Kaipaan kirjavikkejaä!

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Minkä ikäinen olet? Minkä tyyppisestä yleensä tykkäät?
 

Blaster-

Harjoittelija
Liittynyt
25.2.2023
Viestejä
3
Reaktioarvo
1
Helpottaisi vastaamista huomattavasti, jos vähän genrejä avaat mitkä kiinnostaa tai mitkä ei missään nimessä kiinnosta :D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
15, ihan laidasta laitaan legit etenkin 80 luvun kertovista, mielenterveydestä kertovat, sotiin perustuvat, rikos ja fantasia.
Siinä tapauksessa suosittelisin Rick Riordanin Percy Jackson kirjoja (ja toki muita tuon jälkeen tulevia spin off sarjoja), Eoin Colferin Artemis Fowleja. Ja Ransom Riggsin Neiti peregrinen koti eriskummallisille lapsille.

Nämä ei oo fantasiaa mutta Heather Morrisin Auchwitzin tatuoija, Cilkan tarina ja Kolmesta sisarta on tosi hyviä ja yksiä mun suosikkeja

Kuin surmaisi satakielen oli myös hyvä ja Kissani Jugoslavia paikoin hieman kummallinen mutta ihan jees.
 
Liittynyt
24.2.2023
Viestejä
28
Reaktioarvo
15
Siinä tapauksessa suosittelisin Rick Riordanin Percy Jackson kirjoja (ja toki muita tuon jälkeen tulevia spin off sarjoja), Eoin Colferin Artemis Fowleja. Ja Ransom Riggsin Neiti peregrinen koti eriskummallisille lapsille.

Nämä ei oo fantasiaa mutta Heather Morrisin Auchwitzin tatuoija, Cilkan tarina ja Kolmesta sisarta on tosi hyviä ja yksiä mun suosikkeja

Kuin surmaisi satakielen oli myös hyvä ja Kissani Jugoslavia paikoin hieman kummallinen mutta ihan jees.
Okei kiitos nästä🙏
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mulle tulee tosta vähän mieleen Bolla. Se kertoo sodasta ja kahden miehen rakkaudesta. Oon lukenut sitä vähän ja sen kirjan kieli on kyllä kiinnostavasti kirjoitettu, mutta ensivaikutelma tarinan suhteen ei oo hirveen hyvä. Bolla on itseasiassa siltä samalta kirjoittajalta, kuin Kissani Jugoslavia. Mun oli pakko lukee se koulussa, se oli tosi outo ja inhosin sitä. Mutta eihän sitä tiiä, jos sä noista tykkäätkin.

Oon myös kuunnellut äänikirjana tota Auchwitzin tatuoijaa joskus ehkä pari vuotta sitten, mutta se jäi mulla kesken. Se kuitenkin vaikutti ihan kivalta ja kiinnostavalta. Sit sun ikäsenä tykkäsin tosi paljon Taru Silmäterästä-sarjasta. Se on fantasiaa ja voisit pitää siitä. Myös Avaimenkantajat-sarja on hyvä, mutta ehkä vähän nuoremmille suunnattu. Näkinkenkätytössä kerrotaan jonkin verran sodasta ja historiasta ja se sisältää ehkä vähän matalaa fantasiaa, mutta sen pääpaino on syömishäiriössä ja se on aika pitkä niin voi käydä tylsäksi.

Sit tuli mieleen myös Unien ensimmäinen kirja. En oo lukenut sitä vielä loppuun, kun sekin jäi mulla silloin joskus kesken, mutta mun pikkusiskot on tykänneet siitä. Sekin on fantasiakirja.
 
Ylös Pohja