Parhaat kirjat

Desvelada

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
174
Reaktioarvo
154
Mitkä on parhaita kirjoja, mitä ootte lukeneet?


Mun suosikkeja:
- Harry Potterit (heh)
- Kirjavaras
- Vuosikirja
- Runotytöt
- Nälkäpeli (vaan se ykkönen, muut oli melko huonoja mun mielestä)
- Anne Frankin päiväkirja
- 10x sokkotreffit
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ihana kesu.<3 Kiva et vihdoin joku muukin täällä tekee näitä kirjakesuja enkä aina vaan mä. xD Mulla on mun muistiinpanoissa vähän pidempikin lista noista mun lempikirjoista, mutta monet on sellasia lapsuuden lempikirjoja niin ehkä tällä hetkellä sanoisin Ihana tyttö, Tympeät tytöt, Jäätynyt sydän ja Mallikappale. :)
 

Desvelada

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
174
Reaktioarvo
154
Ihana kesu.<3 Kiva et vihdoin joku muukin täällä tekee näitä kirjakesuja enkä aina vaan mä. xD Mulla on mun muistiinpanoissa vähän pidempikin lista noista mun lempikirjoista, mutta monet on sellasia lapsuuden lempikirjoja niin ehkä tällä hetkellä sanoisin Ihana tyttö, Tympeät tytöt, Jäätynyt sydän ja Mallikappale. :)
Ihanaa, kiitos vastauksesta! Mullakin oli tossa listalla myös just lapsuuden suosikkeja (Potterit ainakin). Tympeät tytöt on kyllä yks munkin lemppareista! Mallikappaleen ostin joskus mutta en oo vieläkään lukenut, pitäisi kyllä. Ihanan tytön kuuntelin joskus mut se oli aika ahdistava, mutta samalla kuitenkin hyvä ja tärkeästä aiheesta kirjoitettu. Tosta Jäätynyt sydän kirjasta en olekaan koskaan kuullut, millainen se on?
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Valoa valoa valoa. Paras kirja minkä olen lukenut vaikkakin ensimmäisellä lukukerralla hyvin outo. Paranee kerta kerralta.

-Soturikissat -sarja
-Eikä yksikään pelastunut
-Myös muut Agatha Christien dekkarit, etenkin Neiti Marple -sarja

Ei nyt tule enempää mieleen mutta täydennän jos ja kun tulee
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ihanaa, kiitos vastauksesta! Mullakin oli tossa listalla myös just lapsuuden suosikkeja (Potterit ainakin). Tympeät tytöt on kyllä yks munkin lemppareista! Mallikappaleen ostin joskus mutta en oo vieläkään lukenut, pitäisi kyllä. Ihanan tytön kuuntelin joskus mut se oli aika ahdistava, mutta samalla kuitenkin hyvä ja tärkeästä aiheesta kirjoitettu. Tosta Jäätynyt sydän kirjasta en olekaan koskaan kuullut, millainen se on?
Joo, niitä vaan ois sen verran monta lueteltavaksi. xD Ihanaa et säki tykkäät Tympeistä tytöistä! Mullapa onki sen signeeraus mun kirjassa. ;) Mä en oo tota Mallikappaletta painettuna versiona lukenut vaan oon alunperin kuunnellut sen, mutta se oli tossa vähän aikaa sitten Adlibriksessa(?) vaan 5€ ku se oli alennuksessa niin pyysin äitiä ostamaan sen mulle synttärilahjaksi niin kaipa sitä tuu sit vähän luettuukin. :) Mallikappaleessa on itseasiassa aika paljon samaa, kuin Ihanassa tytössä. Molemmissa on nuori tyttö, jolla ei ole hirveästi kavereita, mutta suuret urahaaveet. Sitte se menestyy ja tapaa semmosen ällöttävän ahdistelevan setämiehen. :')

Mutta joo, olihan se Ihana tyttö ajoittain aika ahdistavaa luettavaa, mut sit tykkäsin siitä kuitenkin. Oikeesti rakastin sitä kirjaa ja en ollut pitkään aikaan jaksanut lukea oikeastaan mitään ellei ollut pakko, mutta tohon oikeesti koukutuin ihan täysin enkä ollut pitkään aikaan kokenut niin. Ja pystyin oikeesti samaistumaan joihinki juttuihin ja ajatuksiin ja kun kans ite harrastan teatterii niin se oli tosi kiva ja itseasiassa sen takia sitä aloinki lukemaan. Myös se kaks loppua oli aika mielenkiintonen ratkasu. :)

