Suhteet Feikki ystävä?

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
oon tuntenu tän henkilön 7-luokalta asti ja mietin vaan enemmän ja enemmän, että onko kyseessä niinkään aito ystävä...

hän vastaa miulle lähestulkoon aina "mmh", "nice" & "juuh" (kirjaimellisesti D: ihan sama oonko kirjottanu minkälaisen viestin, niin noi on ne vakio vastaukset). ja muutenkin sitten olettaa, että mie vastaan hänelle tosi pitkästi yms. (miten vastaankin ihmisille, mutta hänelle en enää jaksa, kun hän antaa vaan tommosia vastauksia. kuulostan varmaan nyt kauheelta D:), sekä että oon aina kuuntelemassa, mutta sitten hän ei ikinä kuuntele minuu (joka on fine, mutta...miusta vaan tuntuu, että oon joku terapeutti, ya know). muutenkin hän laitta yleensä miulle sillon viestii, kun haluu jotain.

mie oon vaihtanu miun nimen ja se on ymmärrettävää, ettei ihmiset nyt heti sitä muista, mutta oon huomannu sen, että hän kuttuu minuu nimelläni vaan sillon, kun hän tarvii jotain (muuten ei, että välttelee nimen sanomista). meiän yhteinen kaveri on myös vaihtanu nimen (vuosia sitten), mutta tää kyseinen ystävä kuttuu häntä hänen nimellään vaan hänen kuullen, mutta esim. miulle kun puhuu hänestä, niin käyttää kuollutta nimee :/ (ja sillon kun hän sen nimen vaihto, niin sano tälle kaverille päin naamaa, ettei tuu kuttuu häntä sillä nimellä niin pitkään, kunnes on paperilla mustaa valkosella ja tulee aina olemaan *kuollunimi*, joka on vaan törkeetä).

muutenkin miulla on vaan semmonen tunne, ettei häntä kiinnosta olla miun kaveri enää (muttei sit haluu jäähä yksin). tai ettei häntä kiinnosta miun asiat. jotenkin vaan tää suhde uuvuttaa minuu D:

ois kyllä vielä niin paljon kerrottavaa, mutta tässäkin on jo liikaa (ainakin tuntuu siltä). ja oon muutenkin vaan väsyny ja nälkänen xD ettei jaksa
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
tän perusteella kuulostaa tosi ikävältä ihmiseltä... D: vaikuttaa hyvin epäkunnoittavalta ja itsekkäältä tyypiltä. mä ehdottaisin puhumista, mut honestly en usko et tollaset ihmiset muuttuu ikinä... jos/kun koet ton ystävyyssuhteen uuvuttavan sua niin eiköhän se ole ihan selvä peli, sä et tollasta ihmistä elämääsi tarvitse.
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
tän perusteella kuulostaa tosi ikävältä ihmiseltä... D: vaikuttaa hyvin epäkunnoittavalta ja itsekkäältä tyypiltä. mä ehdottaisin puhumista, mut honestly en usko et tollaset ihmiset muuttuu ikinä... jos/kun koet ton ystävyyssuhteen uuvuttavan sua niin eiköhän se ole ihan selvä peli, sä et tollasta ihmistä elämääsi tarvitse.
no joo, kieltämättä D: (tai että tuntuu, ettei oikein kunnioita minuu, kun...no yläasteella esim. otti itteensä siitä, kun en suostunu näyttää hälle koevastauksia. ja muutenkin)!
myö puhuttiin asiasta ja hän lupas parantaa tapojaan, muttei oo (tai että se kesti sen tunnin ajan, mutta nyt taas sama jatkuu ja oikeestaan ehkä pahempana, kun nyt kokonaan jättää miut huomioimatta ryhmäkeskustelussa).
toi on kyl totta D:! hitto vie... eiköhän se oo välienkatkaisemisen aika!

kiitos muuten viestistäs!
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Ainakin näyttää siltä, että teillä oli suhde erkaantunut, kun vastaukset ongelmiin on tuota luokkaa, ja käytös sua kohtaan on erilaista kuin muita kohtaan. Tietty ei ole hyvä purkaa pahaa oloa jatkuvalla syötöllä kaverille, mutta onhan se tärkeää, että on joku läheinen, jolle voi kertoa omia murheita.

