Aihe vapaa "Katse eteenpäin, nenä ylös, kädet keskelle puuskaan, hartijat alas..." Kenellä muulla oli, tai on tulossa koulukuvaus?

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Meil oli tänään koulukuvaus. Normaalisti se on syksyllä, mutta koronan takia siirrettiin ihan tänne loppukevääseen. Pelkään, että mun koulukuvat meni taas pieleen, ihan niinku aina. D: Ehkä joku luokkakuvista onkin mennyt paremmin, mutta totta kai se kuvaaja valitsee aina kaikille yhteiseksi kuvaksi sen, jossa joko silmät siristävät auringon valon takia, hiukset ovat huonosti, tai ryhti on huono. Ja siis luokkakuvissa kaikki yrittää aina olla tosi täydellisii ihan niinku kaikki olis täydellistä ja jokanen olis aivan virheetön. Mutta ei se oo niin ja ehkä sen takia niistä kuvista usein tuleekin huonoja.

Ja sit viel ku joutuu seisoo(vain lyhyimmät saa istuu ja mä oon pisimpien joukossa ja seison aina tosi tyhmästi) ja sit silmät menee vahingossa kiinni ja oon huono pitää ryhtii ja sit pitää ottaa joku semmonen leveä tekohymy lähes tuntemattomien ihmisten seurassa tietämättä edes, miten pitää käsiään.

Ja yksilökuvaukset... Nekin menee ihan pieleen aina. Ei ne kuvasta yhtään ihmisen persoonaa. Ja jälleen kerran pitää seistä, mikä ei ole lainkaan mulle luontevaa. Kuvaaja suosittelee kaikille ne samat asennot, joihin en ole yhtään tottunut. Siis en mäkään oo koskaan kädet puuskassa. Ei se oo yhtään mun tyyliä. Ja oli niin outoo nähdä mun kaverikin siinä asennossa. Ja niinku tommonen poseeraus ei vaan suju multa yhtään. Musta saa ihan kivoja kuvia tutussa seurassa, kun oon rennosti ja voin olla miten vain ja ottaa kuvaan mukaan vaikka laukun, jota pidän käsissäni.

Tuntuu, että noi yksilökuvaukset on jotain roolileikkiä. Kuvaaja antaa ihmisille uuden persoonan, jota kuvattava yrittää epätoivoisesti matkia. Kaikista ihmisistä pyritään tekemään mahdollisimman samallaisia kuvissa eikä niissä näy yhtään persoonaa, tai välttämättä edes tyylikkyyttä. Ainut minkä kuvasta näkee on väkisin väännetty tekopirteä hymy kasvoilla ja asento, millaisessa ei ikinä oikeasti poseeraisi. Ja luokkakuvissa taas leikitään jotain täydellisyysleikkiä. Ei siis ihmekkään etten oo koskaan tykännyt mun luokkakuvista eikä hirveen moni muukaan tykkää. No, mut mitä mieltä te ootte tästä ja ylipäätään koulukuvauksesta? Ja siis onhan se kuitenkin kiva muisto saada niitä kuvii, mut niin...
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
"Sano Pikkumyy! Sä oot oikea supermalli! Naura vaan, kivaa kivaa kivaa! No niin, sitten nojaa toiseen jalkaasi ja taivuta vähän selkääsi alemmaksi. Katoppa tonne ja sitten tonne ja tonne. Nyt laita jalat tohon suuntaan ja sit ota niillä silleen toisistaan kiinni."

Millasii juttui kuvaajat on teille sanoneet? Aikalailla on kyllä varmaan samallaisia. Kuvaajat yrittää esittää jotain ihme pellejä ja usein suhtautuu meihin, kuin pikkulapsiin ja yrittää naurattaa ihan tyhmillä jutuilla. Näyttäähän nauru kivalta kuvissa, mut ite jos vähänkään nauran niin teen sen vaan, koska nauruyritykset on niin ahdistavia. :D

