Aihe vapaa Keräilijät tänne

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
En tässä nyt tylsyyteeni parempaakaan keksi, joten kysyisin, että keräileekö porukka täällä mitään?

Itseltäni löytyy kattava postimerkkikokoelma, elokuvakokoelma sekä LP-levykokoelma.

Tärkein näistä ovat varmasti LP-levyt, joista kohokohtina mainittakoon Dire Straitsin kaksi ensimmäistä albumia, Dingon debyyttilevy, Springsteenin ''Born in the U.S.A.'' ja erikoisuutena Olavi Uusivirran ja bändiläisten nimmaroima ''Olavi Elää!'' -albumi :)

Leffoista löytyy varsinkin elokuvasarjojen kokonaisuuksia, kuten Harry Potterit, Piratesit, LOTR/Hobitit ja suurin osa MCU:n elokuvista.

Postimerkkeily on siirtynyt suvussa veljeltä minulle ja erikoisin merkki on ehkä alkuperältään Vatikaanista. Merkkejä löytyy ympäri maailmaa ja aikojen takaa, kuten hienoja Neuvostoliittomerkkejä. Unelmana olisi joskus saada käsiini muita toisen maailmansodan merkkejä, esimerkiksi Saksasta. Niistä tosin saa jo alkaa maksamaan.

Eniten ylläpidän tätä toimintaa kirpputoreja kiertämällä. Kirpparit on yksi parhaimmista paikoista maailmassa, sillä sieltä voi löytää vaikka mitä! Nuo Dire Straitsit oli kyllä sellainen löytö, että meinasi jalat lähtä alta. Samoin myös, kun löysin Beatlesin ykköslevyn (uusintapainos kuitenkin, tietysti) pilkkahintaan. Klassikoiden ja keräilyarvoltaan harvinaisten levyjen löytäminen muutamalla eurolla on mahtava tunne :)
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
927
Reaktioarvo
704
Multa löytyy läjä CSI:n tuotantokausia joita olen ostellut. Haluaisin alkaa keräilemään vinyylilevyjä, nyt löytyy vain kaksi.
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
927
Reaktioarvo
704
Uu, itse keräilen Frendien kausibokseja :D Mitkä levyt olet löytänyt?
Mulla on Queenin A Night At The Opera (myyjän mukaan alkuperäispainos) ja Elton Johnin joku venäjänkielinen painos jonka sain kaupanpäällisiksi kun ostin tuon Queenin levyn.
 

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
Mulla on Queenin A Night At The Opera (myyjän mukaan alkuperäispainos) ja Elton Johnin joku venäjänkielinen painos jonka sain kaupanpäällisiksi kun ostin tuon Queenin levyn.
Oih, multakin löytyy tuo Queenin levy! On muuten ehkä parhaita levyjä koskaan. Ja nuo venäjänkieliset on kyllä hauskoja, kun niitä tungetaan mukaan :D
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
927
Reaktioarvo
704
Oih, multakin löytyy tuo Queenin levy! On muuten ehkä parhaita levyjä koskaan. Ja nuo venäjänkieliset on kyllä hauskoja, kun niitä tungetaan mukaan :D
Joo, Queenilta mun lempparilevy mitä on! Haluaisin myös Innuendon ;_; Oulussa on yksi kiva kirppari missä joku papparainen möi levyjään pois ja sillä oli hirveä määrä Queenia ja kaikkia muitakin 70-80-lukujen artistien vinyylilevyjä. Olisin ostanut enemmänkin, mutta pelkästään tuosta anatosta maksoin 40€.
 

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
Joo, Queenilta mun lempparilevy mitä on! Haluaisin myös Innuendon ;_; Oulussa on yksi kiva kirppari missä joku papparainen möi levyjään pois ja sillä oli hirveä määrä Queenia ja kaikkia muitakin 70-80-lukujen artistien vinyylilevyjä. Olisin ostanut enemmänkin, mutta pelkästään tuosta anatosta maksoin 40€.
Tuo on kamalaa, jos joku oikeesti myy kunnon hintaan levyjä, nii sit pitää tehä valinta D: Saa kunnolla miettiä, että mihin nyt sit sijottaa, saispa vaan kaikki!
 

Wikibedia

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
408
Reaktioarvo
343
Keräilen polaroid kameroita :D se on vähän kalliimman puoleinen keräily harrastus mutta tykkään niistä vaikken erityisemmin kuvaile mitään :b
 

Mikael88

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
201
Reaktioarvo
247
Itse keräilen postimerkkejä, LP levyjä ja pelikonsoleita ja niiden pelejä, tällä hetkellä suurimmaksi osaksi käytän ps3:sta,
Ps1 ja Ps2 pelejä on myös kertynyt jo jonkin verran. :smile:
 
Ylös Pohja