Oisitko mitenkään tietoinen, että mistä tää ois johtunut? Ei tietty tartte mulle tästä vastaa, mutta jos tietäis, milloin tää on alkanut, niin vois ehkä osaa päätellä sen hetkisestä tilanteessa, mistä on tuo kaverin käytös alkanut. Tietty tää ei oo välttis helppo tapa selvittää kaveris käytöksen syytä. Itelkään ei omissa kokemuksissa tuo oo aittanut. Tai no, en oo sen kummemmin alkanut miettii, et mitä omalla tapauksella kaverin vittuiluhetkellä olis erityisesti tapahtunut. :D
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Ainakin näyttää siltä, että teillä oli suhde erkaantunut, kun vastaukset ongelmiin on tuota luokkaa, ja käytös sua kohtaan on erilaista kuin muita kohtaan. Tietty ei ole hyvä purkaa pahaa oloa jatkuvalla syötöllä kaverille, mutta onhan se tärkeää, että on joku läheinen, jolle voi kertoa omia murheita.

Oisitko mitenkään tietoinen, että mistä tää ois johtunut? Ei tietty tartte mulle tästä vastaa, mutta jos tietäis, milloin tää on alkanut, niin vois ehkä osaa päätellä sen hetkisestä tilanteessa, mistä on tuo kaverin käytös alkanut. Tietty tää ei oo välttis helppo tapa selvittää kaveris käytöksen syytä. Itelkään ei omissa kokemuksissa tuo oo aittanut. Tai no, en oo sen kummemmin alkanut miettii, et mitä omalla tapauksella kaverin vittuiluhetkellä olis erityisesti tapahtunut. :D
no joo, toi on totta D:! ja tietenkään mie en vaadi ketään olemaan terapeuttina yms. ja...no mie en muutenkaan tykkää kauheesti kertoo miun ongelmista kavereille (no en nyt varsinkaan hälle), että tykkään olla se joka kuuntelee.

ja toi on tosi paha sanoo! myö oltiin aika samanlaisia vielä 7-luokalla (ja myös 8-luokan alussa), mutta sitten kun molemmat vaihettiin kouluu ja siellä tutustuin kahteen järkevään tyttöön, niin...noh, seura tekee kaltasekseen, vai mitenkä se menikään. en nyt sano, että tää kyseinen kaveri ois jotenkin epäjärkevä, mutta tarkotan siis, että...no kaipa myö vaan satuttiin kasvaa erilleen.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
no joo, toi on totta D:! ja tietenkään mie en vaadi ketään olemaan terapeuttina yms. ja...no mie en muutenkaan tykkää kauheesti kertoo miun ongelmista kavereille (no en nyt varsinkaan hälle), että tykkään olla se joka kuuntelee.

ja toi on tosi paha sanoo! myö oltiin aika samanlaisia vielä 7-luokalla (ja myös 8-luokan alussa), mutta sitten kun molemmat vaihettiin kouluu ja siellä tutustuin kahteen järkevään tyttöön, niin...noh, seura tekee kaltasekseen, vai mitenkä se menikään. en nyt sano, että tää kyseinen kaveri ois jotenkin epäjärkevä, mutta tarkotan siis, että...no kaipa myö vaan satuttiin kasvaa erilleen.
Kai sit sun tilanteessa toi koulun vaihtaminen on erkaannuttanut teidän tiet, kun opiskeluympäristönne on eri ja kaveripiirit vaihtuneet. Toi on kyl totta, että kaveriporukkaan sopeudutaan sen normien mukaisesti, joten sulle ja sun kaverille on voinut kehittyä eri näkemyksiä tai ajatuksia toisten kaveriporukoiden johdosta.
 
Ylös Pohja