Haluisin kyl itekki jonkin verran olla valokuvaaja ja tiedän et työtäänhän ne vaan tekee ja yrittää kyl oikeesti saada kaikkien kuvista hyviä. Mä en kuitenkaan hirveen mielelläni ottais koulukuvii just sen takii, ku ne on niin tekopyhii, eikä juuri kukaan pidä niistä.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
"Sano Pikkumyy! Sä oot oikea supermalli! Naura vaan, kivaa kivaa kivaa! No niin, sitten nojaa toiseen jalkaasi ja taivuta vähän selkääsi alemmaksi. Katoppa tonne ja sitten tonne ja tonne. Nyt laita jalat tohon suuntaan ja sit ota niillä silleen toisistaan kiinni."
Apua, kuulostaapa vaativalta kuvaajalta :D Itse oon yleensä vaan tyyliin murjottanut niissä kuvissa, eikä kuvaaja ole sanonut juuri mitään (ehkä olen niin toivottoman oloinen tapaus). En ole koskaan pitänyt koulukuvauksista, yksilökuvat on just sellaista murjotuspönötystä ja luokkakuvissa oma naama ja ilme herättää aina kamalaa häpeää. :D En muutenkaan tykkää olla kuvattavana, niin siitä varmaan johtuu tämä vastenmielisyys koulukuvauksia kohtaan.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Apua, kuulostaapa vaativalta kuvaajalta :D Itse oon yleensä vaan tyyliin murjottanut niissä kuvissa, eikä kuvaaja ole sanonut juuri mitään (ehkä olen niin toivottoman oloinen tapaus). En ole koskaan pitänyt koulukuvauksista, yksilökuvat on just sellaista murjotuspönötystä ja luokkakuvissa oma naama ja ilme herättää aina kamalaa häpeää. :D En muutenkaan tykkää olla kuvattavana, niin siitä varmaan johtuu tämä vastenmielisyys koulukuvauksia kohtaan.
Niin no se kai yritti saada mut näyttämään "hyvältä". :D Tossa on kyl parin eri kuvaajan sanomisii. Pikkumyy oli ala-asteella. Nyt ei kehotettu nauramaan mut etenkin ala-asteella sitä naurun pakottamista oli ihan sikana. Ja sit ku viel koko luokka kattoo siin vieressä niin se on tosi ahdistavaa. D: Supermallista sanottiin viime vuonna, mut noita ohjeita olla kuvissa on kyllä aina. Mun mielestä kuvattavana oleminen on ihan kivaa tutussa seurassa. Silloin ei myöskään kuvan tarvitse olla täydellinen.
 
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
566
No voi vitsi, eikö koulukuvien kuulukkin olla kiusallisia ja mennä pieleen???

Ainakin mun kaikki kuvat on ihan pyllystä...

Mulle on joskus kerrottu vitsejä muurahaisista ja hammastahnasta ja se oli outoa.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
No voi vitsi, eikö koulukuvien kuulukkin olla kiusallisia ja mennä pieleen???

Ainakin mun kaikki kuvat on ihan pyllystä...

Mulle on joskus kerrottu vitsejä muurahaisista ja hammastahnasta ja se oli outoa.
Mähän nimenomaan sanoin et munki koulukuvat epäonnistuu aina. :D Mut toivoisin et näin ei olis. Mitä vitsei niistä oikein kerrottiin? Mulle kuvaajat ei oo koskaan kertoneet vitsejä. :D
 
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
566
Mähän nimenomaan sanoin et munki koulukuvat epäonnistuu aina. :D Mut toivoisin et näin ei olis. Mitä vitsei niistä oikein kerrottiin? Mulle kuvaajat ei oo koskaan kertoneet vitsejä. :D
Jep, ite oon kyllä vähän jo luovuttanu, mutta toivossa on varmaan hyvä elää.
En muista niitä vitsejä, kun olin sillon 5-v. Äiti vaan säännöllisesti muistuttaa mua siitä miten se tilanne kuulemma oli hauska.
 

fundeeraaja

Asiantuntija
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
449
Reaktioarvo
464
Me äänestettiin ettei mennä kuvaamaan ku ei viittitä pitää maskia päässä ja pitää turvavälejä :D mut ei haittaa kun näytin ihan pölöltä aina kuvissa
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Me äänestettiin ettei mennä kuvaamaan ku ei viittitä pitää maskia päässä ja pitää turvavälejä :D mut ei haittaa kun näytin ihan pölöltä aina kuvissa
Meidän ei tarvinnnut pitää maskeja tai turvavälejä ku otettiin kuva ulkona. Yks kaveri ois kyl halunnut pitää kasvomaskin päässään koska "näyttää muuten niin tyhmältä". Mun mielestä kuitenki ihan kiva et otettiin vaikka näytänki tyhmältä koska kumminki vikat viikot ton luokan kanssa.
 
Ylös Pohja