Uutiset Ei hyvänen aika, osa 726: Hurja huhu levisi Twitterissä – yliopisto vakuuttaa, että Afrikan tähti -kohun aiheuttaja on aito henkilö

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,533
Reaktioarvo
2,892
Oon samaa mieltä että täyttä paskaahan tuo on, mut eikös se opiskelija ollu musta joka siitä valitti?
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756
Sietäisi vaihto-opiskelijan tutustua edes hiukan maan, jossa hän tällä hetkellä oleilee, historiaan. Suomi on ollut siirtomaan asemassa vuosisatojen ajan, ja täällä on kolonialismin kanssa oltu tekemisissä tuottamalla tervaa orjalaivoihin ja todella raskailla väennostoilla Ruotsin sotiin. Teollistuminen lähti liikkeelle siitä että tänne kannatti perustaa tehtaita, koska saatavilla oli halpaa paikallista työvoimaa ja luonnovaroja metsien ja veden muodossa. Saksalaisilla ei ole rintaääntä urputtaa jostain pelin rasismista kun on ollut ihan omia siirtomaita ja tuossa tosi iloisen 30-luvun päätteeksi ottivat haltuunsa lähes koko Euroopan mistä suunnilleen kaikki ne maat, joihin Fritz astui rautasaappaillaan ovat edelleen äkäisiä.

Afrikan tähti on hieno peli jota on pelattu Suomessa jo 70 vuotta. Se on peli jossa metsästetään jalokiviä, ihan mukavaa ajanvietettä perheen parissa.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,533
Reaktioarvo
2,892
Toi jama kuulostaa ainakin tosi fiksulta muuten näiden asioiden suhteen, tai siis että oon sen kaa about samoilla linjoilla kaikesta, etenkin tosta kulttuurisesta omimisestakin! Se nyt on nimittäin naurettavuuden huippu
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
ihmettelinkin, et missä tää keskustelu viipyy! tai siis ku täst on puhuttu suht. kauan, mut anyways noniin D:

afrikan tähti on ongelmallinen peli, ku sitä alkaa ajatella. varmastikaan tämäkään asia ei kaikkia mustia ja ruskeita ihmisiä häiritse, mutta joitaki häiritsee ja siihen on syy. peli sijoittuu kolonialismin aikaan ja antaa vaan kolonialistisen kuvan afrikasta. eli ns. afrikka on eurooppalaisten leikkikenttä ja pitää saada afrikan tähti kuljetettua eurooppaan - vaikka se ei niinku ole meidän, eli jee valkoset eurooppalaiset vie sen juhuu tai jotain. viimeiseksihän se viedään kairoon tai sinne toiseen paikkaan, jonka nimee en nyt muista. mutta! näistä molemmista oli joskus vissiin hyvät yhteydet eurooppaan, eli siitä siis tämä mielikuva et ahaa, afrikan tähti viedään eurooppaan "turvaan"

joo, se on "vain" peli, mut sit toisaalt mä oon ite lukenu tästä viime aikoina paljon ja ymmärtänyt, että kyl siinä on jonkinlainen ongelma. en tiedä, mitä asialle pitää tehdä, mut ehkä joskus sit tiedetään ku tätä keskusteluu jatketaan vaan ahkerasti. itse asias täst puhuttii vissiin viime vuonnakin? sillai hassua et nous taas nyt aiheeks, mut hyvä et nousi paremmi ku viime vuonna ja noh ymmärtäähän sen, ku se keskustelu jäi muistaakseni aika lyhkäseks.

mä voisin tässä taas selittää ummet ja lammet, mut ny sanoisin, että katsokaa javieramarchantaedo instasta kohokohta "ylivalta + AT". hän selitti ja havainnollisti tosi hyvin, miksi afrikan tähti on problemaattinen - vaikkei heti uskoisi!

kute mie sanon aina; maailma muuttuu ja imo meidän täytyy muuttua sen mukana. ainii ja ei kiitos saivartelua nyt tähän lauseeseen liittyen, jooko 👀
 
Viimeksi muokattu:

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,974
Reaktioarvo
8,475
Huutikset keijotetulle opistolle, jossa soijapojat joutuivat hakemaan kriisiapua.