Ja Jäätynyt sydän on siis sellanen Disney-kirja. Se on niinku kirja, joka on inspiroitunut Frozenista ja sen aiheena on se, että mitä ois tapahtunut, jos Anna ja Elsa oliski kasvaneet elämänsä erillään, mutta löytäneet toisensa sitten myöhemmin. :) Katoin muuten jostain sun vanhasta kesusta, että oot lukenut Maata jalkojen alla. Mitä tykkäsit siitä? Mä oon aatellut lukee sen ja saatan jopa jo tänään koulun jälkeen käydä lainaamassa sen kirjastosta. :)
 

Desvelada

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
174
Reaktioarvo
154
Joo, niitä vaan ois sen verran monta lueteltavaksi. xD Ihanaa et säki tykkäät Tympeistä tytöistä! Mullapa onki sen signeeraus mun kirjassa. ;) Mä en oo tota Mallikappaletta painettuna versiona lukenut vaan oon alunperin kuunnellut sen, mutta se oli tossa vähän aikaa sitten Adlibriksessa(?) vaan 5€ ku se oli alennuksessa niin pyysin äitiä ostamaan sen mulle synttärilahjaksi niin kaipa sitä tuu sit vähän luettuukin. :) Mallikappaleessa on itseasiassa aika paljon samaa, kuin Ihanassa tytössä. Molemmissa on nuori tyttö, jolla ei ole hirveästi kavereita, mutta suuret urahaaveet. Sitte se menestyy ja tapaa semmosen ällöttävän ahdistelevan setämiehen. :')

Mutta joo, olihan se Ihana tyttö ajoittain aika ahdistavaa luettavaa, mut sit tykkäsin siitä kuitenkin. Oikeesti rakastin sitä kirjaa ja en ollut pitkään aikaan jaksanut lukea oikeastaan mitään ellei ollut pakko, mutta tohon oikeesti koukutuin ihan täysin enkä ollut pitkään aikaan kokenut niin. Ja pystyin oikeesti samaistumaan joihinki juttuihin ja ajatuksiin ja kun kans ite harrastan teatterii niin se oli tosi kiva ja itseasiassa sen takia sitä aloinki lukemaan. Myös se kaks loppua oli aika mielenkiintonen ratkasu. :)

Ja Jäätynyt sydän on siis sellanen Disney-kirja. Se on niinku kirja, joka on inspiroitunut Frozenista ja sen aiheena on se, että mitä ois tapahtunut, jos Anna ja Elsa oliski kasvaneet elämänsä erillään, mutta löytäneet toisensa sitten myöhemmin. :) Katoin muuten jostain sun vanhasta kesusta, että oot lukenut Maata jalkojen alla. Mitä tykkäsit siitä? Mä oon aatellut lukee sen ja saatan jopa jo tänään koulun jälkeen käydä lainaamassa sen kirjastosta. :)
Okeii wow, mäkin oon harrastanut pitkään teatteria! Saattaa olla että se jotenkin tuntui vielä omakohtaisemmalta ja meni sen takia syvemmälle. Toi kaks loppua oli kyllä tosi mielenkiintoinen ja erilainen ratkaisu. Mutta eikös siinä näytelmässä, jota siinä kirjassa tehtiin, ollut sama ratkaisu? Vai muistanko ihan väärin?
Ja siis mun on ihan pakko lukea toi Jäätynyt sydän, se kuulostaa vaan niin hyvältä!! (Frozen on aina ollut mun lempparilohtuleffa :D)
Mä tykkäsin siitä kyllä paljon!! Mä siis itse kuuntelin sen, niin menin aina välillä sekaisin että kummasta hahmosta kerrotaan. Mutta hahmot ja miljöö oli ihania!
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Mitkä on parhaita kirjoja, mitä ootte lukeneet?


Mun suosikkeja:
- Harry Potterit (heh)
- Kirjavaras
- Vuosikirja
- Runotytöt
- Nälkäpeli (vaan se ykkönen, muut oli melko huonoja mun mielestä)
- Anne Frankin päiväkirja
- 10x sokkotreffit
Löysin Anne Frankin päiväkirjan kirpparilta. Sitte tutkin hieman nettiä ja löysin ns. editoimattoman Anne Frankin päiväkirjan. Ei vissiin saa suomeksi, mutta englanniksi löytyy.

 
Viimeksi muokattu:

Desvelada

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
174
Reaktioarvo
154
Valoa valoa valoa. Paras kirja minkä olen lukenut vaikkakin ensimmäisellä lukukerralla hyvin outo. Paranee kerta kerralta.

