Työ Hermostuttaa ensimmäinen asiakas!

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mä olen opiskellut psykoterapiaa tovin ja tänään mulla on sessio elämäni ensimmäisen oikean asiakkaan kanssa ja mä oon super hermostunut!!! Tää asiakas näkee mut terapeuttina ja se hermostuttaa koska kyseessä on mun ensimmäinen asiakas, joten ei mulla varsinaisesti ole kokemusta kuin taitojen harjoittelusta yliopiston kautta! Oon mä toki työskennellyt mt parissa, mutta tää on jotenkin eri, koska se on vain minä ja hän...

Mut sit taas super jännää, tää on mun ensimmäinen askel mun uralla! Such a milestone!

Miten rauhoitella hermoja ja valmistautua isoon haasteeseen?
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Uu kivaa! Kerro sit miten meni. Ite teen hengitysharjoituksia aina kun oon jännittävässä tilanteessa. Niitä voi tehä aika huomaamattomasti maskin kanssa.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
oi että mite siistiä!! ;_;

auttaiskohan hermojen rauhottamiseen meditaatio tai jonkun tosi kivan asian tekeminen? D: lol excuse me, ei mult löydy mitään kauheen hyviä vinkkejä mut halusin silti tulla tsemppaamaan
Kiitos!!! Yritän rentoutua koko päivän kivoilla aktiviteeteillä ja sit tosiaan meditaatio olisi hyvä ennen aikaa!
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Uu kivaa! Kerro sit miten meni. Ite teen hengitysharjoituksia aina kun oon jännittävässä tilanteessa. Niitä voi tehä aika huomaamattomasti maskin kanssa.
Kiitos! Mä asun Englannissa ja ollaan lockdown niin tää on online, joten maskia ei ole! Mutta kuitenkin tosi hyvä vinkki! Pitää muistaa hetkessä kun alkaa sydän pomppailee niin vetää kunnolla henkeen
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Tsemppiä, hyvin se menee! Varmasti on jännittävä virstanpylväs omalla uralla. Mä en oo oikein löytänyt itselleni tepsiviä keinoja jännityksen helpottamiseen, joten yleensä pyrin vaan hyväksymään oman jännittämiseni, sekin helpottaa oloa ehkä jollakin tavalla :D
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Tsemppiä kovasti tähän päivään! <3

Tietääkö asiakas sinun olevan psykoterapeuttiopiskelija (jos siis yhä olet opiskelijan statuksella)? Ja mahtavaa, että olet taas saavuttanut uuden virstanpylvään opiskelussasi!
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Tsemppiä kovasti tähän päivään! <3

Tietääkö asiakas sinun olevan psykoterapeuttiopiskelija (jos siis yhä olet opiskelijan statuksella)? Ja mahtavaa, että olet taas saavuttanut uuden virstanpylvään opiskelussasi!
Kiitos paljon!

Joo asiakas tietää mun olevan opiskelija koska tää paikka missä olen harjoittelussa niin antaa edullista terapiaa ja jos valitsee opiskelijan niin on puoleen hintaan. Mutta ei tiedä että on mun ensimmäinen sessio!
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Juttelin opiskelija kavereiden kanssa ja aika monella on käynyt niin ekalla kerralla! Viestitin mun supervisorille ja se sanoi että sille kävi sama tällä viikolla! Ilmeisesti yleistä että ihmiset jänistää
Uskon sen olevan yleistä. En tiedä tiedätkö etukäteen asiakkaasi taustoja, mutta jos hänellä on joku paniikki tai muu ahdistus siellä taustalla ja siksi vain jänisti? Ikävää tietysti sinun kannaltasi, mutta toisaalta et ole ainakaan tehnyt mitään väärää.
 