PS. Aiemmin "henkilön" vanhempien sanottiin olevan Guinea-Bissausta, Portugalin entisestä alusmaasta ja Suomella ollut näiden itsenäistymisen kanssa mitään tekemistä
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,974
Reaktioarvo
8,475
ihmettelinkin, et missä tää keskustelu viipyy! tai siis ku täst on puhuttu suht. kauan, mut anyways noniin D:

afrikan tähti on ongelmallinen peli, ku sitä alkaa ajatella. varmastikaan tämäkään asia ei kaikkia mustia ja ruskeita ihmisiä häiritse, mutta joitaki häiritsee ja siihen on syy. peli sijoittuu kolonialismin aikaan ja antaa vaan kolonialistisen kuvan afrikasta. eli ns. afrikka on eurooppalaisten leikkikenttä ja pitää saada afrikan tähti kuljetettua eurooppaan - vaikka se ei niinku ole meidän, eli jee valkoset eurooppalaiset vie sen juhuu tai jotain. joo, se on "vain" peli, mut sit toisaalt mä oon ite lukenu tästä viime aikoina paljon ja ymmärtänyt, että kyl siinä on jonkinlainen ongelma.

en tiedä, mitä asialle pitää tehdä, mut ehkä joskus sit tiedetään ku tätä keskusteluu jatketaan vaan ahkerasti. itse asias täst puhuttii vissiin viime vuonnakin? sillai hassua et nous taas nyt aiheeks, mut hyvä et nousi paremmi ku viime vuonna ja noh ymmärtäähän sen, ku se keskustelu jäi muistaakseni aika lyhkäseks.

mä voisin tässä taas selittää ummet ja lammet, mut ny sanoisin, että katsokaa javieramarchantaedo instasta kohokohta "ylivalta + AT". hän selitti ja havainnollisti tosi hyvin, miksi afrikan tähti on problemaattinen - vaikkei heti uskoisi!

kute mie sanon aina; maailma muuttuu ja imo meidän täytyy muuttua sen mukana. ainii ja ei kiitos saivartelua nyt tähän lauseeseen liittyen, jooko 👀
Afrikan tähteä ei kuljeteta Eurooppaan, tietäisit jos olisit pelannut peliä. Pelissä rosvotkin olivat buureja, jotka käytännössä ovat Etelä-Afrikan alkuperäisiä asukkaita kun se niemi oli asumaton ennen kuin mustia alkoi valumaan pohjoisesta, kun kuulivat siellä olevan töitä.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
Afrikan tähteä ei kuljeteta Eurooppaan, tietäisit jos olisit pelannut peliä. Pelissä rosvotkin olivat buureja, jotka käytännössä ovat Etelä-Afrikan alkuperäisiä asukkaita kun se niemi oli asumaton ennen kuin mustia alkoi valumaan pohjoisesta, kun kuulivat siellä olevan töitä.
oon pelannut kyllä, unohin sanoa et siit tulee siis sellainen mielikuva*. se kuulu tohon, ku sanoin että "niin sanotusti paadapaadapaada"

