De e cool 😎 Ja kan pratar svenska int men ja tycker testaa litetJavisst, min familj är tvåspråkig så jag pratar nästan flytande svenska. Har lite problem med at komma ihåg ord i bland eftersom jag inte pratar svenska varje dag.
Det viktigaste är ju att andra förstår vad du vill säga! Man behöver inte prata perfekt. Jag vet inte skit om grammatik, allt som jag säger på svenska är bara "winging it"...De e cool 😎 Ja kan pratar svenska int men ja tycker testaa litet
Varifrån tittar du på det? Jag tyckade om den serien men jag har inte tittat på den för flera år..Jag tittar på Solsidan nästan varje dag. D: Jag kan förstå bättre än jag kan skriva och prata.
Man kan hitta alla på Cmore! De nyaste finns också på Areena, tror jag.Varifrån tittar du på det? Jag tyckade om den serien men jag har inte tittat på den för flera år..
förlåt mig, min svensk är inte bra
Toi korjaantuu tosi nopeasti kun sitä kieltä alkaa käyttää taas. Mulla tuli ruotsin kirjoitusten ja virkamiesruotsin suorittamisen väliin 6 vuotta ja parhaalla arvosanalla läpi. Saksan kirjoituksista on mulla 8 vuotta ja tosi nopeasti on palaillut päähän kaikki kun olen alkanut lukea saksankielistä kirjallisuutta syksystä alkaen.En ossoo ennää ruotsii kovin paljoa, kun ruotsin kirjotuksista on jo melkeen vuosi aikaa. 😵 Meillä kansanopistossa opiskellaan vaan alan asioita ja harjoitellaan pääsykokeita varten, joten kielitaito ei pääse kehittymään. Tää on alkanut hirvittää mua tässä lähiaikoina, kun huomaa, että ruotsin kielen taidot on ruostuneet pahasti. Olin yläasteel ja lukios hyvä ruotsis, mutta oon vajonnut tyypillisen suomalaisen tasolle. 🤐 Samoin käynyt ranskan ja englannin kanssa.
Så nej, jag kan inte prata svenska. 🇸🇪
tack så mycket!Man kan hitta alla på Cmore! De nyaste finns också på Areena, tror jag.
Aa, kiva kuulla, ettei kielitaito kokonaan katoa sen ruostuessa. :'D Kyllä sitä vähäsen pelkäsin, että kielitaito huononis kokonaan. Toki ranskan kohdalla saattaa mulla kadota kokonaan, kun en korkeakoulussa tuu opinnoissa tarttee sitä (käytännössä)...Toi korjaantuu tosi nopeasti kun sitä kieltä alkaa käyttää taas. Mulla tuli ruotsin kirjoitusten ja virkamiesruotsin suorittamisen väliin 6 vuotta ja parhaalla arvosanalla läpi. Saksan kirjoituksista on mulla 8 vuotta ja tosi nopeasti on palaillut päähän kaikki kun olen alkanut lukea saksankielistä kirjallisuutta syksystä alkaen.
Kannattaa sitä sielläkin yrittää ylläpitää! Aika varmasti tulee tilanteita, joissa voit esimerkiksi esseen lähteenä käyttää ranskankielistä kirjallisuutta/artikkelia. :) Ja kieliä voi käydä myös valinnaisina kursseina, mäkin oon käynyt mm espanjaa pari kurssia.Aa, kiva kuulla, ettei kielitaito kokonaan katoa sen ruostuessa. :'D Kyllä sitä vähäsen pelkäsin, että kielitaito huononis kokonaan. Toki ranskan kohdalla saattaa mulla kadota kokonaan, kun en korkeakoulussa tuu opinnoissa tarttee sitä (käytännössä)...