Mielenterveys Kärsin menneisyyteni synneistä

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,020
Reaktioarvo
8,489
Snif snif
Toiseksi vanhin siskonlapseni on transihminen ja hän vihaa minua, koska olen aikoinaan heittänyt herjaa "transuista" ja "homoista". Vaikka olen ainoa perheessäni, joka on muuttanut asenteitaan ja käytän nykynimeä enkä entistä nimeä, ns. deadnamea kuten hänen vanhempi siskonsa tekee silloin tällöin.
Sydäntäni raastaa se, että heebo ei tule hääjuhliini eikä vastaile mihinkään yrityksiin korjata välimme. Tervehti nuivasti äitini, eli mummonsa hautajaisissa.

Snif snif.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,020
Reaktioarvo
8,489
En oikeasti tiedä, miten tässä pitäisi olla kun olen opettanutkin nuoria liittyen seksuaalivähemmistöihin ja transihmisiin. Vai onko se syynä, että pidän anteeksiantoa jonkinlaisena tehtävälistan suorittamisena? Ehkä olen vain surkea ihmisen irvikuva..
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,020
Reaktioarvo
8,489
Tälläisinä hetkinä, varsinkin kun on herkässä tilassa alkoholin takia, tekisi mieli laittaa ase suuhun ja maalata seinät "aina niin älykkäällä" mielelläni.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,020
Reaktioarvo
8,489
Ps. lapset ja nuoret, itsemurha-ajatukset on aina hyvä käsitellä ammattilaisen kanssa ja hakeutua heti hoitoon vaikka ambulanssin avulla. Kaltaiseni mielipuoli ei apua tarvitse.
 

hiiri

jäkälää
Liittynyt
3.5.2022
Viestejä
1,064
Reaktioarvo
793
en tiiä, onhan siitä vaikeaa päästä yli. mutta kun kerta olet korjannut tapasi, niin luulis siskonlapsesi edes vähän leppyvän. tosi vaikea tilanne. tietääkö hän että hyväksyt seksuaalivähemmistöt ja transihmiset?
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,020
Reaktioarvo
8,489
en tiiä, onhan siitä vaikeaa päästä yli. mutta kun kerta olet korjannut tapasi, niin luulis siskonlapsesi edes vähän leppyvän. tosi vaikea tilanne. tietääkö hän että hyväksyt seksuaalivähemmistöt ja transihmiset?
No vuosia olen ollut käytännössä polvillani ja ollut tekemässä hyvää tötä vähemmistöjen puolesta. Ja kun lapsi suuttui minulle siitä, että pikkusiskoni eli tätinsä meni kertomaan isälleni eli papalleen että on transihminen. Jollain logiikalla tämä + entiset vitsini on syynä, että olen Vanha Vihtahousu hänelle.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Jos hän haluaa kantaa sinulle kaunaa, se lienee hänen ongelmansa vissiin. Ei ole kiva elää jatkuvassa pelossa pilkatuksi tai syrjityksi tulemisesta, mutta ei varmasti myöskään vihassa. Et voi oikein tehdä muuta kuin kohdella häntä ystävällisesti tai edes neutraalisti. Ehkä hän joskus uskoo sinun muuttaneen käytösmallejasi.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,020
Reaktioarvo
8,489
Jos hän haluaa kantaa sinulle kaunaa, se lienee hänen ongelmansa vissiin. Ei ole kiva elää jatkuvassa pelossa pilkatuksi tai syrjityksi tulemisesta, mutta ei varmasti myöskään vihassa. Et voi oikein tehdä muuta kuin kohdella häntä ystävällisesti tai edes neutraalisti. Ehkä hän joskus uskoo sinun muuttaneen käytösmallejasi.
Olen siis pyytänyt anteeksi henkilökohtaisesti, että olen tehnyt pilaa vähemmistöistä ja jopa ristiinpukeutuvista (en tiedä tätä korrektia termiä, drag queen ei ole se) ihmisistä. Toivon kyllä, että muksu antaa joku päivä anteeksi kun hän oli aina suosikkini (aiheutti muuten viha-huutista nuoremmissa siskonlapsissa, jotka ovat kaikki alakoululaisia)..
 