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
18
Reaktioarvo
16
Olen tosin eri alalla, mutta muistan kun itsellekin tuli ensimmäinen oma asiakas :D se oli hirmu jännää ja olin ihan jäässä siinä tilanteessa. Onneks siinä oli vanhempia opiskelijoita auttamassa. Mut nykyään nää asiakaskohtaamiset sujuu hyvin eikä jännitä enää samalla tavalla :)
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Juttelin opiskelija kavereiden kanssa ja aika monella on käynyt niin ekalla kerralla! Viestitin mun supervisorille ja se sanoi että sille kävi sama tällä viikolla! Ilmeisesti yleistä että ihmiset jänistää
Joo etänä on pelottavaa.
Mulla oli mun eka käynti puhelin käynti ja kun se soitti ni olin vaan hetken et mitä jos en vaan vastais:D
Elä ota ittees. Kyllä sä ehit niitä asiakkaita vielä tavatä:)
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Uskon sen olevan yleistä. En tiedä tiedätkö etukäteen asiakkaasi taustoja, mutta jos hänellä on joku paniikki tai muu ahdistus siellä taustalla ja siksi vain jänisti? Ikävää tietysti sinun kannaltasi, mutta toisaalta et ole ainakaan tehnyt mitään väärää.
Joo me saadaan vaan aika pieni referral form, mutta kyllä ahdistuneisuus ja masennus taustalla. Ja muistan kyllä itsekin kuinka melkein jänistänyt esimerkiksi lääkäri käynniltä, että täysin ymmärrettävää!!
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Joo etänä on pelottavaa.
Mulla oli mun eka käynti puhelin käynti ja kun se soitti ni olin vaan hetken et mitä jos en vaan vastais:D
Elä ota ittees. Kyllä sä ehit niitä asiakkaita vielä tavatä:)
Joo mä olin joskus niin surkea puhelimella ja video yhteydellä että en uskaltanut ollenkaan. Oon itse vedättänyt aikanani lääkärin varaamista kuukausia koska en ole uskaltanut puhua puhelimessa, että sinänsä täysin ymmärrettävää! Jotenkin vaan oli niin varautunut ja hermostunut että tuli vähän tyhjä olo kun se ei tapahtunutkaan. Mutta oli lohduttavaa kuulla kolleegoilta että se on oikeasti aika yleistä!
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Ajattelin nyt update situation!
Koska mä en koskaan kuullut tästä asiakkaasta sen jälkeen kun hän oli no show, mulle annettiin toinen asiakas. Mulla oli ensimmäinen sessio hänen kanssaan eilen! Eli nyt olen virallisesti jonkun terapeutti!

Mulla oli koko päivä töitä ennen sitä joten en ehtinyt hermostella koko päivää. Tosin se vika puolituntinen ennen sessiota mua hermosti sikana ja sydän hakkasi. Mutta kun asiakas tuli paikalle niin jotenkin rauhotuin täysin ja se meni aika hyvin. Muutaman kerran multa tuli lause suusta ehkä vähän tönköllä Englannilla koska niin mulle käy kun hermostun, mutta ei se asiakasta haitannut ja hän ymmärsi kaiken kuitenkin. 50min meni yllättävän nopeasti, mutta onnistuin kuitenkin antamaan lopussa aika varoituksen ja päättämään session hyvin oikeaan aikaan niin että asiakkaasta ei tuntunut että olisi jotenkin jäänyt kesken. Tänään asiakas on jo ilmoittanut mulle että sessio oli tosi helpottava ja odottaa innolla seuraavaa, mikä on hyvä merkki!
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Ajattelin nyt update situation!
Koska mä en koskaan kuullut tästä asiakkaasta sen jälkeen kun hän oli no show, mulle annettiin toinen asiakas. Mulla oli ensimmäinen sessio hänen kanssaan eilen! Eli nyt olen virallisesti jonkun terapeutti!

Mulla oli koko päivä töitä ennen sitä joten en ehtinyt hermostella koko päivää. Tosin se vika puolituntinen ennen sessiota mua hermosti sikana ja sydän hakkasi. Mutta kun asiakas tuli paikalle niin jotenkin rauhotuin täysin ja se meni aika hyvin. Muutaman kerran multa tuli lause suusta ehkä vähän tönköllä Englannilla koska niin mulle käy kun hermostun, mutta ei se asiakasta haitannut ja hän ymmärsi kaiken kuitenkin. 50min meni yllättävän nopeasti, mutta onnistuin kuitenkin antamaan lopussa aika varoituksen ja päättämään session hyvin oikeaan aikaan niin että asiakkaasta ei tuntunut että olisi jotenkin jäänyt kesken. Tänään asiakas on jo ilmoittanut mulle että sessio oli tosi helpottava ja odottaa innolla seuraavaa, mikä on hyvä merkki!
Mahtavaa kuulla! Hyvä sinä! 👍
 
Ylös Pohja