Kesän kielihaaste

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
Haastan kaikki opiskelemaan kesällä valitsemansa kielen sanoja! Apuna voi käyttää sanakirjaa tai jotain muuta sanastoa.

Itse olen päättänyt opiskella venäjän kielen perussanaston, 2500 sanaa, käyttäen apuna venäjän frekvenssisanakirjaa (olen opiskellut kieltä koulussa 8 vuotta, joten osaan jo suuren osan niistä). Täydennyssanaston opettelen syksyllä.
 

Riisitassu

Jokapaikanhöylä
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
808
Reaktioarvo
1,256
Oi, onpas kiva idea! Mä oon jo pitkään ajatellut opiskella jonkin verran espanjaa, mutta en oo ehtinyt arkena.
 

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
Nyt kesän aikana opiskelen englantia enemmän koska oon niissä perus asioissa ihan paska. Äiti osti mulle englanniksi Neropatin päiväkirjan syvässä päässä jota suomennan aina pikkuveljelle ääneen ja sit se lukee kirjan suomenkielisestä versiosta saman kohdan aina ääneen. Aika kätevää, molemmille tulee harjotusta: sille ääneen lukua ja mulle englantia.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Haastan kaikki opiskelemaan kesällä valitsemansa kielen sanoja! Apuna voi käyttää sanakirjaa tai jotain muuta sanastoa.

Itse olen päättänyt opiskella venäjän kielen perussanaston, 2500 sanaa, käyttäen apuna venäjän frekvenssisanakirjaa (olen opiskellut kieltä koulussa 8 vuotta, joten osaan jo suuren osan niistä). Täydennyssanaston opettelen syksyllä.
Hyvä idea. Mukana ollaan
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Kiva idea. Pitäisi ottaa tavoitteeksi elvyttää Saksan kielen taitojani, ennen kaikkea pitäisi opiskella oman alani työsanasto saksaksi niin hyvin, että oikeasti uskaltaisin puhua sitä töissä tarpeen vaatiessa.
 
Ylös Pohja