Jep. Mutta toisaalta tää mun murre on kirjotettuna tosi tyhmää :DDDtuntuu jotennii teennäiselle kirjottaa melekein kirjakielellä
mä en puhu mitää murretta ja jos yritän nii tunnen olevani joku huono sketsihahmo 😎Jep. Mutta toisaalta tää mun murre on kirjotettuna tosi tyhmää :DDD
Lol.mä en puhu mitää murretta ja jos yritän nii tunnen olevani joku huono sketsihahmo 😎
Minulle taas kirjakielellä kirjoittaminen tuntuu luonnolliselta. Yritän myös välttää väärinymmärryksiä käyttämällä kirjakieltä. Joskus kuitenkin joitain virheitä sattuu, murresanoja hyppää mukaan tms. Joskus ihan tarkoituksella savon muan kielellä kirjoittelen.tuntuu jotennii teennäiselle kirjottaa melekein kirjakielellä
Jotenkin tykkään siitä kun ihmiset kirjoittaa murteella. Sellaisista tulee heti jotenkin leppoisa kuva.Minulle taas kirjakielellä kirjoittaminen tuntuu luonnolliselta. Yritän myös välttää väärinymmärryksiä käyttämällä kirjakieltä. Joskus kuitenkin joitain virheitä sattuu, murresanoja hyppää mukaan tms. Joskus ihan tarkoituksella savon muan kielellä kirjoittelen.
No sitte kuules suattaapi olla niinnii, että rupian kirijottellee ihan näen savon murteellakkii!Jotenkin tykkään siitä kun ihmiset kirjoittaa murteella. Sellaisista tulee heti jotenkin leppoisa kuva.
...himpu verran tiennäene ny toesseennii suuntaa, vae? kaet sitä tälleennii voes, mutta sitte että saako kukkaa mittee tolokkuva tästä o asija eriksee.No sitte kuules suattaapi olla niinnii, että rupian kirijottellee ihan näen savon murteellakkii!
No sanoppa kuule muuta! Suattaapi olla että kanssaimmeisillä jiäpi tulukinnan varraan tämmöne!...himpu verran tiennäene ny toesseennii suuntaa, vae? kaet sitä tälleennii voes, mutta sitte että saako kukkaa mittee tolokkuva tästä o asija eriksee.
Mun lukihäiriö itkeetuntuu jotennii teennäiselle kirjottaa melekein kirjakielellä
Tämä ongelma minulla on nykysuomen, nuorisokielen ja "finglishin" kanssa. Myös Etelä- ja Länsi-Suomalaisten (ynnä muut rannikkosuomalaiset) kanssa.Mää en ees tiiä miten puhun, ilmeisesti ei oo kovin vahvaa murretta. Pari kertaa vaan on käyny niin ettei toinen ymmärrä mitä tarkotan, yleensä menee toisin päin ku en osaa kaikkia toisen käyttämiä sanoja.
Mistee päin teikäläinen tulloo? Muuten vuan huastelen kun lukkoo noita siun kirijotuksii.suattaapi olla että, suattaapi olla nii, että suataappi olla tai suattaapi olla olemati. suattaapi olla nii.
No voe! Oon aena kuvitellunna että sie oot jostain Karjalan seuvulta päen kotosin!mitä kirjotuksiva sää ny tarkotat? kyllähän mää tiältä savosta (kuten huomoo) olen.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan!oon oikeestaan tosi otettu että luulit niin. jatka kuvittelua. (kun ei se täysin valettakkaan oo)
Tämä ongelma minulla on nykysuomen, nuorisokielen ja "finglishin" kanssa. Myös Etelä- ja Länsi-Suomalaisten (ynnä muut rannikkosuomalaiset) kanssa.