ainiin, siis joo unohin selittää yhen asian tos viestissä ni nyt lisään sen sinne
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,533
Reaktioarvo
2,892
Huoh jotenki mä oon ite ainakin täynnä tätä "kaikkien rosojen silotteluun pyrkimistä" ja tarkotan myös sateenkaariasioiden suhteen koska niist voin puhua ku ne koskettaa itteä. Edes minä en jaksa sellasta maailmaa jossa kaikkien pitää varoa sanojaan. Must se riittää et omattais perus käytöstavat ja uskoakseni aika moni jo sen ymmärtää ettei ihmisiä voi ruveta syrjimään ja haukkumaan ihonvärin tai seksuaalisuuden tai sukupuolen takia. Mitä me saavutetaan sillä että kielletään tai muokataan jotain peliä kun siinä on jotain vähän "väärää" tai mitä me saavutetaan sillä että kenenkään sukupuolta ei saa olettaa? Itse ainakin oletan edelleen ihmisten sukupuolia, ne kun voi korjata jos haluaa. Tämä pätee myös muhun, en ymmärrä kuinka joku voi suuttua tästä. Tosin asialla voi olla tekemistä sen kanssa että oon edes "osittain" mun syntymäsukupuoltani, mutta SILTI. Onhan cis- ja heteronormatiivisuus vähän tylsää välillä mutta mun vaan on pakko jotenkin ajatella se silleen että mitä sitten, perus käytöstavat riittää, kunhan kellekään ei oltais ilkeitä tarpeettomasti. Ja mua vaan ärsyttää tää random valitud jatkuvasti siitä että yyyyyyyyy yyyyyyyyy sateenkaari-ihmisillä on asiat niin huonosti, voi vittu, minä ainakin ajattelen itteni ihan normaaliks ihmiseks enkä jaksa ajatella koko ajan olevani joku vitun uhri, suosittelen samaa muille. Tietysti jotkut asiat sattuu mutta must tuntuu et en ite ainakaan jaksa niihin lopulta jäädä vellomaan. Toi höpötys vaan saa ennemminkin mut tuntemaan että mun pitäs joka tilantees tuntee olevani huonompi kuin muut vaikka suuri osa ihmisistä ei sitä edes tarkottas. Nyt vittu niitä valoja. Kaikkia rosoja ei tarvi silotella, tää on vaan elämää, please. Tietenkin se ei tarkota sitä etteikö kaikkia pitäs kohella hyvin mut se on eri asia, tää on vaan pikkuasioista nillittämistä imo.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,974
Reaktioarvo
8,475
oon pelannut kyllä, unohin sanoa et siit tulee siis sellainen mielikuva*. se kuulu tohon, ku sanoin että "niin sanotusti paadapaadapaada"

ainiin, siis joo unohin selittää yhen asian tos viestissä ni nyt lisään sen sinne
Pelin perusteella arabit siinä "riistävät", mikäpä se niillä omaa asuinmannertaan on tutkia.

Pitäisi varmaan kieltää kaikki videopelit kuten Europa Universalis-sarja ja elokuvat kuten Muumio kieltää, ettei kulttuuriamme omivat ja soijapojat loukkaantui enempää.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,974
Reaktioarvo
8,475
ihmettelinkin, et missä tää keskustelu viipyy! tai siis ku täst on puhuttu suht. kauan, mut anyways noniin D:

afrikan tähti on ongelmallinen peli, ku sitä alkaa ajatella. varmastikaan tämäkään asia ei kaikkia mustia ja ruskeita ihmisiä häiritse, mutta joitaki häiritsee ja siihen on syy. peli sijoittuu kolonialismin aikaan ja antaa vaan kolonialistisen kuvan afrikasta. eli ns. afrikka on eurooppalaisten leikkikenttä ja pitää saada afrikan tähti kuljetettua eurooppaan - vaikka se ei niinku ole meidän, eli jee valkoset eurooppalaiset vie sen juhuu tai jotain. viimeiseksihän se viedään kairoon tai sinne toiseen paikkaan, jonka nimee en nyt muista. mutta! näistä molemmista oli joskus vissiin hyvät yhteydet eurooppaan, eli siitä siis tämä mielikuva et ahaa, afrikan tähti viedään eurooppaan "turvaan"

joo, se on "vain" peli, mut sit toisaalt mä oon ite lukenu tästä viime aikoina paljon ja ymmärtänyt, että kyl siinä on jonkinlainen ongelma. en tiedä, mitä asialle pitää tehdä, mut ehkä joskus sit tiedetään ku tätä keskusteluu jatketaan vaan ahkerasti. itse asias täst puhuttii vissiin viime vuonnakin? sillai hassua et nous taas nyt aiheeks, mut hyvä et nousi paremmi ku viime vuonna ja noh ymmärtäähän sen, ku se keskustelu jäi muistaakseni aika lyhkäseks.

mä voisin tässä taas selittää ummet ja lammet, mut ny sanoisin, että katsokaa javieramarchantaedo instasta kohokohta "ylivalta + AT". hän selitti ja havainnollisti tosi hyvin, miksi afrikan tähti on problemaattinen - vaikkei heti uskoisi!

