Peruskoulu Hieman ärsyttää fysiikan opettajan opetustyyli

Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Hän ei varsinaisesti opeta mitään, saattaa käydä teoriat nopeasti läpi taululla ja sitten jättää meidät selviämään tehtävien kanssa. Minkäänlaisia muistiinpanoja ei ohjatusti tehdä, omatoimisesti siihen ei ole aikaa. Aikataulu hyvin tiukka ja asiaa liikaa, kahdessa oppitunnissa pitäisi ehtiä tehdä noin 20 tehtävää joista 5 saattaa olla aikaa vieviä tutkimustehtäviä. Jos et ehdi, loput jää kotiin. Apua saa kyllä kun pyydät mutta asiat selitetään hyvin epäselvästi tai ei ollenkaan. Laitteiden oikeaoppista käyttöä ei ole harjoiteltu, pintapuolisesti vain selitetty, osa tehtävistä menee siitä syystä väärin. Toisessa ryhmässä oleva kaverini tuntuu oppivan hyvin, heillä opetus on opettajajohtoista. Itse en ymmärrä vieläkään mikä edes on resistanssi.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Meidän lukion fysiikan opettaja käytti samaa taktiikkaa. Olen oikeasti ihan terävä tyyppi, mutta fysiikan kanssa oli taistelua juurikin tuon huonon opetuksen takia. Minkään muun oppiaineen takia en ole itkenyt yhtä paljon!
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,229
Reaktioarvo
828
Mäkin katottiin tota välillä ala-asteella, mutta mun mielestä se oli kyllä tosi kivaa. :D
En usko että siitä oppi oikeasti yhtään mitään. Suurin osa ihmisitä oppii englanninkielen taidon mediasta ja peleistä. Tai olemalla tekemisissä ulkomaalaisten kanssa kuten itsellä kävi. Toki perus opetus jos on hyvä opettaja niin luo vahvan perustan eikä mikään ohjelmien katselminen. Historian tunneilla voi sitten katsoa dokumentteja.

Hauska ohjelma tosin.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
En usko että siitä oppi oikeasti yhtään mitään. Suurin osa ihmisitä oppii englanninkielen taidon mediasta ja peleistä. Tai olemalla tekemisissä ulkomaalaisten kanssa kuten itsellä kävi. Toki perus opetus jos on hyvä opettaja niin luo vahvan perustan eikä mikään ohjelmien katselminen. Historian tunneilla voi sitten katsoa dokumentteja.

Hauska ohjelma tosin.
No, mut eiks toi oo mediaa? Ja siis ei me sitä katottu ees paljoa eikä ees joka oppitunti. En tiiä opinko ite tosta mitään mutta en mä toisaalta juurikaan oppinut muutenkaan niillä oppitunneilla.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,384
Onhan tuollaisia omallakin kohdalla tullut vastaan tai on jotenkin tullut joistain opettajista sellainen käsitys, ettei niitä oikein edes kiinnosta opettaa. Sen kun vaan istut perseelläs ja tuijotat seinää on sama kun höpöttelisit koko ajan kaverin kanssa ja opettaja vaan ihmettelee. Tosin kerran yläasteella muistan oli hauska yks ope kun se oli muutama päivä sitten mennyt naimisiin ja se puhui koko tunnin vaan siitä vaimostaan.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Kuulostaa meijän koulun sijaisjätkiltä jotka on vuosi sitten valmistunu lukiosta...
Ei sillä et ne ois jotenki huonoja ja ei niiden onneksi anneta tehä meijän kaa mittää tutkimustöitä tai mittää semmosta missä vois jotaki laitteita mennä rikki tai yms, mut meilläkin toi perus et yleensä laitetaan vaa tekkee tehtäviä tai muuta. Ja apua ei välttämättä voi ees kysyä ku eivät itekkää aina ossaa :D

Mut sillee jos toi on sun OPETTAJA ja sen opetus on samaa tasoa ku meidän 19-20v SIJAISTEN nii olen kyllä ehkä hieman huolissani
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Kuulostaa meijän koulun sijaisjätkiltä jotka on vuosi sitten valmistunu lukiosta...
Ei sillä et ne ois jotenki huonoja ja ei niiden onneksi anneta tehä meijän kaa mittää tutkimustöitä tai mittää semmosta missä vois jotaki laitteita mennä rikki tai yms, mut meilläkin toi perus et yleensä laitetaan vaa tekkee tehtäviä tai muuta. Ja apua ei välttämättä voi ees kysyä ku eivät itekkää aina ossaa :D

