
 
Ylös Pohja