hiiri

jäkälää
Liittynyt
3.5.2022
Viestejä
1,064
Reaktioarvo
793
No vuosia olen ollut käytännössä polvillani ja ollut tekemässä hyvää tötä vähemmistöjen puolesta. Ja kun lapsi suuttui minulle siitä, että pikkusiskoni eli tätinsä meni kertomaan isälleni eli papalleen että on transihminen. Jollain logiikalla tämä + entiset vitsini on syynä, että olen Vanha Vihtahousu hänelle.
kannan itsekin kaunaa isälleni, joka aikamoisia vitsejä laukoo. jos lopettaisi ja pyytäisi anteeksi, niin asia jäisi aika lailla taka-alalle. toivottavasti antaa vielä anteeksi, taitaa kyllä kestää kauan noin pitkävihaisella.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Olen siis pyytänyt anteeksi henkilökohtaisesti, että olen tehnyt pilaa vähemmistöistä ja jopa ristiinpukeutuvista (en tiedä tätä korrektia termiä, drag queen ei ole se) ihmisistä. Toivon kyllä, että muksu antaa joku päivä anteeksi kun hän oli aina suosikkini (aiheutti muuten viha-huutista nuoremmissa siskonlapsissa, jotka ovat kaikki alakoululaisia)..
Transvestiitti taitaa olla termi tuolle ristiinpukeutujalle. Mutta, jos olet yrittänyt pyytää anteeksi, olet tehnyt parhaasi eikä hän oikein voi sinulta enempää vaatia. Kaikki ovat mokailleet joskus.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,020
Reaktioarvo
8,489
kannan itsekin kaunaa isälleni, joka aikamoisia vitsejä laukoo. jos lopettaisi ja pyytäisi anteeksi, niin asia jäisi aika lailla taka-alalle. toivottavasti antaa vielä anteeksi, taitaa kyllä kestää kauan noin pitkävihaisella.
No tässä perheessä tietyt ihmiset osaavat olla pitkävihaisia, pikkusiskoni on yhä mykkäkoulussa kun toivoin syöpää eräille hihhuleille, jotka kiusasivat kuolevaa äitiäni. Eikä siskoni edes ole itse uskovainen!

Transvestiitti taitaa olla termi tuolle ristiinpukeutujalle. Mutta, jos olet yrittänyt pyytää anteeksi, olet tehnyt parhaasi eikä hän oikein voi sinulta enempää vaatia. Kaikki ovat mokailleet joskus.
Eli transvestiitti on yhä korrekti termi, hyvä tietää. Välillä tuntuu, varsinkin näin vanhempana ihmisenä (enhän minä edes ole kovin vanha) että termit vaihtuvat liian nopeasti..
 
Liittynyt
20.4.2022
Viestejä
2,183
Reaktioarvo
949
Ootko sen kuullen naureskellu? Vai onko se vaan saanu tietää tuosta?

Minkä ikänen se muuten on?

Mutta kylläkai sitä vois jo vähän alkaa leppymään ko oot kuitenki muuttanu asenteita ja pyytäny anteeksi.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Eli transvestiitti on yhä korrekti termi, hyvä tietää. Välillä tuntuu, varsinkin näin vanhempana ihmisenä (enhän minä edes ole kovin vanha) että termit vaihtuvat liian nopeasti..
Olen välillä itsekin solmussa mitä voi käyttää ja mitä ei. Kaikilla on oikeastaan myös omat näkemyksensä, joku kokee jonkin terminen loukkaavana, toinen käyttää sitä itse itsestään. Siinä ei oikein auta kuin kysyä ihmiseltä itseltä.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,020
Reaktioarvo
8,489
Ootko sen kuullen naureskellu? Vai onko se vaan saanu tietää tuosta?

Minkä ikänen se muuten on?

Mutta kylläkai sitä vois jo vähän alkaa leppymään ko oot kuitenki muuttanu asenteita ja pyytäny anteeksi.
Jos silloin, kun on ollut yläkouluikäinen olen viimeksi nauranut ja sitten olen kertonut miten kävi Jyväskylässä ja juoksin karkuun reagoiden huonosti niin pitää sitä loukkauksena, kun itsekin opiskelee Jyväskylässä jota olen nimettänyt leidari-kaupungiksi sen jälkeen.. Täytti juuri 25 (vanhin siskoni on jo 50, koska meillä on eri isät niin pidän niitä sen lapsia enemmänkin sisaruksina koska pienet ikäerot minun kanssa)

Olen välillä itsekin solmussa mitä voi käyttää ja mitä ei. Kaikilla on oikeastaan myös omat näkemyksensä, joku kokee jonkin terminen loukkaavana, toinen käyttää sitä itse itsestään. Siinä ei oikein auta kuin kysyä ihmiseltä itseltä.
Mutta tälläisten termien kysyminen tuntuu vähän loukkaavalta aina, vaikka olenkin opiskellut mitä voi sanoa ja missä tilanteessa + liityin F!-puolueeseen ajamaan transihmisten asioita..
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Mutta tälläisten termien kysyminen tuntuu vähän loukkaavalta aina, vaikka olenkin opiskellut mitä voi sanoa ja missä tilanteessa + liityin F!-puolueeseen ajamaan transihmisten asioita..
Itse en ainakaan koe loukkaavana jos joku kysyy, onko ok käyttää tällaista termiä kun puhun kaltaisistasi ihmisistä. Päinvastoin se vain osoittaa minulle sen, että henkilö todella haluaa käyttää oikeaa sanaa. Kaikesta loukkaantuminen on oikeastaan minustakin hieman kummallista.

