Mielenterveys Diagnosoin itelleni paniikkihäiriön tässä vaiheessa

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,665
Reaktioarvo
2,896
Juu nyt lyhyen ajan sisään tullu paniikkikohtauksia (tai ainakin jotain paniikkioireita) ainakin kolmesti bussissa + lenkillä.

Bussissa viel ymmärrän mut tilanne on sos siinä vaiheessa kun alkaa tulla niit lenkillä. Koska yleensä oon pystynyt ihan rauhassa kuitenkin kävelyllä käymään. Nyt oon iha sekasi joka kerta ku meen ulos kävelee. Tai siis muutama viime kerta ollu nyt tämmöstä et en pysty rauhottuu vaa koko ajan vaa oon ihan sekasin ja peloissaan. Varmaa mun koirapelko on yks tekijä mut voi johtuu muustaki en tiiä. Huhhuh niiku oikeesti. Tosin tää huonosti nukkuminen saattaa myös vaikuttaa asiaan. Ja kaikki. Ihastusasiat nyt on niin sekasin ku ikinä vaan voi olla joten.... Sekin ehkä vaikuttaa tähän.

Pakko valittaa tosiaan vähän niistä ihastusasioistakin. Mul on niiku iha vitu outo ollu jo jonku aikaa. Oikeestaan tää on tämmönen ihme masennus ahdistus paniikki hybridi, en oikee tiiä mitä edes tunnen ja sanalla sanoen oon vaa confusion. Oon vaan tosi hämmentynyt mun tunteista ku joka puolelta puskee jotain tunteita jotain henkilöä kohtaan?? Siis eihän se oo uus asia että tyyppejä on paljon mut en tiiä sitten miks nyt on tämmönen entistäkin oudompi olo. Syytän varmaan Gallaghereita koska ihan ku tää kaikki ois alkanu niistä mut en oo kyl varma. Oon vaa jotenki aivan sekasin :D lisäks oon iha torn sen kans et pitäskö mun tuntee mustasukkasuutta vai ei, koska samalla tunnen mut samalla oikeestaan en. Mikä on jotenki nyt taas ihan vitun outoo ja mietin vaa et kuka vittu ees oon ja oonko olemassa 😌 lisäks must tuntuu et nää ihmiset (siis kaikki ihastukset) ahdistaa mua ihan eri tavalla kun yleensä. Oon varmaa vajoomas johonkin psykoosiin tai jotain.

Enpä tiiä ei tässä keskustelussakaan mitään pointtia oo. Muuta ku se että oon huomannu et mun paniikkioireet on nykyään ihan eri tasolla mitä yleensä. En mä yleensä näin sekasin oo ja oon pystynyt menee bussillakin vielä joku aika sitten ihan hyvin. Nyt en pysty enää, iskee paniikki jo melkein ajatuksesta että astuisin bussiin :D siis se paniikkikohtaus oli varmaa elämäni pahin tai yks pahimmista mitä sain sillo viimeksi ku olin bussissa. No jaa onneks mul on kohta vika aika terapeutil ja katotaan jatkoa vähän sen kans sit. Tosin... Mua pelottaa et saan paniikkikohtauksen siel. Todennäköisesti en joudu menee bussilla vaa saan kyydin (toivottavasti koska muuten en varmaan pysty) mut pelottaa silti se aika mitä oon siel. En ymmärrä edes mitä pelkään mut jotenkin mulla menee ihan sekasin aivot pelosta ku mietin sitä :D en tiedä onko tää nyt tätä ku oon nukkunu nii huonosti. Vai mistä tää oikee johtuu.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
714
Reaktioarvo
822
Mä saan paniikkioireita jos käytän koiraa pidemmällä lenkillä enkä uskalla mennä tiettyjä reittejä nimenomaan koirapelon takia.
Uni vaikuttaa tosi paljon ja huonosti nukkuminen lisää varmasti noita oireita myös.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,665
Reaktioarvo
2,896
Also oon pari yötä nyt nähny painajaisia tai jotain saatanaa siis en ees muista kunnolla niitä mut joku hiton ahistus mul tuli niistäki. JA vielä jännempi asia: vähintään kahtena yönä mul on käyny nyt niin että säpsähdän hereille silleen tosi oudosti. En oo ees varma olikse niist painajaisista vai ennen niitä vai mitä. Mut eka se oli sellai et olin joko nukahtanu tai sit vajoomas uneen, mut säpsähtelin sit pari kertaa hereille tai se oli sellast ihme nykimistä enkä tajuu vittu yhtään?? Sit toisella kertaa säpsähin hereille ja saml inisin jotai XDD siis ku olin just jossai unessa tai puoliunessa ja ku heräsin siit ni randomisti vaikeroin jotai ja säpsähdin hereille ?? Se oli tavallaan huvittavaa mut tosi hämmentävää myös :D mut uskon kyl et toi saattaa johtuu noelist koska molemmilla kerroilla muistaakseni ajattelin sitä ja en tiiä olinko nähny just untaki siitä ja sit säpsähdin hereille siitä? En oo varma mut sen tiiän et ajattelin sitä kuitenkin joten on melko todennäköistä että koko homma johtuu noelista. Oikeastaan ei ihmekään että noin käy. Jos joku ihminen ahistaa sua 24/7 ja sit ku meet nukkuu ni totta kai se on sellast apua mitä vittua nyt. Kai toi on vähän samaa mitä mulle kävi silloin kerran Juhan kanssa. Ja varmaan muidenkin kans on joskus ollut tollasta. Tai uskon et toi saattaa olla ihan yleisestikin ahistusta mut mun kohalla se luultavasti liittyy ihastuksiin jotenki. Oiskohan timpanki kohalla ollu tollasta sillon alussa, saatto olla. Alkuhan on varmaan just se pahin ku jotenkin koko kroppa on ihan sekasin, olihan mulla timpanki kohalla sillon se etten syöny normaalisti pitkään aikaan sillon alussa. Ja rehellisesti sanottuna ei mulle tälläkään hetkellä oo oikeen ruoka maistunu moneen päivään. Ja jännä yhteensattuma että tää et ruoka ei maistu alko just about siinä kohtaa kun aloin tykätä noelista. Varmasti ei liity siis mitenkään siihen :DD Kyllä mä siis oon syöny ihan ok mut jotenkin ei vaan hirveenä tekis mieli syödä. Nytkin on nälkä mut en millään jaksais. Tässä yks päivä käytännössä ITKIN sitä että en mä jaksa enkä halua syödä mut hirvee nälkä :D tsiisus että on vaikeeta.
 
Ylös Pohja