Mielenterveys En päässyt osastolle

ongelma

Uusi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
33
Reaktioarvo
26
Tilanne mulla on siis tämä: kuulen ääniä. Yksi niistä on todella aggressiivinen: miehen karjuva ääni, joka aiheuttaa pääsärkyä. Tää ääni on aivan helvetillinen ja tuntuu etten kestä sitä enää. Itsemurha on käynyt mielessä useamman kerran ja olen satuttanut itseäni viimeisen parin viikon aikana useasti.

Menin tänään lähetteellä päivystykseen ja odottelin äitini kanssa siellä muutaman tunnin. Viimein pääsin lääkärin puheille. Hän kyseli ummet ja lammet ja lopuksi täräytti, että osastot ovat aivan täynnä yllättäen. Joten en saanut hoitopaikkaa ja nyt on vähän hölmö olo: mitä mä nyt teen? Mies käy töissä, joten päivät joudun olemaan yksin kotona. En siis opiskele tai mitään koska mielenterveysongelmat. Ainut joka auttaa ääniin on luurit korville, mutta sitä en voi käyttää jatkuvasti. Onhan mulla koirat, jotka saavat välillä ajatukset muualle. Ja tarvittavat lääkkeet, mutta ne ovat vain väliaikainen apu eikä niitä voi jatkuvasti napsia.

Mitähän helvettiä mä tässä tilanteessa voin tehdä? Ainut asia mikä oikeesti tuntuu hyvältä on nukkuminen. Sitäkään en voi koko aikaa tehdä.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,565
Reaktioarvo
6,478
Kuulostaa tosi vaikeelta tilanteelta D: Entä jos kokeilisit uudelleen hakea osastolle? Tai yrität päästä jonnekki eri paikkaan osastolle

Sori mää en ossaa auttaa kun ei oo oikeen kokemusta :(
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,691
Tuntuu tosi kurjalta sun puolesta, voin vain kuvitella miltä susta tuntuu. Mun mies kuulee myös harhoja ja pahinta on ettei se edes tajua sitä vaan oikeasti luulee että naapurit vakoilee sitä kameralla ja haukkuu 24/7 mitä tahansa hän tekeekin. Paras neuvo mitä on antaa että yritä päästä uudelleen osastolle, sano että jotain pahaa tapahtuu jos et sinne pääse. Joskus pitää vain jaksaa vaatia vaikkei se oikein olekaan.

Tsemppiä paljon, toivon että asiasi alkaisivat järjestymään <3
 

ongelma

Uusi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
33
Reaktioarvo
26
Kuulostaa tosi vaikeelta tilanteelta D: Entä jos kokeilisit uudelleen hakea osastolle? Tai yrität päästä jonnekki eri paikkaan osastolle

Sori mää en ossaa auttaa kun ei oo oikeen kokemusta :(
Varmaan perjantaina yritän uudelleen, sillon aika usein vapautuu paikkoja. HUS:n alueella kaikki osastot on aivan tukossa... :/
 

ongelma

Uusi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
33
Reaktioarvo
26
Tuntuu tosi kurjalta sun puolesta, voin vain kuvitella miltä susta tuntuu. Mun mies kuulee myös harhoja ja pahinta on ettei se edes tajua sitä vaan oikeasti luulee että naapurit vakoilee sitä kameralla ja haukkuu 24/7 mitä tahansa hän tekeekin. Paras neuvo mitä on antaa että yritä päästä uudelleen osastolle, sano että jotain pahaa tapahtuu jos et sinne pääse. Joskus pitää vain jaksaa vaatia vaikkei se oikein olekaan.

Tsemppiä paljon, toivon että asiasi alkaisivat järjestymään <3
Kiitos tsempeistä <3 Perjantaina tosiaan hakeudun uudelleen, yleensä silloin vapautuu paikkoja. Kamalaa että miehesi ei ymmärrä asiaa, toi on varmasti sulle todella vaikea paikka.
 
Ylös Pohja