kute mie sanon aina; maailma muuttuu ja imo meidän täytyy muuttua sen mukana. ainii ja ei kiitos saivartelua nyt tähän lauseeseen liittyen, jooko 👀
Otetaanpa tuo viimeinen lause tarkasteluun: miksi sen pitää aina olla eurooppalainen maailma, minkä täytyy muuttaa ajattelutapaansa? Kiinalaiset ovat tehneet puolesta Afrikasta siirtomaansa ja meno on yhtä rajua, tai jopa rajumpaa kuin eurooppalaisten aikaan. Kuitenkaan ketään ei kiinnosta itkeä tästä, koska oma tekopyhyys paljastuisi heti. Samaten arabien ja muslimien ajattelutavassa naisten, seksuaalivähemmistöjen ja luonnon suhteen ei ole kenelläkään ongelmaa vaikka on todella sairasta settiä verrattuna eurooppalaisiin; nämä lumihiutaleet tuskin saavat itkeä, jos täällä on mullahit vallassa. Samaten muualla Aasiassa, Intiassa, kaukoidässä, Indonesiassa nauretaan partaan kun joku Vantaan kokoinen pinkkitukka itkee Twitterissä, että joku maahanmuuttaja saattaa kokea eurooppalaiset pelit ja leikit loukkaaviksi vaikka maahanmuuttaja itse heittäisi innoissaan noppaa pelilaudalla, jossa on piirretty 50-lukulainen romanttinen Afrikka.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,974
Reaktioarvo
8,475
mietinkin, että kuka tekee tästä afrikan tähti -kohusta keskustelun ja meinasin jo tehä sen ite :D mutta oon samaa mieltä siun kanssa, ja en tajua miten joku voi loukkaantua tuosta. ite en näe kyseistä peliä mitenkään rasistisena tai loukkaavana.
Sehän oli erinomainen keijotus ja soijapojat ja lumihiutaleet menivät suoraan halpaan. Ja kuten mediakin, mikä nöyryytys näille twitter-tolloille.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Siis mää en käsitä et miks kaikkien pittää ottaa kaikki asiat niin kirjaimellisesti, en tunne ketään ihimistä joka ois Afrikan tähteä pelatessa aatellut et se ois jollakin tavalla loukkaava tai liittyis mitenkään mihinkään kolonalismiin (tai mikä lie olikaan)
Ei sillä, tajuan kyllä et jotakuta häirittee mutta ku tää maailma on niin täynnä mielensäpahottajia et kohta ei varmaan voi tehä eikä sanua mittää.
Ja ylipäätään mitä ruttoa joku saksalainen vaihto-oppilas tullee Suomeen valittaa jostaki lautapelistä
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756
Siis mää en käsitä et miks kaikkien pittää ottaa kaikki asiat niin kirjaimellisesti, en tunne ketään ihimistä joka ois Afrikan tähteä pelatessa aatellut et se ois jollakin tavalla loukkaava tai liittyis mitenkään mihinkään kolonalismiin (tai mikä lie olikaan)
Ei sillä, tajuan kyllä et jotakuta häirittee mutta ku tää maailma on niin täynnä mielensäpahottajia et kohta ei varmaan voi tehä eikä sanua mittää.
Ja ylipäätään mitä ruttoa joku saksalainen vaihto-oppilas tullee Suomeen valittaa jostaki lautapelistä
niinpä en minäkään syödessäni n*****n suukkoja tai eskimo jäätelöä
 
Viimeksi muokattu:

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,533
Reaktioarvo
2,892
niinpä en minäkään syödessäni n*****n suukkoja tai eskimo jäätelöä
Hahhah huvittavaa muuten kun tuosta sensuroidusta sanasta tulee mulle mieleen se että se on sensuroitu siks että tummaihosis olis jotain pahaa :-------D juuri päinvastainen mielikuva kuin mitä suvakit haluaa

Tai että ihan ku haluttais piilottaa ne ihmiset jotenki sensuroimalla niihin liittyvä sana. Siis sellanen fiilis mulle vaan eka tuli. Ja sit alko huvittaa kuinka tää asia toimii aivan päinvastoin kuin on tarkoitettu :d tuli vähän sellanen olo kuin jos sana lesbo olisi sensuroitu koska se on "ruma sana" ja "niissä ihmisis on jotain pahaa". En tiedä tuleeko kellekään muulle tämmöstä mielikuvaa koskaan?