Hienoa tosin myös se että olet pyrkinyt ottamaan selvää ja olet lisäksi poliittisestikin aktiivinen parantaaksesi asioita. Jos minä olisin se loukkaantunut siskonlapsi niin rakastaisin sinua jo.
 
Liittynyt
20.4.2022
Viestejä
2,183
Reaktioarvo
949
Jos silloin, kun on ollut yläkouluikäinen olen viimeksi nauranut ja sitten olen kertonut miten kävi Jyväskylässä ja juoksin karkuun reagoiden huonosti niin pitää sitä loukkauksena, kun itsekin opiskelee Jyväskylässä jota olen nimettänyt leidari-kaupungiksi sen jälkeen.. Täytti juuri 25 (vanhin siskoni on jo 50, koska meillä on eri isät niin pidän niitä sen lapsia enemmänkin sisaruksina koska pienet ikäerot minun kanssa)
No luulis että olis jo leppynyt D:
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,594
Reaktioarvo
6,501
Kuulostaa erittäin pitkävihaiselta ihmiseltä
Et nää oikeen enää mitään voi tehdä jos oot ihan henkilökohtaisesti pyytänyt anteeksi. Hyvä että oot niin tehnyt ja se että tuo ihminen ei kuitenkaan anteeksi ilmeisesti halua antaa ei ole sun vikasi
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,604
Reaktioarvo
2,895
Kurja tilanne D: mutta kuten sanottu niin minäkään en usko että on mitään mitä sinä voisit vielä tehdä asialle. Olet tehnyt jo parhaasi. Mutta vaikea tilanne.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
On kyllä ikävää, varsinkin kun lapsena sitä on niin jotenkin vanhempien ja ympäristön arvojen ja mielipiteiden uhri kun ei ole vielä kehittynyt sitä omaa kykyä kyseenalaistaa ja etsiä vastauksia. Tai minäkään en osannut lapsena kyseenalaistaa esim uskontoa kun äiti sitä mulle totuutena tyrkytti, vasta kehittyessäni enemmän, pystyin etsimään informaatiosta ja kyseenalaistamaan asiaa. Uskon saman pätevän tässäkin.

Mutta vaikka syy sun käytöksellä olisi ollut mikä, niin hänelle se kipu on ollut todellinen ja varmasti jättänyt jälkensä joka ei mene pois vaikka kuinka et olisi samanlainen enään. Toivottavasti kuitenkin hän antaa anteeksi ja osaa nähdä sun muutoksen, koska katkeruus ei tee hyvää kenellekään!
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,020
Reaktioarvo
8,489
On kyllä ikävää, varsinkin kun lapsena sitä on niin jotenkin vanhempien ja ympäristön arvojen ja mielipiteiden uhri kun ei ole vielä kehittynyt sitä omaa kykyä kyseenalaistaa ja etsiä vastauksia. Tai minäkään en osannut lapsena kyseenalaistaa esim uskontoa kun äiti sitä mulle totuutena tyrkytti, vasta kehittyessäni enemmän, pystyin etsimään informaatiosta ja kyseenalaistamaan asiaa. Uskon saman pätevän tässäkin.

Mutta vaikka syy sun käytöksellä olisi ollut mikä, niin hänelle se kipu on ollut todellinen ja varmasti jättänyt jälkensä joka ei mene pois vaikka kuinka et olisi samanlainen enään. Toivottavasti kuitenkin hän antaa anteeksi ja osaa nähdä sun muutoksen, koska katkeruus ei tee hyvää kenellekään!
Tässä on kyllä tiedettävä, että parit läbät vs. esim se että siskoni ja jopa oma siskonsa käyttävät silloin tällöin deadnamea ja puhuvat sen lapsuudesta "tyttönä", ja uskallan veikata että kiusattu yläkoulussa ja lukiossa ihan muiden toimesta erilaisuuden takia kuin minun, joka asui silloin satojen kilometrien päässä..
Toisaalta minua on helppo vihata, koska harvemmin katkeroidun ja alan vihaamaan takaisin kuin siskoni esim.
 
Ylös Pohja