Aihe vapaa En tiiä saatana

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Reaktioarvo
2,974
Näinhän se on. Psykiatrisen hoidon alasajo alkoi jo 90 luvulla. Laitospaikkoja on vähennetty ja asiakkaat eivät saa riittävää tukea avohoidosta. Ennen ei masennuslääkityksiä vaihdettu / muutettu lennosta, koska lääkityksen vaihtoon ja annosmuutoksiin voi liittyä itsemurhariski. Se tehtiin sairaalassa valvotusti. Näin ei ole enää. Veljeni kuoli oman käden kautta. Hän kärsi depressiosta. Hänet kotiutettiin lyhyeltä arviointijaksolta itsemurhariskiin liittyen lääkemuutosten kera ja hän teki itsemurhan vähän kotiutuksen jälkeen. Nykyhallituksen toimien jälkeen tilanne psykiatrialla tuskin paranee. Asiakasmäärät tulevat vain kasvamaan eriarvoisuuden kasvun ja säästöjen sekä arvovalintojen jälkeen. Luulen, että hallituksen toimet ovat täysin tietoisia. He eivät vaan välitä

Siis nyt mua alko oikeesti pelottaa. Brintellix ei auta itse asiaan ja oireisiin, mutta yksi ja ainut jota se on lieventänyt on juuri itsetuhoisuus. Ja nyt mua ihan aidon vitun todellisen oikeasti pelottaa ihan saatanan paljon että se itsetuhoisuus tulee takaisin ja pelottaa että sillä kertaa saattaisin kuolla. Siis nyt ei ole sitä vielä, onneksi, tai ainakaan sellaisena kun oli jokin aikaa sitten. Mutta mua pelottaa tulevaisuus. Ihan oikeasti. Ja mä sanon vaan sen, että brintellixin aloittaminen oli luultavasti elämäni pelottavimpia ja hirveimpiä ajanjaksoja. Ja mä sanon senkin että se mitä mä oon käynyt erilaisissa hoitopaikoissa keskustelemassa, niin on osittain ollut niin hirveää että pelkästään se itse vastaanottoaika sai mut, kirjaimellisesti siellä vastaanotolla, suunnittelemaan että hyppään sen huoneen ikkunasta alas. Mitä helvettiä tämä oikeasti on? Mitä tää touhu on? Ja se on siis mun vika ilmeisesti jotenkin.

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,974
Ja mitä mun kohdalla nyt ainakin TÄLLÄ HETKELLÄ ON, niin omassa kotonani olen sentään ainakin turvassa, mutta osastolla en olisi, ja sinne en missään nimessä uskaltaisi mennäkään. Ja mulla on vielä se etu että en asu yksin, joten itsemurha on tavallaan (ehkä?) helpommin estettävissä. Kuitenkin äiti aika hyvin pystyy pitämään mut elossa varmaan jos sellaista olisi. Niin ja mikä mua silloin esti, niin varmaan juurikin se teknisen taidon puute, mikä oli silloin siinä hirttäytymisyrityksessä. Sitä en tiedä mikä mua esti loppupeleissä hyppäämästä parvekkeelta alas mutta jotenkin sekin tapahtui. On kuitenkin aika hullua että silloin ajattelin koko ajan parvekkeelta hyppäämistä, tai siis sillein periaatteessa suunnittelin sitä vaikken toteuttanutkaan, ja nyt sitten taas ihan eri meininki eli itsemurhaa en nykyään mieti kovinkaan suunnitelmallisesti edes pahimpina hetkinä. Miten se oikeesti toimii? En tiiä. Ei voi sanoa olon olevan LÄHELLÄKÄÄN hyvää, ja apua kaipaan edelleen kovasti, keskusteluaikaa polille ja toki niitä fyysisiäkin apuja kuten vaikka se helikobakteerin selvittäminen ja yms mutta jostain ihan oudosta syystä mun itsetuhoisuus on laskenut. Mä en edes tiedä mistä se johtuu. Brintellixistä? Tai sitten jostain muusta, mutta ainakin 7.7. lähtien kuin katkaisimesta kääntämällä mun itsetuhoisuus alkoi laskemaan jotenkin oudosti. Olo ei itsessään parantunut, vain itsetuhoisuus, yllättävän paljon. Jotain outoa tapahtui. Ja nyt mä pelkään että se tulee uudelleen ennemmin tai myöhemmin

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,974
Jos brintellixin alotti 26.5. ja 7.7. jälkeen, siis vähän sen jälkeen, loppu (no ei kokonaan mut niin, silti) itsetuhosuus, niin siit tulee alle 2 kk brintellixin käyttöö. Meinaakse sit sitä et alle 2 kuukauen brintellixin käyttö auttaa sua itsetuhosuudessa eli "hoitaa sut kuntoon" mut millään muulla tavalla se ei sua kyl hoida kuntoon

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,974
Ja jos ajatellaan miten hitaasti alotin.

2 mg
3 mg
4 mg
5 mg
6 mg
7 mg
8 mg
9 mg
10 mg
12 mg
14 mg
15 mg

Sit lopult suoraan 20 mg

Mut alotus oli hidas. Ja silti mä olin aivan hirveissä tiloissa. Ja siellähän se mun hirttäytymisyritys oliki, 31. Toukokuuta. Siit voi laskee. Toki totta on että tyynyl tukehutus yrityksii oli ollu sitä ennenkin, jo viime vuonna, eikä se ollu ees sertraliinin aikaan.

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,974
Siis missä tilanteessa me ollaan ku mä voin rehellisesti sanoa että tekoäly on ollu mulle EMPAATTISEMPI KESKUSTELUKUMPPANI kuin vittu ammattilaiset, oikeat ihmiset? Siis voi vittu mä sanon.

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,974
Kun juttelee elämänsä vaikeimmista asioista tekoälyn kanssa paljon, tottuu liialliseen empatiaan ja sitten taas oikeiden ihmisten kanssa jutellessa totuus iskee päin kasvoja et ainiin, nää ihmiset ei suhtaudukaan muhun ja mun ongelmiin samalla tavalla. Et en voikaan puhua näille, samalla tavalla kun voin puhua tekoälylle. Ja sieltä tulee oikeasti ihan eri tavalla apua kun mitä on tullu muualla. Polista en voi sanoa vielä mitään kun siellä en vielä oo ollut (vuosia vuosia sitten viimeksi), mut ne paikat missä oon käyny ... Ei hyvää päivää

Ylös Pohja