Huvittavaa

Kaikista huvittavinta on että tummaihoset käyttää itestään sitä niin kovin kovin loukkaavaa sanaa (ja ei, en todellakaan ymmärrä edelleenkään miten se on eri asia, jos sä käytät sitä ite niin miksi se on hirveää jos muut käyttää sitä, ja ei, tätä asiaa ei tarvi kenenkään mulle selittää koska se on selitetty jo mutta en edelleenkään tajua enkä tule tajuamaankaan varmaan)

En minäkään vittu siitä loukkaantuisi jos mua sanottaisiin vaikka sillä """""t-slurrilla"""""" (:D:D:D) vaikka en tiedä miksi sitä muhun käytettäisiin mutta kai muunsukupuolisia saatetaan sellasiks sanoa?? Loukkaantuisin vaan jos se olid selkeästi tarkotettu loukkaavaks. Yleensä sen huomaa jos on tarkotus loukata. Sitä sanaa voi kuitenkin käyttää ihan neutraalistikin

Joten ei, en tuu ikinä ymmärtämään tätä vasemmistoporukkaa.. asioista voi puhua myös kiertelemättä ja kaartelematta
 
Viimeksi muokattu:

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,533
Reaktioarvo
2,892
Tässähän tulee kohta representaation puute jos missään ei saa näkyä mustia ihmisiä..
Muutenkin, mä luulin että ihonväri piti unohtaa mutta tässähän siitä jauhetaan taas kerran niinku se olis maailman relevantein asia. Kun mä taas luulin että sillä ei pitäny olla mitään väliä...... No joo, nyt sillä on vaan entistä enemmän väliä. Ei ihme sekään jos rasismi on vuosien varrella lisääntynyt (en tiedä onko se mutta en ihmettelis). Koska mun mielestä aiemmin oli se mentaliteetti että sillä ei oo väliä. En minäkään oo siitä koskaan välittänyt mutta nykyään se on ihmisessä tärkeintä että minkä värinen sattuu olemaan. Oksennan suvakkien tekopyhyyden takia
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756
Muutenkin, mä luulin että ihonväri piti unohtaa mutta tässähän siitä jauhetaan taas kerran niinku se olis maailman relevantein asia. Kun mä taas luulin että sillä ei pitäny olla mitään väliä...... No joo, nyt sillä on vaan entistä enemmän väliä. Ei ihme sekään jos rasismi on vuosien varrella lisääntynyt (en tiedä onko se mutta en ihmettelis). Koska mun mielestä aiemmin oli se mentaliteetti että sillä ei oo väliä. En minäkään oo siitä koskaan välittänyt mutta nykyään se on ihmisessä tärkeintä että minkä värinen sattuu olemaan. Oksennan suvakkien tekopyhyyden takia
rasismi on aina ollut nyt se on vaan esillä koska elämme vapaassa maailmassa
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,533
Reaktioarvo
2,892
rasismi on aina ollut nyt se on vaan esillä koska elämme vapaassa maailmassa
Joo-o mutta tarkotin siis vaan sitä että nyt tuntuu että ihmiset on alkanut oikeasti välittää siitä ihonväristä tän hössötyksen myötä ja valkosten ihmisten demonisoinnin myötä. Tai ehkä mä ite vaan koen sen niin että silloin ku olin lapsi ei mitään ongelmia ollu. En huomannu edes koulussa kertaakaan esim opettajien taholta rasismia ketään kohtaan enkä muista kyllä oppilaidenkaan suunnalta. Tietty saattaa olla että sitä oli mutta en kyllä huomannut yhtäkään tapausta itse. Ja oon siis päässy yläasteelt 2014 et mun mielestä sillon oli vaan paljo parempi ilmapiiri kaiken suhteen ku nykyään, en tykkää tästä jotenki miten kaikki vaan vittuilee toisilleen ja on selkeästi kaksi eri puolta, ennen tää kahtiajako ei kyl ollu tälläst. I think.
 
Ylös Pohja