Aihe vapaa Ei jaksa siivota koskaan

Tvruutujalämminsyli

Asiantuntija
Reaktioarvo
137
Siis tapahtuu aina sillee et kaikki astiat on likasii ja yleens nii kauan et tulee home niihin, en oo imuroinu varmaan kahteen kuukauteen ja nyt kämppä iha sekasi.

Hävettäis jos joku tulis tän. Olis pitäny ottaa pienempi kämppä, mul yksin asuval liian iso (63 neliöö)

Reaktioarvo
826
meitä on kaks eikä meilläkään oo noin isoa asuntoa :D

mut oma vinkki, jonka oon saanut kantapään kautta oppia, on se että siivoamiseen menee sitä vähemmän aikaa mitä useammin sitä teet. on paljon nopeampaa tiskata vaikka joka ilta, kuin alkaa hangata sitä kuivunutta ja homeista pintaa koko astiastosta samalla kertaa. sama imuroinnissa, jos imuroi vaikka pari kertaa viikossa niin ei tarvitse käydä niin perusteellisesti joka paikkaa aina läpi.

mulla siis ainakin oli yksin asuessa ongelmana etten halunnut alkaa siivoamaan, koska "siihen menee niin kauan". ei mee jos ei ole ihan kaaos.

Totenkopf

Ragdoll
Reaktioarvo
2,388
Mä voisin ottaa kyllä 63 neliöö vaikka asunkin yksin. En mäkään juuri kovin usein siivoskele, mutta roskat sentään vien ettei naapurit ala valittaa hajusta. :p Mutta en edes muista milloin viimeksi imuroin...

Vikatikki

Asiantuntija
Reaktioarvo
828
Meillä on alle 40 neliötä, kaks robotti-imuria ja silti aina sotkuset lattiat :')

Poistettukäyttäjänimi1405

Rotista haaveileva kelarotta
Reaktioarvo
523
samaistun D:
mulla auttoi se että tein jääkaappiin siivouskalenterin johon merkkaan aina päivittäin ja viikottain tehtävät siivousjutut ja myös kuukausittaiset ja sitten pistän aina päivän/viikon kohdalle magneetin kun olen kyseisen jutun tehnyt D: tuntuu helpommalta aloittaa tekemään asioita kun tietää mistä lähteä liikkeelle. mutta komppaan muita siinä että aika isolta toi kyllä kuulostaa :o

Xanor

Asiantuntija
Reaktioarvo
886
Siis tapahtuu aina sillee et kaikki astiat on likasii ja yleens nii kauan et tulee home niihin, en oo imuroinu varmaan kahteen kuukauteen ja nyt kämppä iha sekasi.

Hävettäis jos joku tulis tän. Olis pitäny ottaa pienempi kämppä, mul yksin asuval liian iso (63 neliöö)
63 neliöö. Onko kans edullinen vuokra? Kelpais mulle kyl, vaikka ei pienemmässäkään asunnossa oo mitään vikaa 😅

Xanor

Asiantuntija
Reaktioarvo
886
samaistun D:
mulla auttoi se että tein jääkaappiin siivouskalenterin johon merkkaan aina päivittäin ja viikottain tehtävät siivousjutut ja myös kuukausittaiset ja sitten pistän aina päivän/viikon kohdalle magneetin kun olen kyseisen jutun tehnyt D: tuntuu helpommalta aloittaa tekemään asioita kun tietää mistä lähteä liikkeelle. mutta komppaan muita siinä että aika isolta toi kyllä kuulostaa :o
Mä oon kans tosi laiska siivoamaan. Siks oon yrittänyt suunnitella asunnon ja rutiinit niin, ettei mun tarvii siivota usein.

Esimerkiksi mäytän paperilautasia, jotta mun ei tarvii tiskata. Mulla on muutenkin tosi vähän astioita, etten vaa laiskuuttani vois olla tiskaamatta.