Mut sillee jos toi on sun OPETTAJA ja sen opetus on samaa tasoa ku meidän 19-20v SIJAISTEN nii olen kyllä ehkä hieman huolissani
No joo, sijaiset on sijaisia, onneksi ne on yleensä lyhytaikaisia. Erittäin huolestuttavaa mielestäni on se, että jopa jotkut sijaiset opettavat paremmin ja heiltä on helpompi pyytää apua kuin kyseiseltä opettajalta. D: Mihin voin valittaa?
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
No joo, sijaiset on sijaisia, onneksi ne on yleensä lyhytaikaisia. Erittäin huolestuttavaa mielestäni on se, että jopa jotkut sijaiset opettavat paremmin ja heiltä on helpompi pyytää apua kuin kyseiseltä opettajalta. D: Mihin voin valittaa?
Ookko yrittäny puhhuu vaikka rehtorille tai jotaki? Tai voit sanua sun vanhemmille et tekkee valituksen ku yleensä aikusia (valitettavasti) kuunnellaan paremmin
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Ookko yrittäny puhhuu vaikka rehtorille tai jotaki? Tai voit sanua sun vanhemmille et tekkee valituksen ku yleensä aikusia (valitettavasti) kuunnellaan paremmin
Vanhemmille oon kyllä kertonut asiasta. Ovat ihan yhtä v:ttuuntuneita kuin minäkin. Emme kuitenkaan taida jaksaa nostaa meteliä. Rehtorille en viitsi sanoa. D: Ehkä pääsen kuitenkin läpi ja aiemmat fysiikan numerot olleet niin hyviä ettei päättötodistuksen numerokaan hirveän alas sukella.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Tosta tulee vähän mieleen mun uskonnon ope lukiossa. :D Se kävi vaan tosi nopee kappaleen pääasiat läpi ja anto meille sen jälkeen perkeleesti tehtävii, jotka meidän piti tehdä kunnon tuli perseen alla, sillä pian me mentiin toiseen kappaleeseen. Ei ne tehtävät paljolti soveltavia ollut, mutta olihan se inhottavaa, kun itse opetusta ei ollut, vaan kaikki piti oppii ite. :I Tästä opesta kuulin paljon puhuttavan pahaa sivukorvasta.

Sit kerran oli psykassa puolet kurssista aivan helvetin outo sijainen, joka ei osannut opettaa. :D Se ei osannut videotykkii pistää päälle, joten kaikki piti oppii siten, miten se suullisesti ne sano. Ja koska tää ei osannut yhtään tietotekniikkaa, niin ei me myöskään tehtävii saatu :'D. (kurssilla oli sähkönen kirja, jossa opet antaa tehtävii). Tää muutenkin kaikkee häröä puhu tunneilla, kuten että jotkut tykkää isotissisistä ja jotkut ei, kuinka naiset himoitsee häntä ja mainitsi Disneyn Pelastuspartio Bernand ja Bianca -leffassa esiintyvän alastoman naisen kuvan. Ja siis tän herran opetusmenetelmillä en oppinut mitään sen oman puolenvälin kurssilla. :D

Sain tän sankarin takii kurssista kutosen, ja monilla muillakin arvosana oli 5-6 luokkaa. Ja muuten sain psykasta kaseja ja kerran ysin, niin kyl toi arvosana harmitti.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Me katottiin koko kutosluokka hissassa ja ympissä jotain 'olipa kerran' videoita dvdeeltä :D
Meillä kanssa ysillä bilsan tunneilla, mutta samalla opiskeltiin teoriaa. Ne jaksot oli musta hyvii opetusmenetelmii, mutta olis ollut perseestä, jos kaikki tunnit oltais vaa pelkästään käytetty miiden kattomiseen. :D 👍🏼
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Tosta tulee vähän mieleen mun uskonnon ope lukiossa. :D Se kävi vaan tosi nopee kappaleen pääasiat läpi ja anto meille sen jälkeen perkeleesti tehtävii, jotka meidän piti tehdä kunnon tuli perseen alla, sillä pian me mentiin toiseen kappaleeseen. Ei ne tehtävät paljolti soveltavia ollut, mutta olihan se inhottavaa, kun itse opetusta ei ollut, vaan kaikki piti oppii ite. :I Tästä opesta kuulin paljon puhuttavan pahaa sivukorvasta.

Sit kerran oli psykassa puolet kurssista aivan helvetin outo sijainen, joka ei osannut opettaa. :D Se ei osannut videotykkii pistää päälle, joten kaikki piti oppii siten, miten se suullisesti ne sano. Ja koska tää ei osannut yhtään tietotekniikkaa, niin ei me myöskään tehtävii saatu :'D. (kurssilla oli sähkönen kirja, jossa opet antaa tehtävii). Tää muutenkin kaikkee häröä puhu tunneilla, kuten että jotkut tykkää isotissisistä ja jotkut ei, kuinka naiset himoitsee häntä ja mainitsi Disneyn Pelastuspartio Bernand ja Bianca -leffassa esiintyvän alastoman naisen kuvan. Ja siis tän herran opetusmenetelmillä en oppinut mitään sen oman puolenvälin kurssilla. :D

Sain tän sankarin takii kurssista kutosen, ja monilla muillakin arvosana oli 5-6 luokkaa. Ja muuten sain psykasta kaseja ja kerran ysin, niin kyl toi arvosana harmitti.
Anteeksi mitä oli. :D Itse olisin jo tehnyt varmaan jonkinlaisen valituksen tuosta psykan sijaisesta. :D
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Anteeksi mitä oli. :D Itse olisin jo tehnyt varmaan jonkinlaisen valituksen tuosta psykan sijaisesta. :D
Joo, oli toi ope kyl ihan uskomaton tapaus. :D Ihan kuin jostain telkkarisarjasta. Tosin inhottaa vielä se, kuinka tän sankarin ansioista mun lukion tokarissa komeilee se kutonen psykan ekasta kurssista...

Niin ja tästä kurssista oli jäänyt mulla suht paljon tärkeitä asioita ohitse, että oli kiva sit korjailla niitä päähän siinä abivuonna ennen kirjotuksia. :D

Ja tää sijainen oli joku ulkopuolinen koulun ulkopuolelta toisesta kaupungista, ettei onneksi tota tarttenut kestää enää ton kammottavan kurssin jälkeen...
 
Ylös Pohja