Kirjat!

Koreahullu

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
111
Reaktioarvo
104
Luin @Paprikapringles in esittelyä ja hän mainitsi äänikirjat!
Tuli mieleen kysyä, että mitä kirjoja luette tai kuuntelette ja luetteko/kuunteletteko englanniksi vai suomeksi?

Itse oon LUKENUT Sherlock Holmesia ja Jane Austenia englanniksi sanakirja toisessa kädessä :D
Kuutelusta tuskin tulisi mitään, kun kaikki sanotaan englanniksi, enkä tiedä mitä jokainen sana tarkoittaa.

9781847493699-600x921.jpg
 

Barefootbandit

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
107
Reaktioarvo
133
Viimeksi luin Rosa Rentolan Kielestä kiinni, joka kertoo rikostapauksista, joiden selviämisessä kielellä on ollut iso merkitys. Eräs mies alkoi saada uhkausviestejä ja sitten hänen perheensä murhattiin. Mikä uhkausviesteissä alkoi hiertää rikostutkijoita? Eräs nainen ilmeisesti löytyi kuolleena ja viereltään "itsemurhakirje", mikä tässä kirjeessä oli epäilyttävää? Millainen on rehellisen, millainen rikollisen soittama hätäkeskuspuhelu?
Suosittelen kaikille, ketä aihe vähääkään kiinnostaa.

Kesken on neurologi Oliver Sacksin työalastaan kirjoittama Kirjailija joka kadotti kirjaimet. Samasta aihepiiristä hän on kirjoittanut Mies joka luuli vaimoaan hatuksi. Etenkin se kannattaa lukea.

Minua ei ole aiemmin innostanut ajatus äänikirjoista, mutta viime aikoina olen huomannut, että on ollut ihan kivaa kuunnella entuudestaan tuttuja Potterin seikkailuja - suomeksi. Pitäisiköhän kielenoppimisen kannalta kuunnella niitä mieluummin englanniksi?

kirjailija_joka_kadotti...jpg
 

Wikibedia

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
408
Reaktioarvo
343
En itse ole mikään kirja ihminen mutta Pieni runo tyttö oli ihana! Vaikuttaa lastenkirjalta mutten ehkä lähtisi lastenkirjaksi sanomaan kirjoitustyylin ja "kielenkäytön" puolesta. Kirja siis kertoo tytöstä nimeltä Emilia. Emilia jäi orvoksi ja tyttö joutui tätiensä vastuulle, en tiiä mitä muuta uskallan kertoa jos joku päätyy lukemaan :b

vahva suositus!

1612357646423.png
 

Wikibedia

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
408
Reaktioarvo
343
Viimeksi luin Rosa Rentolan Kielestä kiinni, joka kertoo rikostapauksista, joiden selviämisessä kielellä on ollut iso merkitys. Eräs mies alkoi saada uhkausviestejä ja sitten hänen perheensä murhattiin. Mikä uhkausviesteissä alkoi hiertää rikostutkijoita? Eräs nainen ilmeisesti löytyi kuolleena ja viereltään "itsemurhakirje", mikä tässä kirjeessä oli epäilyttävää? Millainen on rehellisen, millainen rikollisen soittama hätäkeskuspuhelu?
hei tää kuulostaa kivalta! Kiitos maininnasta, pitää kyllä alkaa heti metsästämää
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
96
Reaktioarvo
51
Äänikirjoista luen lähinnä elämäkertoja, ja kirjoina toimii sitte kaikki laidasta laitaan
 
Ylös Pohja