-Soturikissat -sarja
-Eikä yksikään pelastunut
-Myös muut Agatha Christien dekkarit, etenkin Neiti Marple -sarja

Ei nyt tule enempää mieleen mutta täydennän jos ja kun tulee
Pitäiskö mun tarttua tohon Valoa valoa valoa kirjaan uudelleen? Muistan kun joskus 12-vuotiaana yritin sitä lukea ja se oli jotenkin vähän vaikeeta tekstiä, vaikka samalla tarina oli hyvä.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Pitäiskö mun tarttua tohon Valoa valoa valoa kirjaan uudelleen? Muistan kun joskus 12-vuotiaana yritin sitä lukea ja se oli jotenkin vähän vaikeeta tekstiä, vaikka samalla tarina oli hyvä.
Joo, ehdottomasti! Mäkin luin ekan kerran 11-vuotiaana, en tajunnut mitään ja 14-vuotiaana kun uudestaan uskalsin vilkaista niin tuli lempikirja ja on ollut sitä siitä asti.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Okeii wow, mäkin oon harrastanut pitkään teatteria! Saattaa olla että se jotenkin tuntui vielä omakohtaisemmalta ja meni sen takia syvemmälle. Toi kaks loppua oli kyllä tosi mielenkiintoinen ja erilainen ratkaisu. Mutta eikös siinä näytelmässä, jota siinä kirjassa tehtiin, ollut sama ratkaisu? Vai muistanko ihan väärin?
Ja siis mun on ihan pakko lukea toi Jäätynyt sydän, se kuulostaa vaan niin hyvältä!! (Frozen on aina ollut mun lempparilohtuleffa :D)
Mä tykkäsin siitä kyllä paljon!! Mä siis itse kuuntelin sen, niin menin aina välillä sekaisin että kummasta hahmosta kerrotaan. Mutta hahmot ja miljöö oli ihania!
Joo voi hei johtua siitä! Joo siinä näytelmässä oli myös kaksi loppua, mutta lopussa se otettiin siitä pois. Oli kyllä pieni yllätys että kirjan lisäksi kaksi loppua on myös niiden näytelmässä. :D Ja joo, se Jäätynyt sydän on tosi hyvä! Disneyllä on muitakin tollasia kirjoja. Oon ite alottanut lukemaan esim. Pienestä merenneidosta sellasta ku Ylös maailmaan, mutta se jäi aina kesken. Pitäs kyllä alkaa sitäkin taas lukemaan ja se että se on jäänyt kesken on varmasti johtunut sen vähän oudosta ja tylsästä alusta. Ja tosiaan lainasin sen Maata jalkojen alle-kirjan sillon ja on tähän asti vaikuttanut hyvältä. :) Ärsyttävää vaan ku en tiiä kumpi noista kannen hahmoista toi tyyppi nyt on, josta siinä kerrotaan ja oon muutenki ollut välillä vähän hämmentynyt.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
13 syytä
Nälkäpeli 1
Harry potterit
Perhoskesä
Nummelan ponitalleista mm yllätysori, palavat silmät ja saalistaja
Näkymätön hevonen

Hmmm ei tuu muita mieleen
 

Tietsikkan3r0

Kokenut
Liittynyt
12.3.2022
Viestejä
114
Reaktioarvo
47
Just hiljattain Rosemary Hillin History in the Age of Romanticism teki kovan vaikutuksen ja Thomas H. Wilsonin Thirty Year's War: Europe's Tragedy on perinteisiä suosikkejani. Parhaillaan luen Timo Miettisen Eurooppa: Poliittisen yhteisön historiaa, joka on kanssa todella kova.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
40
Reaktioarvo
62
Hmm..
- Harry Potterit (pakollinen osa tätä listaa)
- Eikä yksikään pelastunut
- Viha jonka kylvät
- Poika raidallisessa pyjamassa
- Tähtiin kirjoitettu virhe

Sitten kun joskus luin Sinitähden tarinan (Soturikissat) niin tykkäsin siitä todella paljon, mut en tiiä että tykkäisinkö siitä enää nykyään :D
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Hmm..
- Harry Potterit (pakollinen osa tätä listaa)
- Eikä yksikään pelastunut
- Viha jonka kylvät
- Poika raidallisessa pyjamassa
- Tähtiin kirjoitettu virhe

Sitten kun joskus luin Sinitähden tarinan (Soturikissat) niin tykkäsin siitä todella paljon, mut en tiiä että tykkäisinkö siitä enää nykyään :D
Harry potterit on vaan pakko laittaa listalle vaikka ei ees olis pitkään aikaan lukenu :D
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Sattumaa vai ei, samalta kirjailijalta nämä jäänyt hyvin mieleen. Hohtoon on myös joku jatko-osa kirja jonka ehkä joskus vielä luen.

Stephen King - Hohto
Stephen King - Christine, tappaja-auto
 

Desvelada

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
174
Reaktioarvo
154
Pari lisäystä mun listaan:
- Valoa valoa valoa
- Kuin surmaisi satakielen
- Neljä askelta murhaan
 
Ylös Pohja