Mulla on paljon alusvaatteita, jotta mun ei tarvii pestä pyykkiä usein. Päällysvaatteita voin käyttää pitkän aikaa ennen ku niitä pitää pestä. Käännän sängyn lakanat, kun alkaa tuntuu nihkeeltä. Se toinen puoli ku yleensä tuntuu puhtaalta ja vasta pyykätyltä.

Mulla ei oo mitään kippoja täyttämässä pöytätilaa. Kaiken krääsän oon tunkenu kaappien sisään vierailta piiloon. Huonekaluja ei oo paljoo. Mattoja ei oo ku ovimatot. Paljon helpompi puhdistaa lattiat.

Tvruutujalämminsyli

Asiantuntija
Reaktioarvo
137
samaistun D:
Täst päiväst tuliki siivouspäivä, porukat tulee huomen käymää :
63 neliöö. Onko kans edullinen vuokra? Kelpais mulle kyl, vaikka ei pienemmässäkään
63 neliöö. Onko kans edullinen vuokra? Kelpais mulle kyl, vaikka ei pienemmässäkään asunnossa oo mitään vikaa 😅
Asun kaupungin keskustas ja vuokra 595e : D mut siis aika paha ku mu porukat näköjää tulos huomen tän ja pitäis jaksaa siivoo. En mä jaksa, mieluummi vapaa päivänä nukkuisin iltaan asti mut porukat tulee päiväl. En mä oikeesti jaksa niiden kaa jutella. Voispa vaa kieltäytyy…

ted

Sorateiden virtuoosi
Reaktioarvo
739
Täst päiväst tuliki siivouspäivä, porukat tulee huomen käymää :

Asun kaupungin keskustas ja vuokra 595e : D mut siis aika paha ku mu porukat näköjää tulos huomen tän ja pitäis jaksaa siivoo. En mä jaksa, mieluummi vapaa päivänä nukkuisin iltaan asti mut porukat tulee päiväl. En mä oikeesti jaksa niiden kaa jutella. Voispa vaa kieltäytyy…
Härreguuud toi on halpa verrattuna mun asuntoon. 34,5 neliötä 440€, vanha talo kolmen kilometrin päässä keskustasta. Neliöhinta on mulla paljon enemmän, enkä ees asu missään isossa kaupungissa

Mut joo samaistun tohon siivousjuttuun. Ei jaksais ja se on tylsää. Sit välillä (esim tänään) tulee sellanen motivaatiobuusti, joka loppuu kesken. Eli nyt mulla lojuu imuri keskellä lattiaa ja tavarat on edelleen yhtä sekasin xD

Tvruutujalämminsyli

Asiantuntija
Reaktioarvo
137
Härreguuud toi on halpa verrattuna mun asuntoon. 34,5 neliötä 440€, vanha talo kolmen kilometrin päässä keskustasta. Neliöhinta on mulla paljon enemmän, enkä ees asu missään isossa kaupungissa

Mut joo samaistun tohon siivousjuttuun. Ei jaksais ja se on tylsää. Sit välillä (esim tänään) tulee sellanen motivaatiobuusti, joka loppuu kesken. Eli nyt mulla lojuu imuri keskellä lattiaa ja tavarat on edelleen yhtä sekasin xD
Ite asun Porissa, täällä yleensä suht halpoja asuntoja : D

irwikissa

Puff-lohikäärme
Reaktioarvo
5,782
Mulla on oma 12m² huone ja pieni 1,5m² vessa enkä saa edes niitä siivottua....viimeksi imuroinut kai viimevuoden lopuilla...

mamiya

Asiantuntija
Reaktioarvo
1,692

jep. oma kämppä 35m2 ja vuokra 750e. sekin on tosi halpa kun yleensä tällä alueella vuokra on tän kokosissa yksiöissä jopa 900e. Helsinki on niin ihanan edullinen paikka!

Ylös Pohja